LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spikes op Garagedeur mag dat?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door squareware »

Beste iedereen,

Wij hebben een stalen garage deur die regelmatig als doel word gebruikt door voetballende kinderen. Dat maakt nogal veel herrie, dat is op zich niet erg, kinderen mogen lawaai maken.
Het probleem is dat er kleine deuken in de deur ontstaan waar uiteindelijk ook de lak van los laat en het een dure aangelegenheid begint te worden elk jaar de deur te verven.

Ouders geven niet thuis en vinden dat hen kind het recht heeft om te spelen op straat. De Kinderen worden regelmatig weggestuurd maar het lijkt alsof de hele buurt hier komt voetballen.

Nu zag ik bij de praxis plastic strips van secumax met punten er aan. Zou ik die juridisch gezien op scheenhoogte tegen de garage deur aan mogen schroeven (met een plankje er achter), ik heb ongeveer 10 centimeter voor de deur wat mijn grond is, de punten zijn iets van 5 cm lang en van plastic dus niet snijdend.

Andere ideeën zijn ook van hartr welkom, ik zit echt met m'n handen in het haar, wijkagent kan niets de verzekering zegt dat ik geen bewijs heb etc.

stofzuigertje

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Of dit mooi is?

Wel kun je als iemand er tegen aan valt een claim verwachten als ze gewond raken......
Ik vermoed dat je geen gewone verf maar auto lak uit spuitbus moet gebruiken en vooral...

Eerst goed schuren voor hechting want deukjes jammer maar kaal betekend niet juiste stootvaste verf.

Of het mag, ik twijfel en zal daarom niets hierover roepen...

squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door squareware »

Ik twijfel ook ivm claims, maar je ziet ook wel eens stalen tanden op een muurtje van 40 cm. Ik wacht de reacties nog even verder af. Toch bedankt stofzuigertje.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Die strips zijn bedoelt als anti-klim maatregel, en moeten volgens de beschrijving, verpakking en handleiding óp een schutting oid gemonteerd worden. Dus niet zoals jij wilt, op scheenhoogte, ook nog langs de openbare weg/stoep. Je kan het doen, als je 2 werkende handen hebt en het geld om ze te kopen, maar of het mág, en vooral kan zonder gevolgen lijkt me sterk. Je mag weliswaar met je eigendom, en op je eigen grond, tot op zekere hoogte doen wat je wilt, maar niet als dit een gevaar oplevert voor voorbijgangers.

Die kunststof punten zijn wél hard genoeg dat er aan hangen als ze correct gemonteerd zijn niet wil, je laat los van de pijn, een langslopende hond, moeder met kind etc, kan zich er zeker wel aan bezeren, en lichtere kleding er aan openhalen, en er lichte verwondingen aan over houden bij terloops langs lopen. Een bal lek prikken zal het dan weer niet doen, daarvoor zijn die punten niet echt scherp genoeg, dat zou al toeval moeten zijn als dat lukt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ken de situatie niet natuurlijk, maar 10 cm grond nog over....tot de stoep?
Ik zou niet kiezen voor deze puntige oplossing, je kweekt er boze voetgangers en boze ouders e.d mee.
Kapotte kleding, noem maar op. 5 cm is nogal wat nl.

De kinderen moeten daar gewoon wegblijven en ouders moeten aanspreekbaar zijn hierover.
Of een camera ophangen en de nota vd verf aan de ouders vd betreffende kinderen overhandigen ?
En lawaai? Het zal zeker een best lawaai geven iedere keer en dat is niet ok!
Je kunt wel zeggen, kinderen mogen lawaai maken en moeten kunnen spelen op straat , maar steeds de voetbal tegen uw stalen garagedeur aan trappen?
U zegt dan " ik zit met mn handen in het haar , nou ik zou pislink worden :x

En de garagedeur overdag open laten staan met de auto er in en alleen .savonds en .snachts dicht ? Is dat een optie ?
Tenzij de garage vol staat met spullen , maar die kunnen misschien elders gezet worden...je moet toch wat :(

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Die kinderen hebben natuurlijk helemaal niet het recht om tegen jouw garage te voetballen. Als de ouders het vertikken er wat aan te doen is het mogelijk inderdaad een idee om een camera op te hangen en vervolgens de ouders officieel aansprakelijk te stellen voor de schade met video als bewijs.

