LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Pinguin12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2021 16:35

Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Pinguin12 »

Ik ben op zoek naar een fijn douchepaneel of douchekolom. Op internet zie ik veel keuzes en veel prijsklasses. Erg ingewikkeld.

Duur is niet altijd goed, maar ik ben wél op zoek naar kwaliteit. Of in ieder geval: iets wat lang meegaat. Het lijkt me heerlijk om verschillende mogelijkheden te hebben qua douchestralen, waaronder massagestralen. Ik zit eraan te denken maximaal zo'n 700 à 800 euro uit te geven, maar het mag natuurlijk ook minder.

Over lang niet alle douchepanelen kan ik beoordelingen/reviews vinden, dus vind het lastig om een keuze te maken.

Wat zijn jullie ervaringen met douchepanelen en douchekolommen? Zijn bepaalde merken aan te raden of juist af te raden? Wat zijn belangrijke specificaties? Zijn er dingen waar ik nog op moet letten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit soort dingen halen wij bij winkels, die heel duidelijk verschillende kwaliteiten aanbieden en waar de verkopers die verschillen kunnen uitleggen. Dat werkt sneller dan eindeloos ronddolen op internet. (Momenteel kan dit alleen op afspraak of via de achterdeur.) Prijsklasse 700 euro is voor een losse regendouche topsegment, voor een complete douchekolom met meerdere stralen aan de lage kant.

Naast de kwaliteit is maar 1 ding belangrijk: de aansluitingen moeten passen. Koop daarom geen importkraan, die voor een ander land bedoeld is, maar één, die echt voor Nederland is gemaakt.

Pinguin12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2021 16:35

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Pinguin12 »

Dank voor je reactie. Ja, normaal gesproken zou ik het ook liever in een winkel halen, maar dat is helaas nu geen optie. In februari wordt mijn badkamer aangepakt en dan moet ik ervoor zorgen dat alle spullen die ik geïnstalleerd wil hebben ook in huis zijn. Dus ik vermoed dat ik de ruimte en tijd niet heb, gezien de verwachte voortzetting van de lockdown, om rustig te winkelen en me te laten informeren.

sake1987

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zou telefonisch of via mail contact opnemen met een bedrijf bij u in de omgeving die goed bekend staat.
Zij kunnen u telefonisch of via de chat adviseren en het product bij u thuis afleveren.

Pinguin12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2021 16:35

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Pinguin12 »

Ja, dank. Dat is ook wel wat ik waarschijnlijk ga doen. Maar was daarnaast ook benieuwd naar de ervaringen van andere consumenten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Jablan »

Meeste winkels in onze omgeving zijn officieel dicht en officieus kun je er op afspraak terecht en alles laten 'bezorgen' (staat klaar bij de winkeldeur of wordt echt gebracht).

Qua spullen: Ikea lijkt goed, kwaliteit is de laatste jaren erg wegwerp geworden. Praxis, Hornbach, Bauhaus hebben een breed assortiment. De Hubo kan weer alles leveren, mits je bereid bent te wachten. Als het lang mee moet gaan, zou ik een merk als Grohe (let op: niet HansGrohe) eerder kiezen dan een huiswerk. Oh ja, geen kunststof wasbak, maar porselein. Ook hier: gaat langer mee en is beter bestand tegen de schoonmaakmiddelen van nu. Glazen scheidingswand douchecabine niet 6, minstens 8, liever 10 mm dik, zeker als je kinderen hebt is dit veiliger, ook al heet het veiligheidsglas.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Revoked »

Lang geleden van die jets in de muur geplaatst. Badkamer moest toch worden verbouwd. Inbouwen was het probleem niet. Dat onze combiketel niet genoeg druk leverde was wèl een probleem. Wat een geëtter was dat. Uiteindelijk nieuwe ketel laten plaatsen, en probleem was de wereld uit. Tegenwoordig douchen we gewoon, die jets gebruikt volgens mij niemand meer hier.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Much to do about nothing, dus, uiteindelijk :D

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door gewicht »

Als je niet die problemen wilt hebben zoals Revoked in het begin had ,ga dan eerst na of de cv ketel wel de klasse W5 heeft , is dat bv W3 dan geeft de ketel te weinig warm water per minuut. Je kan dit zelf al nagaan, wanneer je de beschrijving van jouw ketel niet meer hebt, door op 2 tapplaatsen de warm waterkraan open te zetten. Valt de druk dan duidelijk en teveel weg dan heb je waarschijnlijk een W 3 en daar heb je niets aan voor je douchekolom. Mijn advies is dan raadpleeg eerst een installateur als je twijfelt.
Denk ook even goed na over de laatste 2 zinnen van Revoked.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Tevreden over douchepaneel of douchekolom?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Een douche kiezen is niet zo eenvoudig als je denkt? Ik ga ook kijken voor het bad te verwisselen voor een douche. Het is + -- 5500 € en moet alles klaar zijn, dus plaatsen. Het uitbreekwerken bad buizen aanpassen tot op de hoogte van de kramen en syfon. Dus ALLEEN PLAATSEN ZONDER EXTRA WERKEN!!!! Let wel een douche moet ook kunnen gebruik worden als je niet meer zelfstandig kan douchen en daar bedoel ik ook mee gebroken arm, been en ..... Dus 140 *100 raden ze me aan en zeker met antislip.
Eens even een douche plaatsen voor 700€ gebeurd door iemand in .... en dan heb je nog geen materiaal. Sommige winkels via google: I, G, B, of beginnend zijn best wel goedkoper in onderdelen, is het 2* betalen voor. Ik veronderstel van niet.
Nog iets belangrijks voor mij alleszins zorg voor een onderkant van de kraan waar je het koud water opvangt, want het is al gauw 10l.
Ik hoop je daar al iets bij geholpen te hebben, succes.

Gesloten