Tuin buren

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb geen idee meer welk punt je nu eigenlijk probeert te maken.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Juist hem, dat is het hovenierswerk. Zo deed ik dat ook toen, goed snoeiwerk ( ik noem dat niet kortwieken) behoeft deze struiken. In het voorjaar zie je het rijkelijke resultaat terug.
Dat geldt voor meerdere voorjaarsbloeiers natuurlijk, en bemesting maakt het allemaal nog fraaier.

U bent een TOP doehetzelver, en u heeft een goede smaak van oldtimers.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door rvjapio »

Heeft uw buurvrouw misschien familie met wie u afspraken kunt maken om de tuin leeg te laten halen door een bedrijf of zo? Er zijn ook vrijwilligers via het bejaardenwerk die haar misschien kunnen helpen.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 aug 2022 17:54
Ik heb geen idee meer welk punt je nu eigenlijk probeert te maken.
Moneyman schreef:
28 aug 2022 22:00
Lady1234 schreef:
28 aug 2022 20:57
Ik begrijp best dat u een nette tuin naast u wilt hebben, maar afdwingen kunt u dat niet.
Zeker wel.
Je kunt je buren dagvaarden en een vordering instellen tot het beëindigen van de overlast. Kan op straffe van een dwangsom en eventueel met de vordering dat, als de buren het niet doen, jij het op hun kosten mag laten doen.
Als de tuin niet de oorzaak is van het rattenprobleem, welk argument blijft dan over om de buren te dwingen de tuin te onderhouden?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Simpel: alle vier de issues zijn gerelateerd aan de tuin van de buren. De braam, brandnetel en duizendknoop vormen op zichzelf al een reden, de rattenoversteek tussen beide tuinen is een extra argument.

Als dat de grens van het toelaatbare overschrijdt, kan je gaan afdwingen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Aygulf »

Onze tuin grenst aan het bos. U moest eens weten hoeveel (on?)gedierte daar woont: eekhoorns, muizen, insecten, vossen, konijnen, vogels, slangetjes enz enz. En een onkruid! Nog nooit gevraagd of het bos leeggehaald kan worden. Ratten komen toch echt op bewoond gebied af omdat er "voedsel" (etensresten!) te vinden zijn. Echt niet omdat er onkruid groeit. Belachelijk om iemand daarvoor te dagvaarden. En wat die schutting betreft: daar kun je ook een schutting neerzetten die geheel dicht is en dus absoluut niets doorheen groeit. En die arme kindertjes die niet in de tuin (70m diep) kunnen spelen vanwege prikkerige braamstruiken is werkelijk triest. Leer ze de natuur eens kennen. Komen die gevoelige kindertjes ook nooit in een bos, op de hei e.d.?

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@aygulf

Grenzend aan een bos, dan woont u mooi.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aygulf schreef:
30 aug 2022 14:53
Onze tuin grenst aan het bos. [...]
Da's fijn wonen. Maar het zegt niets over de situatie van TS. Bij de vaststelling van wat onrechtmatig is, speelt de context uiteraard altijd een rol. Wat in het bos logisch is, is dat bij een rijtjeshuis niet. En vice versa.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Moneyman schreef:
30 aug 2022 16:06
Aygulf schreef:
30 aug 2022 14:53
Onze tuin grenst aan het bos. [...]
Da's fijn wonen. Maar het zegt niets over de situatie van TS. Bij de vaststelling van wat onrechtmatig is, speelt de context uiteraard altijd een rol. Wat in het bos logisch is, is dat bij een rijtjeshuis niet. En vice versa.
Een rijtjeshuis met 70 meter achtertuin?
Wat is er onrechtmatig aan die tuin?
Een foto is er niet, alleen het verhaal van de buur die zich ergert.
En dan ook nog de gemeente voor zijn karretje probeert te spannen.
En hier probeert argumenten te vinden om zijn zin door te drijven.
Laatst gewijzigd door zwaluw29 op 30 aug 2022 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

zwaluw29 schreef:
30 aug 2022 16:20
Een rijtjeshuis met 70 meter achtertuin?
Dat schrijf ik niet.

Maar los daarvan kom ik genoeg tuinen met 70 meter schutting (da's niet persé hetzelfde als 70 meter tuin...) tegen. Nooit in de oudere volkswijken rondgelopen?

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Moneyman schreef:
30 aug 2022 16:22
zwaluw29 schreef:
30 aug 2022 16:20
Een rijtjeshuis met 70 meter achtertuin?
Dat schrijf ik niet.

