LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadsverwarming: overstap niet mogelijk

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
lena.smit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2019 20:25

Stadsverwarming: overstap niet mogelijk

Ongelezen bericht door lena.smit »

Sinds begin vorig jaar heeft Eneco na jaren lang een vaste betrouwbare leverancier de stadsverwarming’s contracten verkocht aan het bedrijf Eteck. Deze maakt er keer op keer een zooitje van en ik lees niets dan klachten. Vragen worden ontwijkend beantwoord. Door contact met andere gedupeerden begrijp ik dat sommige al 2 jaar op een afrekening wachten. Inmiddels wacht ik zelf ook al 2 maanden en weigeren ze een terwijl te geven. Het is steeds ze zijn er mee bezig. Er is geen direct nummer naar de klantenservice en de receptie lijkt te bepalen of je deze überhaupt te spreken krijgt. Terug bel verzoeken worden niet gehonoreerd en verscholen achter Facebook messenger en e-mail krijg je keer op keer dezelfde, of net andere excuses maar geen concrete antwoorden en wij als consument kunnen geen kant op want je kan met stadsverwarming niet overstappen naar een leverancier van eigen keuze. Wat kunnen we nog doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2019 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Stadsverwarming: overstap niet mogelijk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lena.smit schreef:
18 feb 2019 20:33
Sinds begin vorig jaar heeft Eneco na jaren lang een vaste betrouwbare leverancier de stadsverwarming’s contracten verkocht aan het bedrijf Eteck. Deze maakt er keer op keer een zooitje van en ik lees niets dan klachten. Vragen worden ontwijkend beantwoord. Door contact met andere gedupeerden begrijp ik dat sommige al 2 jaar op een afrekening wachten. Inmiddels wacht ik zelf ook al 2 maanden en weigeren ze een terwijl te geven. Het is steeds ze zijn er mee bezig. Er is geen direct nummer naar de klantenservice en de receptie lijkt te bepalen of je deze überhaupt te spreken krijgt. Terug bel verzoeken worden niet gehonoreerd en verscholen achter Facebook messenger en e-mail krijg je keer op keer dezelfde, of net andere excuses maar geen concrete antwoorden en wij als consument kunnen geen kant op want je kan met stadsverwarming niet overstappen naar een leverancier van eigen keuze. Wat kunnen we nog doen?
Op Facebook zie ik je klacht:
Wow.. ik wilde zelf gaan klagen maar ik zie alleen maar klachten! Misschien toch met z’n alle naar kassa ofzo? Heb nog nooit zo’n onprofessioneel en slecht energie bedrijf meegemaakt. Bedankt Eneco! Zo fijn dat jullie onze stadsverwarming contract hebben verkocht aan deze ellende. Inmiddels is het bijna maart en heb ik nog steeds geen energie afrekening maar wel steeds excuses en ‘administratieve fouten’ telefonisch amper bereikbaar.. als ik kon overstappen was ik al weggeweest.
En hier antwoorden ze toch heel netjes en concreet op:
Goedemiddag Lena, afgelopen weekend hebben we ook via Messenger contact met elkaar gehad. Helaas zijn we, bij het project waar jij woont, inderdaad tegen (administratieve) problemen aangelopen waardoor de jaarnota niet automatisch is meegedraaid. Wij zijn druk bezig alle gegevens nogmaals te controleren, waar nodig aan te vullen en uiteindelijk alsnog een correcte jaarnota op te stellen. We doen alles eraan om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen! We houden je hierover op de hoogte. Aan onze bereikbaarheid werken we hard: tegenwoordig kun je ons op werkdagen tot 18.00 uur ipv 16 uur bereiken. Hier op Facebook én Twitter zijn we ook 's avonds bereikbaar. Als ik je ook ergens anders mee kan helpen, hoor ik het uiteraard graag! Groet, Mieke van het Eteck webcareteam
Voor Eteck heeft het natuurlijk geen voordeel om jouw geen factuur te sturen, dus waarom niet geduld hebben?

En jouw reactie:
Lena Smit ja, dat is dit keer weer het excuus maar ik hoor al 2 maanden steeds iets anders en niemand kan me vertellen wanneer ik deze wel ontvang. Mij is geadviseerd stappen te ondernemen want jullie zijn verplicht per 12 maanden een afrekening te verstrekken en ik ga dit doen.
Waar staat die verplichting? En welke excuses hadden ze de vorige keer dan?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Stadsverwarming: overstap niet mogelijk