Ik zou anders gewoon lekker spikes op mijn deur zetten en ze in hun sop laten gaarkoken. Ze hebben immers geen recht om wat dan ook met jouw deur te doen. Ze hebben daar niets te zoeken, spikes of geen spikes.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door kokka »

spikes op je garagedeur kunnen mensen makkelijk verwonden. Zeker gezien het feit dat daar kinderen spelen vind ik alleen de gedachte al schandalig.
Ik kan me niet voorstellen dat dit toegestaan is, je mag ook je deurknop niet onder stroom zetten.
als mijn kind zich zou verwonden aan spikes op jouw garagedeur was je echt aan de beurt! ik laat mijn kinderen overigens ook niet tegen andermans eigendom ballen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Niemand heeft wat te zoeken op jouw "erf". Mijn kavel is gewoon omringd door een hek(je), een bord met waarschuwing voor de loslopende (waak)honden en je kan pas bij mijn woning en garage komen na dit kavel te betreden. Als mijn hond jou dan bijt nadat jij mijn tuin (en dus zijn territorium) in bent gelopen is dat toch ook niet mijn probleem?

Als een inbreker zijn nek breekt omdat hij struikelt over de troep in de garage is dat toch ook zeker zijn eigen probleem?

Waarom zou dat voor TS anders zijn?
Immers geeft TS aan dat hij duidelijk kenbaar heeft gemaakt aan zowel ouders als kinderen dat hij niet wil dat ze tegen zijn garagedeur aan voetballen. Daar heeft TS het recht toe, en die kinderen hebben absoluut het recht niet om andermans eigendom te vandaliseren.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door kokka »

in jouw geval is het dus duidelijk anders als bij TS. hij zegt dat hij 10 CM eigen grond voor zijn garagedeur heeft. dus iedereen mag zich vlak voor zijn garage bevinden. om dan spikes te plaatsen waarmee je doelbewust het risico neemt dat mensen zichzelf verwonden ben je verkeerd bezig.
als jij jouw hond zou trainen om de eerste de beste die in jouw tuin komt aan vellen te scheuren ook.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als die spikes rond de 5 CM zijn, zoals TS aangeeft, zou dat geen probleem moeten zijn. Het kan dan wel de bal kapotmaken wanneer deze doelbewust tegen de deur getrapt wordt, maar zal niemand verwonden die langsloopt.

Tenzij tegen andermans deur hompen ook volgens de ouders een recht is van hun kind, natuurlijk.


Wat betreft mijn honden: die gaan voornamelijk achter (sommige) katten aan. Heb eenmaal een buurtbewoner gehad die van mening was dat hun dode kat mijn schuld was, terwijl hun dode kat in mijn tuin lag dood te zijn. Ook een of ander verhaal dat die kat het recht had op mijn kavel te zijn. Dat was ook snel genoeg afgelopen.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 17 jul 2016 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op het moment dat je redelijkerwijs kunt verwachten dat je schade of verwondingen toebrengt, kan je aansprakelijk gesteld worden, ongeacht of het je eigen erf is of niet. Je kiest bewust voor een potentieel gevaarlijke oplossing, dan moet je ook de risico's aanvaarden.

Los daarvan geloof ik er niets van dat de spikes het probleem van TS oplossen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Julie4444 schreef:Als die spikes rond de 5 CM zijn, zoals TS aangeeft, zou dat geen probleem moeten zijn. Het kan dan wel de bal kapotmaken wanneer deze doelbewust tegen de deur getrapt wordt, maar zal niemand verwonden die langsloopt.

Tenzij tegen andermans deur hompen ook volgens de ouders een recht is van hun kind, natuurlijk.