Maar los daarvan kom ik genoeg tuinen met 70 meter schutting (da's niet persé hetzelfde als 70 meter tuin...) tegen. Nooit in de oudere volkswijken rondgelopen?
In een volkswijk vind je arbeiderswoninkjes, maar geen joekels van tuinen. Sterker nog, ik heb in een oude volkswijk gewoond. Die grote tuinen tref je in de wat betere buurten.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onjuist. Juist in de oudere wijken vind je ook hele lange, vaak smalle tuinen. En daarvan lijkt in dit topic ook sprake te zijn.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Moneyman schreef:
30 aug 2022 16:38
Onjuist. Juist in de oudere wijken vind je ook hele lange, vaak smalle tuinen. En daarvan lijkt in dit topic ook sprake te zijn.
Al weer aan het raden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

zwaluw29 schreef:
30 aug 2022 17:20
Moneyman schreef:
30 aug 2022 16:38
Onjuist. Juist in de oudere wijken vind je ook hele lange, vaak smalle tuinen. En daarvan lijkt in dit topic ook sprake te zijn.
Al weer aan het raden.
Wat begrijp je niet aan "lijkt"? Bovendien komt mijn inschatting niet uit de lucht vallen, maar baseer ik me voor wat die tuin betreft gewoon op wat de topicstarter zelf schrijft.
Maro12 schreef:
28 aug 2022 21:57
(Smalle percelen vandaar ook weinig speel opties voor de kinderen zonder in de buurt van de buurpercelen te komen).
Smalle percelen, 70 meter schutting, hoe duidelijk wil je het hebben?

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Maro12 »

Wauw ik heb nogal wat los gemaakt zeg bij jullie.
Even een paar dagen niet gekeken en hele discussies. (Ik snap nu het punt waarom mensen soms weer vertrekken na wat reacties, er worden hier hele verhalen bij verzonnen, prachtig eigenlijk).

En nee, wij hebben geen stoeptegeltuintje, grootste deel is toch echt gras, 3 kwart gras en verder inderdaad wat stenen. Maar oké, hoeven we daar geen verhalen meer over te verzinnen, wij houden ook van groen.

Moneyman bedankt voor je kundige en inhoudelijke reactie.
Ik ga verder niet deelnemen aan de discussie die hier is ontstaan, van mij mag dit topic dan ook gesloten worden want het is vooral erg warrig geworden door de eigen verzonnen verhalen.

Wij gaan ons opnieuw inzetten om de juiste hulp voor onze buur te vinden zodat de situatie voor beiden verbetert.

En fijn om te weten dat er dingen te bereiken zijn via dagvaarden etc maar dit is niet de weg die wij willen bewandelen, daar word uiteindelijk niemand gelukkig van.

Wij gaan rondkijken naar instanties die hulp en ondersteuning kunnen bieden en dit aan haar voorleggen en hopen dat zij ook hulp wil accepteren. (Eerdere pogingen hiertoe hebben tot nog toe niet geholpen)

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maro12 schreef:
31 aug 2022 13:34
Moneyman bedankt voor je kundige en inhoudelijke reactie.
Graag gedaan.
Maro12 schreef:
31 aug 2022 13:34
Wij gaan ons opnieuw inzetten om de juiste hulp voor onze buur te vinden zodat de situatie voor beiden verbetert. En fijn om te weten dat er dingen te bereiken zijn via dagvaarden etc maar dit is niet de weg die wij willen bewandelen, daar word uiteindelijk niemand gelukkig van.
Top. Ik hoop dat het lukt een minnelijke oplossing te vinden. Succes!

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou toch ook de gemeente benaderen over dat leegstaande ratten “hotel” aan uw andere kant.

Als die rattenplaag aangepakt moet worden, moet dat bij alle huizen gebeuren, anders zijn ze zo weer terug.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Maro12 »

Aygulf schreef:
30 aug 2022 14:53
. En die arme kindertjes die niet in de tuin (70m diep) kunnen spelen vanwege prikkerige braamstruiken is werkelijk triest. Leer ze de natuur eens kennen. Komen die gevoelige kindertjes ook nooit in een bos, op de hei e.d.?
Weer zo lekker een eigen idee verzonnen. Onze kinderen spelen altijd buiten, spelcomputers etc hebben we niet, kinderen lekker smerig onder de modder etc, dat is toch kind zijn?

Maar een kind van 1 jaar weet het allemaal nog niet hè maar die wil wel mee doen met de oudere kinderen.

Maar zo zie je maar hoe een stukje tekst een volledig foutief beeld kan scheppen over mensen of situaties.

Ik neem ook niet meer de moeite om hierop in te gaan. Mensen die oprecht tips of advies (welke hulp instanties etc) willen geven mogen mij een privé bericht sturen en dan wil ik ook gerust onderbouwen met foto’s. Hier op deze manier absoluut niet.

En ga niet zeggen dat iedereen zoveel moeite heeft gedaan om te helpen. Er is vooral moeite gedaan om een volledig verhaal te verzinnen die niet op feiten gebaseerd zijn.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Maro12 »

Lady1234 schreef:
31 aug 2022 13:53
Ik zou toch ook de gemeente benaderen over dat leegstaande ratten “hotel” aan uw andere kant.

Als die rattenplaag aangepakt moet worden, moet dat bij alle huizen gebeuren, anders zijn ze zo weer terug.
Gemeente is daarvoor reeds ingeschakeld door de buren aan de andere kant van die woning maar de gemeente hier geeft enkel tips welke bestrijder goed is en neemt zelf geen actie helaas.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tuin buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien hebt u hier nog iets aan.

https://www.meldpuntongedierte.nl/wette ... ast-ratten

Gesloten