LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slotenmaker 24-uurs.nl

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Colo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2014 10:56

Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door Colo »

Tijdens mijn vakantie heeft mijn dochter de sleutel aan de binnenzijde van de deur laten zitten. Via de website slotenmaker-24.nl is er contact opgenomen met een slotenmaker in ons dorp. na 20 minuten was deze aanwezig en na 5 minuten was het probleem opgelost. De rekening hiervoor € 159,00 ex btw € 192,39 inclusief btw. Na telefonisch contact via telefoonnummer van de website en via het telefoonnummer van de factuur mijn klacht gedaan over het exorbitante bedrag dat in rekening is gebracht en gevraagd om een onderbouwing, deze werd niet gegeven en mijn dochter was akkoord gegaan met de gevraagde prijs, deze zou vooraf kenbaar zijn gemaakt maar dit is niet gebeurd pas na het openen van de deur is het bedrag genoemd. Voor ons helaas te laat maar wellicht een waarschuwing voor anderen om vooraf schriftelijk een prijs over een te komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Colo schreef:Tijdens mijn vakantie heeft mijn dochter de sleutel aan de binnenzijde van de deur laten zitten. Via de website slotenmaker-24.nl is er contact opgenomen met een slotenmaker in ons dorp. na 20 minuten was deze aanwezig en na 5 minuten was het probleem opgelost. De rekening hiervoor € 159,00 ex btw € 192,39 inclusief btw. Na telefonisch contact via telefoonnummer van de website en via het telefoonnummer van de factuur mijn klacht gedaan over het exorbitante bedrag dat in rekening is gebracht en gevraagd om een onderbouwing, deze werd niet gegeven en mijn dochter was akkoord gegaan met de gevraagde prijs, deze zou vooraf kenbaar zijn gemaakt maar dit is niet gebeurd pas na het openen van de deur is het bedrag genoemd. Voor ons helaas te laat maar wellicht een waarschuwing voor anderen om vooraf schriftelijk een prijs over een te komen.
Ik kan zo niet zien welke website dit geweest is. Is er ook misschien nog een slot vervangen? Op welk tijdstip is dit gebeurd? Kan me voorstellen dat u in de nacht wel een beduidend hoger tarief betaald. Meestal hanteren ze vaste kosten per opdracht, dus niet zozeer hoe lang ze er mee bezig zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Is misschien overdreven te stellen: maar mij was me het geld wel waard geweest om in mijn eigen huis te komen zonder verdere beschadigingen. Als ik de brandweer had moeten bellen (wie anders buiten een eventuele woningbouw die ook niet 24/7 aanwezig is) gaat dit met veel geweld gepaard en kost het je uiteindelijk veel meer. Eigen ervaring, helaas.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

De brandweermethode kost je minimaal 1 nieuwe voordeur + een nieuw kozijn.

Nu ben je voor een fractie geholpen.

Zo bezien, heb je niets te klagen ;-)

albert van sleeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2014 20:18

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door albert van sleeuwen »

