LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tip bij aankoop CV ketel

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Tip bij aankoop CV ketel

Ongelezen bericht door a.mereto »

Ik liet eind november 2018 een nieuwe CV ketel plaatsen om gas te besparen.
De verkoper vertelde mij dat die ketel automatisch lucht uit het systeem haalde.
Nadat er 2 radiatoren niet warm werden, heb ik me suf gezocht via Google hoe dat kon.

Ontluchten was de oplossing stekker er uit en dan was het goed volgens de installateur.
Door schade en schande kwam ik er achter dat ze gelijk hadden. Alleen de lucht uit de ketel ontlucht.

Maar het probleem was de leidingen en nu is het probleem opgelost dat het leidingsysteem alleen via ontluchten via de radiatoren ontlucht kan worden. Te beginnen
van beneden naar boven en dan op het hoogste punt ontluchten.

Nu worden alle radiatoren verwarmd. Ik ben geen techneut wist ik veel...hopelijk hebben andere mensen iets aan deze tip. Je kunt ook een automatische ontluchter op het hoogste punt laten monteren.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Tip bij aankoop CV ketel

Ongelezen bericht door de auditu »

Nog een tip: Kies een installateur die een goed werkend systeem oplevert, alvorens het pand te verlaten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tip bij aankoop CV ketel

Ongelezen bericht door berndv »

a.mereto schreef:
08 sep 2020 01:58
Nadat er 2 radiatoren niet warm werden, heb ik me suf gezocht via Google hoe dat kon.
dat lijkt mij niet echt een moeilijke zoektocht. De zoekopdracht "radiator wordt niet warm" levert bij mij tientallen hits op die allemaal stap voor stap de oorzaak en de oplossing aangeven.

Overigens niet heel netjes dat ze dit niet voor u gedaan hebben. Maar aan de andere kant, is het op zich wel een logisch gevolg als het systeem zonder water heeft gestaan, en kan er altijd wat lucht achterblijven in het systeem na het opnieuw vullen. Daarom krijg je volgens mij ook altijd die sleuteltjes er bij.

Gesloten