Wat betreft mijn honden: die gaan voornamelijk achter (sommige) katten aan. Heb eenmaal een buurtbewoner gehad die van mening was dat hun dode kat mijn schuld was, terwijl hun dode kat in mijn tuin lag dood te zijn. Ook een of ander verhaal dat die kat het recht had op mijn kavel te zijn. Dat was ook snel genoeg afgelopen.
TS zal voordat hij dit soort afstanden meent te kunnen stellen, dus op cm niveau, eea eerst in moeten laten meten door het kadaster lijkt me. Niet zelden staan garages enkele cm's over een perceelgrens heen, en zou hij die spikes dus op openbaar terrein plaatsen. Nog los van het feit dat het plaatsen van objecten die overduidelijk lichamelijk letsel kunnen veroorzaken gewoon niet mag, wat zijn onderbuik ook zegt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens heeft een van die Duitse discount supermarkten op het moment, of binnenkort, een wildlife cam in de aanbieding, die neemt foto's getriggerd door beweging, ook in schemering las ik. Ik zou beginnen daarmee eens wat opnames te maken, en daarmee de ouders van de kinderen in kwestie aansprakelijk te stellen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt, als je voor die deur 10 centimeter 'eigen grond' hebt, ook een hoge schutting op de erfgrens plaatsen, of een hek van een meter of 2 hoog. Kunnen ze er in ieder geval niet meer tegen aan schoppen. ;)

Maar het eigenlijke probleem is een beetje de moraal denk ik. Natuurlijk vinden kinderen het leuk om tegen een deur te knallen en liefst zo hard mogelijk. Maar om daar nou de deur van een ander voor te vernielen? Hebben die ouders zelf geen garagedeur waar ze tegen aan kunnen knallen? Waarom stuur je ze daar niet naar toe?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik begrijp het niet helemaal. Je wilt je garagedeur kapot maken door in je garagedeur te boren en te schroeven, om te voorkomen dat de garagedeur kapot gaat door voetballen? Klinkt een beetje tegenstrijdig.

Ik denk zelf dat je met zo'n strip eerder de kinderen een extra uitdaging geeft en dat ze eerder de deur nog meer als doel gaan gebruiken. Maar dan waarschijnlijk met ballen die niet zo snel kapot gaan, zoals tennisballen.

mh73

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Wij hebben ook zo'n achterpad waarop alle garages uitkomen. Bij die van ons kan er dan nog een auto achter geparkeerd worden, maar bij anderen staat hij vlak tegen het pad. Het gebeurt hier eigenlijk zelden of nooit dat er kinderen tegen de garages aan het ballen zijn. Kwestie van opvoeden?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Julie4444 schreef:Die kinderen hebben natuurlijk helemaal niet het recht om tegen jouw garage te voetballen. Als de ouders het vertikken er wat aan te doen is het mogelijk inderdaad een idee om een camera op te hangen en vervolgens de ouders officieel aansprakelijk te stellen voor de schade met video als bewijs.

Ik zou anders gewoon lekker spikes op mijn deur zetten en ze in hun sop laten gaarkoken. Ze hebben immers geen recht om wat dan ook met jouw deur te doen. Ze hebben daar niets te zoeken, spikes of geen spikes.
Gek he, dat kinderen de hele dag binnen zitten als er dat soort zeikerige volwassenen zijn. En dan zeker weer gaan klagen over "de jeugd van tegenwoordig" en dat "wij" vroeger altijd buiten speelde?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:
Gek he, dat kinderen de hele dag binnen zitten als er dat soort zeikerige volwassenen zijn. En dan zeker weer gaan klagen over "de jeugd van tegenwoordig" en dat "wij" vroeger altijd buiten speelde?

Ja joh, heel raar dat die "zeikerd " voor zijn eigen garage deur opkomt. Gek he, dat hij geen geld op zijn rug heeft groeien. Wel eens van opvoeden gehoord?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Al groeide het geld wél op zijn rug...

Waarom moet die deur steeds weer vernield worden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Spikes op Garagedeur mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

squareware schreef: wijkagent kan niets de verzekering zegt dat ik geen bewijs heb etc.
Alleen al daarom misschien toch maar een camera ophangen?
squareware schreef: Ouders geven niet thuis en vinden dat hen kind het recht heeft om te spelen op straat.....
Lekker ......zulke ouders , hun kinderen hebben er dus ook sch**** aan.. :evil:

Natuurlijk moeten kinderen buiten kunnen spelen! Graag zelfs! Ze zitten teveel en veel teveel binnen met hun tablets en hun smartphones en hun games etc etc en worden ook nog eens te dik :oops:
Maar kinderen moet wel geleerd worden om van andermans spullen af te blijven en dat heet opvoeden :twisted:

Gesloten