betreft www.slotenmaker-24.nl
Waarschijnlijk is dezelfde slotenmaker vorige week bij een mevr. in Helmond geweest. Mevr. had zich per abuis buitengesloten terwijl binnen haar aan het bed gekluisterde echtgenoot verbleef. Snel even via internet naar de 24 uurs slotenservice gebeld. Om 23.30 kwam deze aan bij haar woning. Hij was sneller het huis binnen dan dat hij was uitgestapt. Daarna kwam de rekening. totaal 272,25 euro, incl 47,25 euro BTW
Twee dagen later belde mevr. op mijn advies in mijn bijzijn naar de slotenmaker. Het gesprek duurde kort.
Hij verbrak gewoon de verbinding door eerst te zeggen dat hij in een vrije markt werkt en de tarieven vrij zijn. Ikzelf heb deze week gebeld om met hem in gesprek te komen. Je raadt het al. Weer einde gesprek na een botte opmerking. Ik heb hem nog wel kunnen zeggen dat ik de FIOD in ga schakelen. Op de factuur (die overdeven gedetailleerd was kon ik geen factuurnummer ontdekken. Een mooi manier om de BTWafdracht te omzeilen. Het is wel logisch dat dit soort lieden op alle mogelijke manieren proberen te graaien. In dit geval dus in de staatskas. Ik mag aannemen dat dit geen incident is en dat de schatkist fors benadeeld wordt. Ik heb inmiddels contact gehad met de FIOD en bovenstaande uitgelegd. Afgesproken met hen om dit verhaal met de ingescande factuur door te sturen. Zoals reeds opgemerkt. De factuur was zeer (verdacht)gedetailleerd en juridisch zal het moeilijk en te kostbaar zijn om dit aan te vechten. Hopelijk kan de FIOD deze praktijken stoppen. Ik ben vastberaden om dit aan te pakken en rust niet voordat dit stopt. Suggesties in deze zijn hartelijk welkom. Gegroet, Albert

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door dhc »

" Waarschijnlijk" zeg je al....

en waar bemoei je je eigenlijk mee? Je bent geen partij en verder ga je uit van allerlei veronderstellingen.
Je stelt je aan, slaat de plank volledig mis, hebt geen poot om op de staan en verder ga je helemaal niets doen.
Kansloos.

Verder heeft de ondernemer gewoon gelijk, tarieven zijn vrij en niet vooraf doorgesproken..dom dus!

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door jerwarm »

Colo schreef:Tijdens mijn vakantie heeft mijn dochter de sleutel aan de binnenzijde van de deur laten zitten. Via de website slotenmaker-24.nl is er contact opgenomen met een slotenmaker in ons dorp. na 20 minuten was deze aanwezig en na 5 minuten was het probleem opgelost. De rekening hiervoor € 159,00 ex btw € 192,39 inclusief btw. Na telefonisch contact via telefoonnummer van de website en via het telefoonnummer van de factuur mijn klacht gedaan over het exorbitante bedrag dat in rekening is gebracht en gevraagd om een onderbouwing, deze werd niet gegeven en mijn dochter was akkoord gegaan met de gevraagde prijs, deze zou vooraf kenbaar zijn gemaakt maar dit is niet gebeurd pas na het openen van de deur is het bedrag genoemd. Voor ons helaas te laat maar wellicht een waarschuwing voor anderen om vooraf schriftelijk een prijs over een te komen.
de onderbouwing; ik werk bij een sleutel en slotenmakersbedrijf.

zij rekenen buiten de kantooruren een zgn storingstarief, het maakt niet uit hoelang de monteur bezig is met de storing.

een deur open maken kan in 5 min maar je kan ook een uur bezig zijn. Dit is bij ons in ieder geval een schommelende prijs, voorrijkosten zijn inbegrepen.
Eerst wordt er om legitimatie gevraagd van de klant> dan worden de kosten verteld om de deur open te maken.

moet er extra materiaal aan te pas komen dan wordt het duurder uiteraard.
ik hoor in de wandelgangen weleens dat mijn collega's gemiddeld tussen 100/150€ rekenen ex btw voor "een buitensluiting" van een klant die sleutel kwijt is/ zichzelf heeft buitengesloten/ sleutel in de deur heeft laten zitten. > direct te betalen met pinautomaat.
Ik hoorde ook dat wij als bedrijf in tegenstelling met andere sleutelbedrijven aan de goedkope kant zijn.
Daar kost een buitensluiting de klant zo tegen de 250€??


