Toiletbril kan niet vervangen worden

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Jelika
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2022 09:01

Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door Jelika »

Beste lezer,

In 2013 hebben wij een nieuw toilet (en keuken, en badkamer) aangeschaft bij Tuijps (nu TuijpsHysch) in Amsterdam Noord. Al een jaar of twee geleden is de toiletbril (van Geberit) half losgeraakt van het toilet, waardoor we er eigenlijk amper op kunnen zitten. Dat laat je dan een tijdje voor wat het is. Maar laatste hadden we een klusjesman over de vloer en die vertelde tot onze verbijstering dat de toiletbril aan de onderkant van het toilet is bevestigd en dat, omdat het toilet zit vastgekit aan de muur, de toiletbril niet verwijderd kan worden zonder de toilet van de muur los te halen. Bizar!

Eerst ben ik maar even bij Geberit gaan vragen hoe dit zit. Zij geven aan dat toilet en toiletbril niet bij elkaar horen, niet goed bij elkaar passen en dus nooit samen gemonteerd hadden moeten worden.

Tuijps (sowieso al hele slechte ervaring mee, ze hebben destijds nog veel meer fouten gemaakt) geeft uiteraard niet thuis. Ze vinden het mijn probleem, daar komt het op neer.

Heb ik nog ergens een poot om op te staan? Of moet ik mijn verlies nemen? Ben heel benieuwd.

groet!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door reggie2 »

Van 2013 en dan nu nog garantie verwachten??

Kokka1
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door Kokka1 »

heel veel modellen hebben tegenwoordig verborgen bevestiging van de bril, ik heb dat op het moment zelf ook. kwestie van kit weghalen, twee schroeven losdraaien aan de zijkant van de wc pot en je haalt zo de pot eraf. het is dus niet dat de bril niet vervangen kan worden, het is alleen net even wat meer werk als bij andere modellen.

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door petersch1 »

En anders uw probleem schetsen op "klusidee.nl".
Dan krijgt u vakkundige informatie. Succes.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of de klusjesman had er geen zin in en schuift het zo af (zoek een andere klusjesman)
Of de toiletpot moet echt van de muur af om goed bij de scharnieren te kunnen, maar dan is een kitrand (van 9 jaar oud) geen reden om dit niet te kunnen klaren. Een kitrand is geen lijm en met 2 minuten netjes verwijderd als dat moet door iemand die weet wat hij doet (sowieso misschien verstandig na 9 jaar). nieuwe (wel passende) bril erop (die ongetwijfeld beter gemonteerd kan worden) en nieuw kitrandje aanbrengen en klaar alweer.
Hooguit een ochtendje werk (uurtje voor een goede klusjesman).

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Kan je eens een foto plaatsen? Ik kan er er echt geen voorstelling van maken hoe een pot gekit kan zijn zodanig dat je niet meer bij de bril kunt.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Hangende WC, welke dus aan de muur hangt. En ja, dat is vaak gekit. Maar dat moet toch allemaal niet zo'n probleem zijn. En een nieuw kitrandje kan ook geen kwaad na 9 jaren. Er is niet voor niets een spreuk: "Kit is Ku. na 10 jaren"......

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Maar een normaal kitrandje zit niet in de weg vna de bevestiging van de bril normaal gesproken. Dan moet je minstens 5cm brede kit hebben..... Tenzij ze alles hebben volgespoten bij de montage

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij zit dat onder aan de pot, ik heb ook een hangende. Kan ik zo bij.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toiletbril kan niet vervangen worden

Ongelezen bericht door witte angora »

Jelika schreef:
29 jun 2022 09:12
Beste lezer,

In 2013 hebben wij een nieuw toilet (en keuken, en badkamer) aangeschaft

[...]

Heb ik nog ergens een poot om op te staan? Of moet ik mijn verlies nemen? Ben heel benieuwd.
Kort en krachtig: het is nu 9 jaar oud, en de eerste klachten kwamen na 7 jaar. Garantie zit er niet meer op. Of dit non-conform is omdat er een bril op zit die er niet op hoort? Dat weet ik niet. Even een tegenvraagje; wil je echt die prutsers een nieuwe bril laten monteren, of laat je het deze keer liever doen door iemand die weet waar hij mee bezig is en er ook een correcte bril op zet?

Plaats reactie