Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
nebw

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door nebw » 04 sep 2019 09:49

Het kan ook op een andere manier. Tot onze verbazing kreeg mijn schoonmoeder een aanmaning van Essent, terwijl wij niet beter wisten dan dat ze een energiecontract had bij Oxxio (had ik bij de verhuizing destijds zelf afgesloten) Oxxio gebeld en wat bleek, het contract was beëindigd. Ik heb mijn schoonmoeder gevraagd of ze iets had ondertekend bij Essent, maar dat was niet zo.

Wat blijkt....... Meneer [Tekst verwijderd] van de firma Improvers is langs de deur geweest en heeft via de intercom met mijn schoonmoeder gesproken. Mijn schoonmoeder heeft gezegd, dat ze dat soort dingen overlaat aan haar kinderen en daarmee was het voor haar afgedaan. Maar niet voor meneer [Tekst verwijderd]..... Die heeft mijn schoonmoeder ingeschreven bij Essent aan de hand van het naambordje bij de intercom (foute achternaam want mijn schoonmoeder gebruikt ook haar meisjenaam) en heeft de geboortedatum van mijn schoonvader ergens gevonden (waarschijnlijk via de netwerkbeheerder) en deze genoteerd. Onterecht natuurlijk, want mijn schoonvader is 4 jaar geleden overleden. De handtekening zal hij zelf hebben geplaatst, zodat het voor Essent akkoord is. Logischerwijze is er geen automatische incasso ingevuld, want zonder originele handtekening van mijn schoonmoeder komt deze niet door de check bij de desbetreffende bank.

Inmiddels contact gehad met Essent en de persoon die ik aan de lijn had kon mij vertellen, dat inmiddels het contract met Improvers was opgezegd. En dus werkte meneer [Tekst verwijderd] niet meer namens Essent.

Tot mijn verbazing google ik de naam en kom op een reactie van iemand uit arnhem. Die heeft ook zo´n soort oplichting meegemaakt in 2017 met ja wel ´[Tekst verwijderd]´ maar uit naam van Nuon.

Zo zie je maar weer wat een sluwe vos deze persoon is en het waarschijnlijk nooit zal leren om een eerlijk leven te leiden.

Mensen wees alert voor verkopers van de firma Improvers en dan vooral voor deze meneer [Tekst verwijderd].

Hopelijk voor ons zal Essent het allemaal oplossen en zullen ze leren van deze enorme fout, die ze begaan zijn met het uit handen geven van deze activiteiten aan Improvers. Al doende leert men, maar ja................´waar geld lonkt, zwijgt het geweten´
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2020 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

JPS09

Ongelezen bericht door JPS09 » 03 jan 2020 19:41

Nadat - ja er zitten ook hele lieve goede mensen aan de telefoon! - iemand bij Essent me erop wees dat mijn contract afliep eind van het jaar, ging ik op onderzoek uit en besloot over te stappen naar een andere energieleverancier. Tot zover niets aan de hand. Dan belt er iemand van Essent met de vraag of ik terug wil komen. Want volgens hem heb ik een variabel contract afgesloten bij die andere energie leverancier en dat is heel stom, hij zet behoorlijk wat druk en het werkt in zoverre dat ik ga twijfelen wat ik nou precies heb afgesloten bij mijn andere leverancier.. dus ik zeg dat ik tijd nodig heb om erover na te denken, het duurt even maar hij besluit uiteindelijk dat hij me terug gaat bellen. Ik bel vervolgens gelijk naar mijn nieuwe leverancier om te checken hoe en wat en kom erachter dat ik helemaal geen variabel contract heb afgesloten.
Na een aantal weken belt degene van Essent me terug en vraagt of ik al weet wat ik wil. Voor ik antwoord kan geven begint hij me wederom te vertellen wat een verkeerd contract ik heb afgesloten bij mijn nieuwe energie leverancier, want dit gaat me klauwen geld kosten en ik heb dankzij hem een keuze om ervan af te komen. Als ik hem vertel dat dat helemaal niet waar is zegt hij dat hij het op gaat zoeken en komt dan bij me terug met: inderdaad mevrouw, u heeft gelijk. Ik zie dat u uw contract heeft aangepast. HUH??
Om me vervolgens vrij agressief te vertellen dat ik dan natuurlijk wel een boete tegemoet kan zien. Want ik stap over terwijl ik midden in een contract bij hen zit. Als ik geirriteerd zeg dat ik juist dankzij een collega van hem op onderzoek ben uitgegaan, zegt hij dat dat niet kan en dat als ik graag een hoge boete betaal ik dat uiteraard zelf moet weten.HUH? Nijdig vertel ik hem dat ik nooit een boete ga betalen en zeg waarom. Dan na een poos! zegt hij ik zoek het even op... komt terug aan de lijn en zegt: ik heb ernaar gekeken en inderdaad, ik zie dat u precies op tijd bent weggegaan.
Dan denk ik... ik had een goeie dag, zat stevig en wist waar ik het over had. Maar wat als je dat net even niet hebt? Ik vind het oprecht een vorm van intimidatie waar een eind aan zou moeten komen!! Heel gemeen en achterbaks wat hier gebeurd!!
“Waar geld lonkt zwijgt het geweten” is een hele goede uitspraak! In ieder geval is de menselijkheid ver te zoeken...

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 04 jan 2020 09:15

De enige juiste manier om dit soort telefoontjes te behandelen is direct de haak erop! Hoe moeilijk kan het zijn.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 04 jan 2020 09:46

Zo is dat. Zo min mogelijk contact. Geen gegevens doorspelen. Bam gesprek afgelopen.

jacob.krijgsman

Ongelezen bericht door jacob.krijgsman » 01 feb 2020 13:39

Ik ben nu al twee keer gebeld met de mededeling we zouden u nog terugbellen als er wat zou veranderen.en ik vraag ben je van energie direct .ja krijg ik dan op mijn antwoord,wij geven 10% korting op u huidige contract.ik zeg dat is mooi.en die vrouw vraagt me dan van alles bankrekening nummer adress.ik zeg dat heb je toch .je bent van energie direct.ja maar die.korting geld niet voor dit contract wat u nu heeft.ik vertrouwde het niet.maar ze bleef doorzeuren. En kreeg een bevestiging mail .en zei dat ik geen tijd had en het gesprek kapte.nu heb ik dus een mail gehad van essent .keihard heeft die vrouw zitten liegen om een contract bij essent af te sluiten wat me meer geld kost.dus als u word gebeld met de openingszin ,ik zou u bellen als er wat zou veranderen .trap er niet in.als er iets veranderd krijg je een brief thuis

Plaats reactie