Ongelezen bericht door Cro »

sylvesterb schreef:
19 feb 2019 12:14
lena.smit schreef:
18 feb 2019 20:33
Sinds begin vorig jaar heeft Eneco na jaren lang een vaste betrouwbare leverancier de stadsverwarming’s contracten verkocht aan het bedrijf Eteck. Deze maakt er keer op keer een zooitje van en ik lees niets dan klachten. Vragen worden ontwijkend beantwoord. Door contact met andere gedupeerden begrijp ik dat sommige al 2 jaar op een afrekening wachten. Inmiddels wacht ik zelf ook al 2 maanden en weigeren ze een terwijl te geven. Het is steeds ze zijn er mee bezig. Er is geen direct nummer naar de klantenservice en de receptie lijkt te bepalen of je deze überhaupt te spreken krijgt. Terug bel verzoeken worden niet gehonoreerd en verscholen achter Facebook messenger en e-mail krijg je keer op keer dezelfde, of net andere excuses maar geen concrete antwoorden en wij als consument kunnen geen kant op want je kan met stadsverwarming niet overstappen naar een leverancier van eigen keuze. Wat kunnen we nog doen?
Op Facebook zie ik je klacht:
Wow.. ik wilde zelf gaan klagen maar ik zie alleen maar klachten! Misschien toch met z’n alle naar kassa ofzo? Heb nog nooit zo’n onprofessioneel en slecht energie bedrijf meegemaakt. Bedankt Eneco! Zo fijn dat jullie onze stadsverwarming contract hebben verkocht aan deze ellende. Inmiddels is het bijna maart en heb ik nog steeds geen energie afrekening maar wel steeds excuses en ‘administratieve fouten’ telefonisch amper bereikbaar.. als ik kon overstappen was ik al weggeweest.
En hier antwoorden ze toch heel netjes en concreet op:
Goedemiddag Lena, afgelopen weekend hebben we ook via Messenger contact met elkaar gehad. Helaas zijn we, bij het project waar jij woont, inderdaad tegen (administratieve) problemen aangelopen waardoor de jaarnota niet automatisch is meegedraaid. Wij zijn druk bezig alle gegevens nogmaals te controleren, waar nodig aan te vullen en uiteindelijk alsnog een correcte jaarnota op te stellen. We doen alles eraan om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen! We houden je hierover op de hoogte. Aan onze bereikbaarheid werken we hard: tegenwoordig kun je ons op werkdagen tot 18.00 uur ipv 16 uur bereiken. Hier op Facebook én Twitter zijn we ook 's avonds bereikbaar. Als ik je ook ergens anders mee kan helpen, hoor ik het uiteraard graag! Groet, Mieke van het Eteck webcareteam
Voor Eteck heeft het natuurlijk geen voordeel om jouw geen factuur te sturen, dus waarom niet geduld hebben?

En jouw reactie:
Lena Smit ja, dat is dit keer weer het excuus maar ik hoor al 2 maanden steeds iets anders en niemand kan me vertellen wanneer ik deze wel ontvang. Mij is geadviseerd stappen te ondernemen want jullie zijn verplicht per 12 maanden een afrekening te verstrekken en ik ga dit doen.
Waar staat die verplichting? En welke excuses hadden ze de vorige keer dan?
Volgens mij werkt stadsverwarming ook met voorschotten, als je dan geld terug verwacht te krijgen lijkt het me niet meer dan normaal dat je dit zo snel mogelijk terug wil krijgen. Dit zeker gezien bijvoorbeeld het recentelijke voorbeeld van energieflex waar een boel consumenten benadeeld zijn omdat ze nog geld bij energieflex hadden staan in de vorm van al betaalde voorschotten.

Eteck zal mogelijk niet veel voordeel hebben van het wachten met een factuur factuur versturen. Ze zullen echter ook geen nadeel hebben van het mogelijk nog even in kas hebben van teveel betaalde voorschotten.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Stadsverwarming: overstap niet mogelijk

Ongelezen bericht door gewicht »

Ik denk dat Cro in zijn laatste zin de spijker op de kop slaat.
Zo te lezen krijg ik het idee dat Eteck zich verslikt heeft in de overname. De teveel betaalde voorschotten kunnen ze goed gebruiken om het faillissement nog even voor zich uit te schuiven.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Stadsverwarming: overstap niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Elke energieleverancier die voorschotten in rekening brengt, is verplicht om minimaal 1X per jaar een afrekening te sturen over de voorliggende periode.

Wanneer de energieleverancier haar verplichtingen niet nakomt kun je hen aangetekend op hun tekortkoming wijzen, daarbij een termijn noemen waarop je nakoming verwacht. 4 tot 6 weken is een redelijke termijn voor het opstellen van een correcte afrekening en terugbetalen van teveel betaalde voorschotten.

Zet er bij dat je de voorschotbetalingen stop zet wanneer de energieleverancier niet alsnog binnen de genoemde termijn haar verplichtingen nakomt en dat je betaling pas weer hervat wanneer de energieleverancier aan haar plichten heeft voldaan. Ze gaan dan misschien dreigen met incassobureaus enzo, maar als je blijft wijzen op de tekortkomingen aan hun kant zullen en beloofd om, nadat de energieleverancier hun plichten heeft voldaan, je ook alsnog aan je betalingsplicht zal voldoen hebben ze geen poot om op te staan.

Zet dan wél de voorschotbedragen op een spaarrekening apart, want uiteindelijk zult u wél voor de afgenomen energie moeten betalen.

Gesloten