LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stekkerblok

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
molens
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2010 14:55

stekkerblok

Ongelezen bericht door molens »

Hallo,
Ik gebruik op mijn tafel in woonkamer 3 laptops die zijn aangesloten via geaard stekkerblok op ongeaard stopcontact. Kan dit kwaad?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: stekkerblok

Ongelezen bericht door marcel75 »

op zich niet, maar de laptops zijn dan niet geaard. Oftewel: als er kortsluiting ontstaat in een laptop zal de aardlekschakelaar niet werken. Voorzichtig aan met koffie drinken bij de laptop dus.

Oh ja en wel even opletten dat de laptops niet te veel vermogen vragen. Dan kan het blok wel eens heel warm worden en zelfs smelten (wat ook kortsluiting tot gevolg kan hebben).

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: stekkerblok

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

marcel75 schreef:op zich niet, maar de laptops zijn dan niet geaard. Oftewel: als er kortsluiting ontstaat in een laptop zal de aardlekschakelaar niet werken. Voorzichtig aan met koffie drinken bij de laptop dus.

Oh ja en wel even opletten dat de laptops niet te veel vermogen vragen. Dan kan het blok wel eens heel warm worden en zelfs smelten (wat ook kortsluiting tot gevolg kan hebben).
De stekker van de trafo ( van de laptop ) is een euro stekker. Deze is nooit voorzien van een aard-aansluiting. Geeft dus geen problemen. En vermogen is ook niet veel.

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: stekkerblok

Ongelezen bericht door Pirreke »

Is een ongeaard stopcontact niet vaak in de meterkast op overspanning begrensd?

Dus "op de groep geaard"???


-Peer

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: stekkerblok

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

marcel75 schreef:op zich niet, maar de laptops zijn dan niet geaard. Oftewel: als er kortsluiting ontstaat in een laptop zal de aardlekschakelaar niet werken. Voorzichtig aan met koffie drinken bij de laptop dus.
huh... volgens mij hoort de aardlekschakelaar gewoon te werken hoor. Die kijkt naar de lekstroom. Neemt niet weg dat je idd wel een schok zou kunnen krijgen.

Gesloten