ik vind de kosten dus nogal meevallen, in ieder geval niet exorbitant hoog. Tikje aan de hoge kant.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door encore »

newmikey schreef:
encore schreef:Ik persoonlijk zou toch ook de AIVD inschakelen. En alle Kamerleden een klaagzang schrijven. Bij forummer "gezondheid" zijn alle (mail)adressen op te vragen.
En een billboard huren met daarop je klacht. Dat zal ze leren.
Hmm...goed advies! Helemaal mee eens. Veiligheidsraad van de VN alsmede het Europees Hof voor alle zekerheid ook nog inschakelen?
Zeker! En al helemaal omdat jerwarm iets aparts wist te vermelden:
ik werk bij een sleutel en slotenmakersbedrijf. ...
Eerst wordt er om legitimatie gevraagd van de klant> dan worden de kosten verteld om de deur open te maken.
Privacy-inbreuk. Wedden?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door jerwarm »

Privacy-inbreuk. Wedden?

onderbouwing; omdat iedereen wel kan zeggen dat hij/zij ergens woonachtig is en gewoon gezegd wordt dat de sleutel is vergeten/kwijt?

Dan zou je dus zomaar kunnen inbreken in een andermans huis, om dat te voorkomen moet er altijd een soort van bewijs gegeven worden dat men er woont/hoort.

vaak wordt er ook al van tevoren een afspraak gemaakt via de storingslijn, welke binnenkomt op een PAC.
daarna wordt de dienstdoende monteur pas gebeld.

Privacy-inbreuk, wel of niet daar durf ik geen uitsluitsel over te geven. Maar je kan denk ik wel snappen dat men niet zomaar een deur open gaat maken als dit niet geverifieerd is op 1 of andere manier.
Hetzij door herkenning van de persoon, buurman, rijbewijs etc etc.


Het is bij ons nog niet voorgekomen dat iemand ter kwade trouw een deur open laat maken.
Ik denk ook niet dat het een prettig idee is dat een storingsmonteur van een sleutelbedrijf zonder wat te vragen zomaar een deur openmaakt/forceert voor een volslagen vreemde,

het is nu eenmaal zo; "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" :wink:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door prem »

albert van sleeuwen schreef:betreft http://www.slotenmaker-24.nl
Waarschijnlijk is dezelfde slotenmaker vorige week bij een mevr. in Helmond geweest. Mevr. had zich per abuis buitengesloten terwijl binnen haar aan het bed gekluisterde echtgenoot verbleef. Snel even via internet naar de 24 uurs slotenservice gebeld. Om 23.30 kwam deze aan bij haar woning. Hij was sneller het huis binnen dan dat hij was uitgestapt. Daarna kwam de rekening. totaal 272,25 euro, incl 47,25 euro BTW
Twee dagen later belde mevr. op mijn advies in mijn bijzijn naar de slotenmaker. Het gesprek duurde kort.
Hij verbrak gewoon de verbinding door eerst te zeggen dat hij in een vrije markt werkt en de tarieven vrij zijn. Ikzelf heb deze week gebeld om met hem in gesprek te komen. Je raadt het al. Weer einde gesprek na een botte opmerking. Ik heb hem nog wel kunnen zeggen dat ik de FIOD in ga schakelen. Op de factuur (die overdeven gedetailleerd was kon ik geen factuurnummer ontdekken. Een mooi manier om de BTWafdracht te omzeilen. Het is wel logisch dat dit soort lieden op alle mogelijke manieren proberen te graaien. In dit geval dus in de staatskas. Ik mag aannemen dat dit geen incident is en dat de schatkist fors benadeeld wordt. Ik heb inmiddels contact gehad met de FIOD en bovenstaande uitgelegd. Afgesproken met hen om dit verhaal met de ingescande factuur door te sturen. Zoals reeds opgemerkt. De factuur was zeer (verdacht)gedetailleerd en juridisch zal het moeilijk en te kostbaar zijn om dit aan te vechten. Hopelijk kan de FIOD deze praktijken stoppen. Ik ben vastberaden om dit aan te pakken en rust niet voordat dit stopt. Suggesties in deze zijn hartelijk welkom. Gegroet, Albert
Haha dit is het lachertje van de maand met zijn fiod.

