Scheur in bad: wat is een redelijke tegemoetkoming?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
EJSC

Scheur in bad: wat is een redelijke tegemoetkoming?

Ongelezen bericht door EJSC »

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw op het forum en weet dan ook niet zeker of ik dit bericht in het juiste onderwerp zet. Maar goed, ik heb een probleempje.

Wij hebben een maand geleden een bad besteld. Dit is gisteren binnengekomen. Nu blijkt dat in de achterkant van het bad een scheurtje zit.

We hebben contact opgenomen met de verkopers (gewoon een webshop, geen particulier o.i.d). Zij hebben ons aangeboden om een nieuw bad op te sturen, wat 5 weken zou duren. Of een prijsvermindering van €35.- De aannemer begint over anderhalve week met de badkamer. Dus de eerste aangeboden mogelijkheid is eigenlijk geen optie, of het gaat ons veel geld kosten (kosten voor de aannemer, hij heeft voor ons tijd gereserveerd e.t.c). Dan blijft de prijsvermindering over, echter vind ik €35.- erg laag. Het gaat namelijk om een bad van €750.- Mijn vraag aan jullie is: wat is volgens jullie een redelijk prijs voor de tegemoetkoming? Klopt mijn gevoel dat €35.- erg laag is? Of is dit standaard?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

Sjors1971

Re: Scheur in bad: wat is een redelijke tegemoetkoming?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

De hoogte van de vergoeding zal ook afhangen van hoe groot de scheur is. Maar een nieuw bad met meteen een scheur erin
kan de verkoper de scheur niet repareren i.p.v. een nieuwe of prijs vermndering?

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vraag is hoe groot de scheur is, of er lekkage is, enz. Misschien iets meer details.

De aanbod een nieuwe bad is het mooiste. Echter, dat jij met meerdere partijen samen werkt en hierdoor je spullen te laat hebt (onlangs de defect) is jouw eigen verantwoordelijkheid.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Bad retourneren, want u weet niet op welke wijze het scheurtje zich zal houden na het in gebruik nemen van het bad. Kan een dure gok zijn om hem te installeren.
Laar de aannemer die de verbouwingswerkzaamheden uitvoert voor een vervangend bad zorgen, voor hem waarschijnlijk een fluitje van een cent.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
17 feb 2021 14:11
De aanbod een nieuwe bad is het mooiste. Echter, dat jij met meerdere partijen samen werkt en hierdoor je spullen te laat hebt (onlangs de defect) is jouw eigen verantwoordelijkheid.
Nee hoor. Als er door deze wanprestatie van de kant van de leverancier direct gerelateerde schade ontstaat, is dat gewoon verhaalbaar.

Ik zou het bad niet hoeven, aan die 35 euro heb je niets als het bad doorscheurt, al is het na een paar jaar. Dat levert je vele malen meer schade op. Is het bad ergens anders te koop en direct (of op tijd) leverbaar? Dan zou je een dekkingskoop kunnen doen. Zo niet, dan zou je een tijdelijk bad kunnen proberen te regelen. Maar ook dan zit je met extra kosten, die ook verhaalbaar zijn.

Je hoeft de leverancier niet meer in gebreke te stellen overigens, dat scheelt alweer. Ik zou wel proberen zo lang mogelijk constructief te blijven.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Vraag een second opinion aan de aannemer. Misschien valt de schade wel mee.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Stuur eens een foto. Is het een scheur of een diepe kras ?

klaartje59

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Even overleggen met de aannemer. Het is heel goed mogelijk dat het voor hem geen probleem is om jouw badkamer 5/6 later te plannen omdat hij in de tussentijd een andere opdracht naar voren kan halen. Dan is het probleem al opgelost.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

EJSC schreef:
17 feb 2021 13:57
We hebben contact opgenomen met de verkopers (gewoon een webshop, geen particulier o.i.d). Zij hebben ons aangeboden om een nieuw bad op te sturen, wat 5 weken zou duren. Of een prijsvermindering van €35.- De aannemer begint over anderhalve week met de badkamer. Dus de eerste aangeboden mogelijkheid is eigenlijk geen optie, of het gaat ons veel geld kosten (kosten voor de aannemer, hij heeft voor ons tijd gereserveerd e.t.c). Dan blijft de prijsvermindering over, echter vind ik €35.- erg laag. Het gaat namelijk om een bad van €750.- Mijn vraag aan jullie is: wat is volgens jullie een redelijk prijs voor de tegemoetkoming? Klopt mijn gevoel dat €35.- erg laag is? Of is dit standaard?
Ga voor het vervangende bad. Daarnaast heb je recht op vergoeding van je schade.
Seinhuis schreef:
17 feb 2021 14:11
Echter, dat jij met meerdere partijen samen werkt en hierdoor je spullen te laat hebt (onlangs de defect) is jouw eigen verantwoordelijkheid.
Er is geen sprake van te laat. Er is sprake van non-conform. Schade is voor rekening van de verkoper.

Plaats reactie