LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Saturn actie met haken en ogen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Wern
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:58

Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door Wern »

En waarschuwing voor iedereen die bij Saturn op een weekactie of een andere aanbieding af gaat. Ik was toe aan een nieuwe DVD recorder omdat de oude alleen nog maar analoog kon opnemen. Wat een geluk, Saturn had een weekactie met de schreeuwerige kop in de reclamefolder: 5 jaar in Nederland … € 15 per €100 op alles* … € 15,- voordeel bij iedere €100,- die U besteedt ! ... Voordeel op het hele* assortiment!
“Sterretjes in de tekst” maken mij altijd wantrouwend, dus heb ik eerst uitgezocht wat daar achter zit. In de reclamefolder noch op de website van Saturn kon ik een uitsluiting vinden voor de door mij beoogde DVD HD recorder/HDTV ontvanger. Dat is een kans dacht ik, en wilde graag van de actiekorting gebruik maken. Bij de aankoop van de DVD HD recorder/HDTV ontvanger bleek dit toestel volgens Saturn niet onder de actie te vallen … de motivatie van Saturn “dit is een accessoire”! Een DVD HD recorder/HDTV ontvanger een accessoire ??? Dit toestel is een op zich zelf staand apparaat, hoe kan dit een accessoire zijn ?
Ik heb de DVD HD recorder/HDTV ontvanger toch gekocht, zonder de actiekorting, en Saturn om een verklaring gevraagd waarom dit toestel volgens Saturn een accessoire is. Na meer dan 2 maanden heen- en weer correspondentie via de Saturn internetsite en briefwisseling, blijft Saturn erbij zonder ook maar de minste aanduiding van een verklaring te geven, waarom deze DVD HD recorder/HDTV ontvanger een accessoire is en dus niet onder de actiekorting valt. Oh ja, en ik had volgens Saturn ook een onderzoeksplicht … onderzoeksplicht ? Volgens mij gaat een onderzoeksplicht over heel iets anders dan de discussie of iets wel of niet een accessoire is, want dat bepaald Saturn natuurlijk zelf wel !
Wees dus gewaarschuwd en bedacht op de haken en ogen bij acties of aanbiedingen van Saturn. Zo kan een “voordeel” bij Saturn snel op een teleurstelling uitdraaien !

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door agnesm »

Je had dat ding daar gewoon niet moeten kopen en moeten verkondigen het bij de buurman te gaan halen. Dat hadden ze gevoeld.

Denk je nu echt dat Saturn wakker ligt van mailtjes over 15 Euro korting?

Wern
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:58

Re: Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door Wern »

Mijn korting zou in dit geval € 30,- zijn ... en dat is ook geld ! Ik had de recorder gewoon nodig en in de beurt was geen winkel waar dit toestel te koop was. Aan de verkoper vertellen dat ik dat toestel ergens ander ga kopen zou beslist geen enkele indruk gemaakt hebben ! Ik ben het met je eens, Saturn zal van mijn klacht niet wakker liggen, helaas ! Het is overigens belachelijk om te zien hoe zo 'n groot bedrijf op een simpele vraag geen enkel steekhoudend antwoord weet te geven !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wern schreef: “Sterretjes in de tekst” maken mij altijd wantrouwend, dus heb ik eerst uitgezocht wat daar achter zit.
Vaak zijn het redelijke uitsluitingen. Zoals : geen korting op tegoedbonnen bijvoorbeeld. (Die hoef ik toch niet uit te leggen ?)

Predje
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2012 23:34

Re: Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door Predje »

Een mooie controlle voor jezelf, want deze week is er weer zo'n actie bij Saturn.

Van 26 februari t/m 4 maart 2012 krijgt u bij Saturn
€ 15,- voordeel bij iedere € 100,- die u besteedt!

http://www.saturn.nl/mcs/special/15per100,21001,.html

Ik zou naar binnen stappen en een Decoder/Recorder pakken en naar een medewerker / service bali stappen.
Als er wordt aangegeven dat deze onder de actie valt (dus je krijgt de korting)
gelijk alle papieren erbij pakken van de vorige correspedentie en aangeven waarom dat de vorige keer een accesoire was.... :D

Succes :wink:

MAXIEM

Re: Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Predje

Goed idee!!! :wink:

Maxiem.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Saturn actie met haken en ogen

Ongelezen bericht door Rebellian »

Lekker lang klagen bij de servicedesk, de manager opzoeken in de winkel (staat vaak een smoelenboek bij de ingang) helpt ook weleens.

Gewoon lastig zijn. De beveiliging van de Saturn mag u overigens niet uit de winkel verwijderen (aanraken mogen ze je niet). En een klant door de Politie laten verwijderen is geen goede reclame.

Gesloten