Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
JoLamers
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2022 20:03

Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door JoLamers »

Beste forumleden,
Wij zijn in maart van dit jaar [bedonderd - beschuldiging aangepast door moderatie] door een dakdekker met de naam Dwight Oxley. Regio Brabant/Limburg is het werkgebied.
De dakdekker in kwestie zou op 14 maart starten met de werkzaamheden(renovatie van het complete dak van 160m2) en vroeg voor de bestelling van de materialen een forse aanbetaling.
50% van de hoofdsom van €34.000,00 = €17.000,00
Hij is niet komen opdagen, we hebben alleen nog via sms/app en telefonisch contact gehad maar hij was vervolgens niet meer te bereiken.
We hebben een andere dakdekker bereid gevonden het werk te maken. Ook deze dakdekker had problemen met de dakdekker(Dwight Oxley) in kwestie.
We hebben offerte+factuur en sms verkeer van de hele kwestie, bevestiging van betalingen enz.
Ondertussen blijkt deze dakdekker vele bedrijven en particulieren [bedonderd - beschuldiging aangepast door moderatie] te hebben en ook nu nog steeds actief te zijn.
Politie kan niets doen omdat dit een civiele zaak zou zijn. Maar daarvoor moet je behoorlijke nieuwe kosten maken.
No cure No pay heeft ook niets opgeleverd.
Welke instantie kan dit soort praktijken aanpakken?
Wie heeft er bruikbare tips!!
Jo Lamers

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Rechtsbijstandverzekering kan u hierbij helpen, maar dan moet u verzekerd zijn (ruim) voordat u dit geschil te maken heeft.

www.juridischloket.nl kan u alleen advies geven. Ik denk dat hun u doorsturen naar een advocaat, wat altijd geld kost.

Misschien kan een deurwaarder iets doen, maar ook dit kost geld. Deurwaarder kan een proces verbaal van bevindingen opmaken (indien nodig) en een dagvaarding schrijven zodat de rechter uitspraak kan doen.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Aygulf »

"Beste forumleden,
Wij zijn in maart van dit jaar [bedonderd - beschuldiging aangepast door moderatie] door een dakdekker met de naam Dwight Oxley. Regio Brabant/Limburg is het werkgebied.
De dakdekker in kwestie zou op 14 maart starten met de werkzaamheden(renovatie van het complete dak van 160m2) en vroeg voor de bestelling van de materialen een forse aanbetaling.
50% van de hoofdsom van €34.000,00 = €17.000,00
Hij is niet komen opdagen, we hebben alleen nog via sms/app en telefonisch contact gehad maar hij was vervolgens niet meer te bereiken.
We hebben een andere dakdekker bereid gevonden het werk te maken. Ook deze dakdekker had problemen met de dakdekker(Dwight Oxley) in kwestie.
We hebben offerte+factuur en sms verkeer van de hele kwestie, bevestiging van betalingen enz.
Ondertussen blijkt deze dakdekker vele bedrijven en particulieren [bedonderd - beschuldiging aangepast door moderatie] te hebben en ook nu nog steeds actief te zijn.
Politie kan niets doen omdat dit een civiele zaak zou zijn. Maar daarvoor moet je behoorlijke nieuwe kosten maken.
No cure No pay heeft ook niets opgeleverd.
Welke instantie kan dit soort praktijken aanpakken?
Wie heeft er bruikbare tips!!
Jo Lamers"9

Als u kijkt op internet op
D.O.Klusbedrijf B.V. te Eindhoven wordt u een heel stuk wijzer qua gegevens van deze meneer.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schrijf eerst een aanmaning dat u uw geld terug wilt binnen 15 dagen wegens niet nakomen afspraak, daarna zult u inderdaad een deurwaarder in moeten schakelen of een advocaat!

Jbes
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2022 22:53

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Jbes »

Wij zijn ook opgelicht door de heer Oxley. Stelde zich professioneel op en kon goed mee denken over onze wensen. Bij ons de eerste week wel op komen dagen en de sloopwerkzaamheden uitgevoerd.
Vervolgens helaas met de aanbetaling van 50% vertrokken, nadat wij niet akkoord gingen met een verdere betaling van 25%.
Schofterige manier van zaken doen. Helaas door de grote som geld die we zijn kwijt geraakt, is het voor ons lastig om een jurist in te schakelen.
Ik hoop oprecht dat hij tegen de lamp loopt.

