van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je zeker weet dat de tariefwijziging tevens een contractvernieuwing is (waar ik nog mijn vraagtekens bij heb), zou ik de standen simpelweg aan hen mailen (en uiteraard zelf goed bijhouden.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Ongelezen bericht door Henry Ford »

bij een tariefverhoging ontvang ik steeds een mail met 5 X PDF, waaronder een nieuw contract PDF, zoals vorige week:
Je contract
Je hebt een Vandebron contract afgesloten voor de levering van 100% groene stroom van Windenergie van
Windpark Oostflakkee en aardgas met CO₂-compensatie via Lokaal Compenseren voor onbepaalde tijd met een
variabele prijs.
De datum waarop je contract is afgesloten, is 24 september 2022 en we starten de levering op 1 oktober 2022.
dit gaat helemaal automatisch, ik heb niets afgesloten of gedaan.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Henry Ford schreef:
26 sep 2022 11:34
wat moet ik doen?
Gewoon doorgeven, desnoods per mail, en als de eindafrekening komt, dan narekenen met een spreadsheet.
Moneyman schreef:
26 sep 2022 11:51
Een langere klap? Kijk in je voorwaarden wat er overeengekomen is mbt het doorgeven van de standen.
Stel dat je recent je huis hebt geïsoleerd, of dat je kritisch hebt gekeken naar je eigen verbruik, en in de voorwaarden staat dat je de meterstanden niet zou mogen doorrekenen, dan krijg je dus een situatie waarin de energieleverancier gaat schatten en die schatting gaat er hoe dan ook toe leiden dat verbruik in de goedkopere tarieven zal worden toegewezen in de periode met duurdere tarieven. Dat maakt dat er een aanzienlijke verstoren is van het evenwicht tussen de uit een overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van partijen in het nadeel van de consument, omdat als partijen op dit punt geen afspraak hadden gemaakt de klant gewoon zijn meterstanden kon doorgeven en daarmee slechts de tarieven hoeft te betalen voor het gas dat in de betreffende periode heeft gebruikt. Voorwaarden die aangeven dat je de meterstanden niet mag doorgeven zijn daarmee onredelijk bezwarend.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Henry Ford schreef:
27 sep 2022 11:20
bij een tariefverhoging ontvang ik steeds een mail met 5 X PDF, waaronder een nieuw contract PDF, zoals vorige week:
Je contract
Je hebt een Vandebron contract afgesloten voor de levering van 100% groene stroom van Windenergie van
Windpark Oostflakkee en aardgas met CO₂-compensatie via Lokaal Compenseren voor onbepaalde tijd met een
variabele prijs.
De datum waarop je contract is afgesloten, is 24 september 2022 en we starten de levering op 1 oktober 2022.
dit gaat helemaal automatisch, ik heb niets afgesloten of gedaan.
Dat klinkt wel heel erg als een nieuw contract :D dus zou ik doen wat ik al eerder aangaf.
alfatrion schreef:
27 sep 2022 11:22
Voorwaarden die aangeven dat je de meterstanden niet mag doorgeven zijn daarmee onredelijk bezwarend.
Zeker. Maar dat zal er ongetwijfeld niet staan.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik lees in de algemene voorwaarden slechts, dat je de meterstanden binnen vijf werkdagen moet opgeven, indien je overstapt naar een andere energieleverancier of wanneer je gaat verhuizen.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: van de Bron blokkeert doorgeven meterstanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
27 sep 2022 12:22
Ik lees in de algemene voorwaarden slechts, dat je de meterstanden binnen vijf werkdagen moet opgeven, indien je overstapt naar een andere energieleverancier of wanneer je gaat verhuizen.
Ik heb n.a.v. hiervan ook mijn eigen contract + voorwaarden van Van de Bron eens gecheckt, en kan onderstaande bepaling nergens terugvinden. Op welke set voorwaarden beroept Henry Ford zich eigenlijk?
Henry Ford schreef:
27 sep 2022 10:51
In de voorwaarden staat dat binnen het contract jaarlijks de standen doorgegeven moeten worden of bij contractvernieuwing.

Plaats reactie