MargoRensen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2014 11:31

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door MargoRensen »

En wat als het bedraag 488 euro is?
en je als vrouw alleen geintimideerd voelt door twee van deze heren?
Ons is het overkomen afgelopen maandag, waarbij door slotenmakers24h.nl een bedrag van 488 is gerekend, door deze heren gebruik makend van ons eigen prive gereedschap, hun eigen twee boren zelf kapot hebben gemaakt, en ons voor de kosten laten opdraaien..
Daarna doodleuk mededeelden dat er door hun binnen 2 minuten ons huis was binnen te komen door gebruik te maken van alleen een touwtje...
Sorry hoor, maar ik ga hier zeker werk van maken...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door berndv »

MargoRensen schreef:En wat als het bedraag 488 euro is?
en je als vrouw alleen geintimideerd voelt door twee van deze heren?
Ons is het overkomen afgelopen maandag, waarbij door slotenmakers24h.nl een bedrag van 488 is gerekend, door deze heren gebruik makend van ons eigen prive gereedschap, hun eigen twee boren zelf kapot hebben gemaakt, en ons voor de kosten laten opdraaien..
Daarna doodleuk mededeelden dat er door hun binnen 2 minuten ons huis was binnen te komen door gebruik te maken van alleen een touwtje...
Sorry hoor, maar ik ga hier zeker werk van maken...
Dat is inderdaad een behoorlijk bedrag voor alleen een buitensluiting. Dat hun gereedschap defect raakt tijdens het werk hoeven ze natuurlijk niet op u te gaan verhalen, zij moeten zorgen voor goed gereedschap en als dit defect raakt, is dat hun risico, niet dat van u. Ik zou vragen om een gespecificeerde factuur, en alleen dat betalen wat u hen daadwerkelijk verschuldigd bent voor het open maken van het slot.

Ik kan de website die u noemt trouwens niet vinden, ben wel benieuwd om welk bedrijf het hier gaat, en waar.

albert van sleeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2014 20:18

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door albert van sleeuwen »

Goedzo Margo, inmiddels heb ik je al een prive vericht gestuurd om samen op te kunnen trekken tegen deze praktijken. Ik heb al een dossier aangelegd. Dit biedt mijns inziens grond voor vervolging. Dit gaat zeker een vervolg krijgen.

Autobanden_lover
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2014 13:01

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door Autobanden_lover »

let er op jongens, in de vakantie tijden gaan de dieven helemaal los. bij mijn ouders en eigen huis is er in een week ingebroken. Daarom voortijdig sloten vervangen, we hebben iets gekocht wat echt goed is. Cilinder kop kan niet naar achter geduwd worden, dus dat is werk vertragend voor die viezeriken. Zo iets was 130 euro ongeveer. Ben erg blij dat de overheid reclame spotjes maakt hierover en iedereen wakker maakt!

MargoRensen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2014 11:31

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door MargoRensen »

berndv schreef:
MargoRensen schreef:En wat als het bedraag 488 euro is?
en je als vrouw alleen geintimideerd voelt door twee van deze heren?
Ons is het overkomen afgelopen maandag, waarbij door slotenmakers24h.nl een bedrag van 488 is gerekend, door deze heren gebruik makend van ons eigen prive gereedschap, hun eigen twee boren zelf kapot hebben gemaakt, en ons voor de kosten laten opdraaien..
Daarna doodleuk mededeelden dat er door hun binnen 2 minuten ons huis was binnen te komen door gebruik te maken van alleen een touwtje...
Sorry hoor, maar ik ga hier zeker werk van maken...
Dat is inderdaad een behoorlijk bedrag voor alleen een buitensluiting. Dat hun gereedschap defect raakt tijdens het werk hoeven ze natuurlijk niet op u te gaan verhalen, zij moeten zorgen voor goed gereedschap en als dit defect raakt, is dat hun risico, niet dat van u. Ik zou vragen om een gespecificeerde factuur, en alleen dat betalen wat u hen daadwerkelijk verschuldigd bent voor het open maken van het slot.