Marc A
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2022 21:36

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Marc A »

Beste allemaal,
Wij hebben in april overeenkomst afgesloten met meneer Oxley voor plaatsen aanbouw en vervanging dakbedekking
Aanbetaling gedaan van 50%.
Hij zou week 25 beginnen met de werkzaamheden.
In week 23 heb ik contact opgenomen voor bevestiging.
Bevestiging idd ontvangen maar begin werkzaamheden 2 weken later, week 27, 4 juli.
Hij zou nog contact opnemen om afspraak te maken om nog eea te bespreken.
Helaas sinds 4 juni ook niet meer te bereiken.
Navraag bij beoogde deuren/pui leverancier leerde ons dat hier geen bestelling is geplaatst!!
Nu moeten we afwachten tot volgende week (week27) of hij komt opdagen.
Dan is er pas strafbaar feit.
Vandaag 4 juli, week 27 is meneer idd niet komen opdagen.

Vraag aan u allen : hebben jullie officiele aangifte gedaan ? Welke acties hebben jullie ondernomen?
Is het mogelijk dat we gegevens uitwisselen en gezamelijk gaan optreden tegen deze oplichter?

Een voorstel van ons aan politie was :
Als hij 4 juli toch zou opdagen is het dan mogelijk dat politie langs komt om meneer aan te spreken op zijn praktijken.
Helaas lijkt dit allemaal niet mogelijk. :(
Mvg
MJAM

Ert K
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2022 15:22

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Ert K »

Beste allemaal,

Ook wij zijn door deze meneer benadeeld. Heeft ons van alles beloofd en na het ontvangen van zijn voorschot verdwenen zoals de meesten van jullie al eerder schreven.
De politie zegt er niet veel aan te kunnen doen aangezien het nog om een civiele zaak gaat. Ondertussen is D.O. klusbedrijf failliet verklaren en staat deze onder curatele toezicht van R. Van Oeijen advocatenkantoor Holla.
Mij is verder verteld door de politie als dat er meerdere slachtoffers zich zouden melden de zaak eerder opgepakt zou worden dus vandaar deze oproep aan u allen. Meneer Oxley is ook niet woonachtig op het adres dat op zijn factuur staat.

Graag kom ik met jullie in contact om gezamenlijk aangifte te doen.

CorianneBluekens
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2022 22:01

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door CorianneBluekens »

Wij zijn ook voor € 10.000 genaaid door die dwight oxley.. hij zou een dak maken bij ons … eerst €10.000 betaald omdat hij zogenaamd de dakpannen moest bestellen… wij betaald en op de afgesproken tijd kwam meneer niet opdagen.. wij paar dagen appen waar hij bleef maar meneer was op “vakantie” van mijn geld dus… na zijn vakantie zou hij komen.. maar na 2 weken kwam hij een keer opdagen… hij heeft de dakpannen Schots en scheef gelegd.. en kwam een paar meter te kort.. dus nu het regent is mijn nieuwe stukwerk helemaal naar de vervelend omdat alles binnen regent… wij zijn zelf het dak op gegaan en wat onze verbazing ??? Hij heeft zelfs de gaten langs de schoorsteen dicht gemaakt met blikken BIER … en daar 10 kilo PUR ingespoten zodat wij het niet zouden zien … VERSCHRIKKELIJKE MENS .. en toen ik er iets van had gezegd heeft hij mij zelfs bedreigd want hij zou mij wel eens komen opzoeken omdat ik zogenaamd een grote mond had .. idioot … daarna heeft hij zichzelf failliet laten verklaren (voor de 6 de x) zodat wij niks meer kunnen doen tegen hem …

JoLamers
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2022 20:03

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door JoLamers »

Op 8 juni jl. heb ik het eerste bericht geplaatst aangaande Dwight Oxley. Het is belangrijk dat we onze krachten gaan bundelen.
Ik ga jullie allemaal persoonlijk benaderen middels een bericht.
Dit moet stoppen!

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan die waanzinnige bedragen vooruitbetalen, een normaal bedrijf vraagt dat niet.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jullie kunnen het beste individueel contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/juridisch-advies terecht voor hulp of advies. Eventueel kunt u ook bij www.fraudehelpdesk.nl een melding maken.

Het beste is om samen met bovenstaande partijen een in gebreke stellen te schrijven. Hierin geeft u het bedrijf de laatste kans om de werkzaamheden uit te voeren. Ook kunt u uw geld terug vragen.
Hierna is de enige mogelijkheid om naar de rechter te gaan.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met dakdekker Oxley

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarschijnlijk zinloos, de vogel zal wel gevlogen zijn.

Plaats reactie