LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Arminkas82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2018 00:34

Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door Arminkas82 »

Sinds 2016 hebben we enorm veel schimmel en vocht in de kamers. Na verlaging van huur en op advies, heeft de woningstichting buitengevel aangepakt. Naar onze mening niet voldoende omdat alle kamers weer beschimmelde muren hebben. Huurcommissie is van mening dat woningcorporatie Stadlander voldoende aanpak heeft verricht en dus de huur verhoogd mag worden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik zoveel schimmel in huis zou hebben sinds 2016 zou ik me eerder zorgen maken over mijn gezondheid als de huurprijs.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door witte angora »

Arminkas82 schreef:Sinds 2016 hebben we enorm veel schimmel en vocht in de kamers. Na verlaging van huur en op advies, heeft de woningstichting buitengevel aangepakt. Naar onze mening niet voldoende omdat alle kamers weer beschimmelde muren hebben. Huurcommissie is van mening dat woningcorporatie Stadlander voldoende aanpak heeft verricht en dus de huur verhoogd mag worden.
De buitengevel is dus aangepakt. Maar wat is er binnen gebeurd dan?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Arminkas82 schreef:Sinds 2016 hebben we enorm veel schimmel en vocht in de kamers. Na verlaging van huur en op advies, heeft de woningstichting buitengevel aangepakt. Naar onze mening niet voldoende omdat alle kamers weer beschimmelde muren hebben. Huurcommissie is van mening dat woningcorporatie Stadlander voldoende aanpak heeft verricht en dus de huur verhoogd mag worden.
En doet u wel voldoende om schimmel te voorkomen? Raam open/voldoende ventilatie, verwarming niet te hoog, etc?

Schimmel komt niet zomaar, ook niet als het huis oud is.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vermoed ik zo dat de topicstarter niet meer terug komt omdat ze de vraag van 4 mei om 11.23 wél gelezen heeft, maar er niet op gereageerd heeft en daarna niet meer is terug gekomen.
Statistieken gebruiker
Geregistreerd:03 mei 2018 23:34
Laatst bezocht:04 mei 2018 19:04

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door piet987654 »

Zoals hier al meer aangegeven. ventileren. Ik ken persoonlijk ook enkele mensen die ook op advies van een "deskundige" hun buitenmuur hebben
laten impregneren. Helaas werd het toen nog erger. Immers het vocht kan nu niet meer door de muren naar buiten. De enige oplossing hier was nu om de ramen te vervangen door exemplaren met een dauw luchting erin, Dus VENTILEREN en LUCHTEN. Laat U niet net als deze personen gek maken met "niet stoken voor buiten"

atlas1302

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Heeft waarschijnlijk de adviezen van julie4444 goed opgevolgd, vochtige lucht moet nu eenmaal weg kunnen en het huis ventileren. Caravan houders kunnen u daar alles over vertellen.

atlas1302

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door atlas1302 »

piet987654 schreef:Zoals hier al meer aangegeven. ventileren. Ik ken persoonlijk ook enkele mensen die ook op advies van een "deskundige" hun buitenmuur hebben
laten impregneren. Helaas werd het toen nog erger. Immers het vocht kan nu niet meer door de muren naar buiten. De enige oplossing hier was nu om de ramen te vervangen door exemplaren met een dauw luchting erin, Dus VENTILEREN en LUCHTEN. Laat U niet net als deze personen gek maken met "niet stoken voor buiten"
Spouw beluchting volstaat, als het daar al misgaat slaan de muren altijd met vocht door.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door chrisd1 »

piet987654 schreef:Zoals hier al meer aangegeven. ventileren. Ik ken persoonlijk ook enkele mensen die ook op advies van een "deskundige" hun buitenmuur hebben laten impregneren. Helaas werd het toen nog erger. Immers het vocht kan nu niet meer door de muren naar buiten....
ik had thuis last van optrekkend vocht aan de binnenkant van de buitenmuur.
Hebben ook laten impregneren en wel de onderste 40 cm van het z.g. binnenblad; gaten geboord, impregneer-vloeistof ingespoten, etc.
Waardoor er geen vocht meer kan optrekken vanuit de fundatie/ de vochtigheid van de muur ter plaatse terug ging naar normale waarden.

Nog een topic over vochtbestrijding in huis.

jevara
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2020 16:04

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door jevara »

Wij hebben identiek hetzelfde voor. Huurprijs blijft hetzelfde ondanks huisbaas die vochtproblemen weigert te herstellen. Wat kan hiertegen gebeuren?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u een klacht tegen deze huisbaas ingediend over dat vocht? U hebt toch niet minder klachten als de huur verlaagd wordt?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt terecht bij de Huurcommissie:
https://www.google.com/search?q=schimme ... e&ie=UTF-8

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na verlaging door huurcommissie verliest huisjes melker de inkomsten en moet deze kiezen, minder geld of herstel!

En als de oplossing niet werkte, gelijk nogmaals huurcommissie inschakelen en dan betaal je gewoon de lage huur door en tussen 1e en 2e herstel ook lagere huur... dus half werk leverde dan niets op!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Schimmel en vocht op de muren, huur wordt niet aangepast

Ongelezen bericht door reggie2 »

jevara schreef:
14 feb 2020 16:06
Wij hebben identiek hetzelfde voor. Huurprijs blijft hetzelfde ondanks huisbaas die vochtproblemen weigert te herstellen. Wat kan hiertegen gebeuren?
Je kan ook de plaatselijke SP in schakelen , die willen ook vaak in actie komen.
En zoals Bob zei...huurcommissie inschakelen.

Gesloten