Ik kan de website die u noemt trouwens niet vinden, ben wel benieuwd om welk bedrijf het hier gaat, en waar.
Hallo bernd
de website is http://www.slotenmaker-24.nl.
hier konden wij niet op zien waar deze slotenmakers weg kwamen, wel adverteren zij met binnen 30 min aanwezig, s'morgens echter bleek dat deze heren uit brabant kwamen, terwijl wij in het oosten wonen.
een gespecificeerde factuur hadden we (naar hun zeggen) gehad.
voor ons was veel onduidelijk, voorrij kosten 30 euro is normaal, maar een starttarief van 160 euro vinden wij niet normaal, en kregen wij verder geen uitleg over.

Groetjes.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door prem »

Een factuur sturen zijn ze niet eens verplicht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door berndv »

MargoRensen schreef: voor ons was veel onduidelijk, voorrij kosten 30 euro is normaal, maar een starttarief van 160 euro vinden wij niet normaal, en kregen wij verder geen uitleg over.

Groetjes.
Op zich vind ik dat starttarief wel hoog, maar niet onmogelijk, ook afhankelijk van het tijdstip. Op dinsdagmorgen 10 uur is het hoog, om 8 uur op zondagavond is het een heel ander verhaal. Maar hoe dat starttarief opeens 488 kan worden snap ik dan niet echt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door dhc »

albert van sleeuwen schreef:Goedzo Margo, inmiddels heb ik je al een prive vericht gestuurd om samen op te kunnen trekken tegen deze praktijken. Ik heb al een dossier aangelegd. Dit biedt mijns inziens grond voor vervolging. Dit gaat zeker een vervolg krijgen.
Kansloos! Aangezien jullie van te voren niet hebben geïnformeerd over de kosten kunnen ze vragen wat ze willen.
Weer iemand die roept dat ie wel wat gaat doen...gebakken lucht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door berndv »

dhc schreef:
albert van sleeuwen schreef:Goedzo Margo, inmiddels heb ik je al een prive vericht gestuurd om samen op te kunnen trekken tegen deze praktijken. Ik heb al een dossier aangelegd. Dit biedt mijns inziens grond voor vervolging. Dit gaat zeker een vervolg krijgen.
Kansloos! Aangezien jullie van te voren niet hebben geïnformeerd over de kosten kunnen ze vragen wat ze willen.
Weer iemand die roept dat ie wel wat gaat doen...gebakken lucht.
Ben ook wel benieuwd of die al terugkoppeling heeft gehad met van de FIOD, aangezien die zelf ook wel inzag dat juridisch aanvechten niet haalbaar was.

MargoRensen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2014 11:31

Re: Slotenmaker 24-uurs.nl

Ongelezen bericht door MargoRensen »

weet je Prem...als ik alles had geweten had ik nooit betaald....maar twee mannen in huis, en een meisje alleen........sja.

het bedrag werd zo hoog, omdat volgens hun ze de afgebroken gereedschappen er ergens tussen gestopt hadden.
Gereedschap wat ze zelf hebben afgebroken...

het hele vefhaal wat er maandag is gebeurd klopt niet.
mijn schoondochter alleen thuis....
deze mannen beginnen tijdens binnenkomst over hoe gemakkelijk het is om met een touwtje bij haar binnen te komen.
ze moet eerst de factuur tekenen en daarna zetten deze mannen de bedragen er op.....
al zou het bedrag mogen zoals het is, dit is verder pure intimidatie.
mijn schoondochter heeft tot nu toe erg slecht geslapen...

met een touwtje het voordeur slot forceren.......jeetje... waarom...

ik ben bezig om vele instanties hiervan op de hoogte te brengen.
misschien kan ik toch wat bewerkstelligen.
het geld zal wel weg zijn....maar ik hoop dat deze mannen er toch niet van kunnen genieten.
om zo een bedrijf te moeten runnen lijkt me niet gezond.

Gesloten