Stankoverlast, maar geen lekkage

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Anneliesssss
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2021 13:31

Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door Anneliesssss »

Wij hebben al maanden stankoverlast die van onder het huis komt. Er zijn 2 loodgieters geweest en die kunnen geen lekkage vinden. Bij ons niet en bij de buren ook niet. Nu dacht de laatste loodgieter de geur te herkennen van ratten. Maar wij hebben onze twijfels, we hebben nog nooit iets gehoord of gezien. (Wel al gif neergelegd).
Het is een vieze bloemkoolachtige geur en het begint vaak ‘s middags pas te stinken. We ruiken het met name buiten (door de lucht roosters). 2 jaar geleden hebben we een aanbouw en betonnen vloer en vloerverwarming laten bouwen. Toen hebben we een lekkage ontdekt die we blijkbaar al jaren hadden van de douche. Dat is allemaal gemaakt toentertijd. Wie herkend hier iets in?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees dit eens over de stank.

https://www.strooming.nl/binnenmilieu/b ... r-in-huis/


Er kan bijvoorbeeld een gat zitten in de beluchtingspijp van het riool, waardoor die stank onder het huis komt.

Hoeft dus al helemaal geen water lekkage te zijn.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door john18 »

Heb je toevallig nog geen rioolbeluchter erop zitten? Dan kan de stank uit de putjes komen want dan trekt het de water uit de sifon.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sifons onder het huis?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Dat u het ‘smiddags pas ruikt kan zijn dat er toch ergens in de riolering een lek zit en door uw waterverbruik in de ochtend afvalwater in de kruipruimte loopt.
Misschien de riolering eens laten schoonspuiten of zorgen dat u in de kruipruimte onder het huis kunt om daar de zaak te inspecteren.
U kunt uw vraag ook eens stellen op het forum van klusidee.
https://www.klusidee.nl/Forum/

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Het zou vanuit de kruipruimte kunnen komen of n bepaald parfum "het is iets bloemigs" van een van de buren. Er zijn van die sterke geurkastjes die je in het stopcontact kan doen of wierook zou ook kunnen. Geur kan ver haan, net als geluid

guus250
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2017 17:54

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door guus250 »

Thahh Annelies. Dat is lastig. Maar ook vaak is de oorzaak simpel. Pas heb ik zoiets opgelost met stank in de douche. Simpele oorzaak. het rooster in het afvoerputje zat er niet goed ingedrukt.

Ik neem aan dat die loodgieters alle afvoeren van keuken, douche toilet etc hebben gecheckt. Dat je het s'middags pas ruikt kan ook een gevolg van de temperatuurstijging gedurende de dag zijn. Maar dan is het s'morgens ook aanwezig.

Is de kruipruimte onder je vloer toegankelijk? Daar ligt waarschijnlijk ook de afvoer van de achtertuin, regenpijp en keuken naar de voorkant in. Hebben de loodgieters dat ook gecontroleerd op lekkage?. Liggen daar nog houten balken onder die kunnen rotten, of is alles beton?.
Ik ken je huis niet dus neem maar even aan dat het zo zit. Ik ben maar een "knutselaar". Weet niet waar je woont. Ik ben nogal eens onderweg met de auto. Als het niet te ver weg is wil ik best wel eens komen kijken. (ruiken).

ikscrap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2016 16:36

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door ikscrap »

Een dode muis in de spouwmuur? Dat kan ook verschrikkelijk stinken.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Stankoverlast, maar geen lekkage

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Was de vloer opgedroogd aan de douche en waren er elders geen vochtige plekken. Niet alleen de vloer maar het overige kan deze geur ook geven. Waarschijnlijk is dit ook niet vervangen of voldoende opgedroogd en vochtig wanneer je begon? Was de geur toen definitief weg. Een huis met open ramen mag je ook pas na 1 jaar verven. Is er voldoende verluchting voor, tijdens en na het douchen? Een koude ( enkele) muur kan het vocht niet verwijderen. kijk eens of je spiegel geen condens heeft en snel opdroogt? Verlucht het bij + 16° met ramen en deuren open ....... tocht binnen. Muizen, ratten drogen wel op en kunnen reuk veroorzaken, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk. Volgens mij zit het probleem achter de oude wand die niet vervangen opgedroogd is en schimmels veroorzaakt. Wordt er niets zwart?

Gesloten