Traprenovatie van Prostairs na een jaar kapot

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Gerieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2022 11:44

Traprenovatie van Prostairs na een jaar kapot

Ongelezen bericht door Gerieke »

Mijn trap heb ik laten renoveren dmv geweven PVC. De vertegenwoordiger van Prostairs gaf aan dat de 'woven' PVC katproof zou zijn (er zou zelf reclame over gemaakt zijn) en dat er 15 jaar garantie op zit. Nu heb ik mijn trap nog geen jaar en gaat deze kapot door de katten.

Ik heb inmiddels gemaild met het bedrijf en deze geeft aan dat ik maar met een nagelschaartje de draadjes weg moet knippen, nu is niet alleen het probleem dat er draadjes naar voren komen maar ook dat het PVC zelf kapot gaat. Men geeft ana dat dit niet onder de garantie valt en het enige wat hij mij kan adviseren is het nagelschaartje.

Meer mensen ervaring met de slechte service van Prostairs? Wat voor stppen kan ik gaan ondernemen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Traprenovatie van Prostairs na een jaar kapot

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik moest even zoeken. Je bedoelt niet deze verkoper maar ProStairs.nl.

Wat staat er exact in de garantievoorwaarden? Valt schade door huisdieren daar ook onder of wordt het juist uitgesloten?
(Online kan ik ze niet vinden)

Mijn persoonlijke indruk: 'woven' is niet glad en daarom interessant voor katten om de nagels mee te scherpen. Qua sterkte is het wel bestand tegen een gemiddelde kat, maar omdat het geweefd glasvezel is, zal de lijm ertussen weggekrabd worden.
Anders gezegd: verkoper wil verkopen, maar weet zelf niet goed wat hij verkoopt.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Traprenovatie van Prostairs na een jaar kapot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo te zien zijn ze CBW erkend. Die daar een klacht in als u er met hen niet uitkomt.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Traprenovatie van Prostairs na een jaar kapot

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Helaas kan dit een lastige situatie zijn.

Het zal mooi zijn als u kunt bewijzen dat de verkoper gezegd heeft dat de trap kattenproef is. Het mooiste is als dit op catalogus, order of factuur vermeld staat. Of zoek (bijvoorbeeld op YouTube) het reclame stuk op. Zelfs dan kan ik geen beloftes maken, een trap is niet bedoeld als krabpaal.

Als een deskundige besluit dat er sprake is van buitensporig gebruik, dan wordt het verhaal voor u lastig.

Lady1234 zegt dat Prostairs lid is van CBW. Indien u met de winkel niet tot een oplossing komt dan kunt u naar de geschillencommissie (www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak). Hun kunnen bemiddelen of een bindend uitspraak uitspreken. Ook kunt u naar de rechter toe.
Vraag uw rechtsbijstandverzekering om hulp.

Plaats reactie