LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Timmy87
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017 12:17

Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door Timmy87 »

Beste Feenstra,

Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht met daarin (je raadt het al) een huurketel van Feenstra. Vanwege ons budget wilden wij eerst het huurcontract overnemen en op een later tijdstip een nieuwe ketel kopen (Feenstra). Helaas schrokken wij ons redelijk kapot toen we het overzettingscontract voor ons neus kregen. Door ons koopcontract zaten we helaas al vast aan deze huur ketel. Contractduur 144 maanden?!? Of we konden de (7 jaar oude ketel) afkopen voor 1100 euro! Dit is totaal niet wat we vooraf, na een snelle google search, verwacht hadden. Na een wat grondigere zoektocht op het internet kwam ik helaas meer van dit soort verhalen tegen over “wurg contracten” met daarin absurde contractduur (12jaar) en een dure afkoopregeling. Gelukkig hebben jullie zelf ook ingezien dat dit niet kan en kun je tegenwoordig gewoon onder normale voorwaarden een ketel huren bij jullie. Helemaal top! Helaas heeft deze openbaring geen invloed op onze situatie. Wij zitten namelijk als nieuwe klanten nog steeds vast aan deze oude regeling.

Ik heb jullie klantenservice gebeld met dit probleem en gevraagd of we er samen uit kunnen komen. Het lijkt me namelijk in het voordeel van beide partijen dat we hier uit komen. Voordelen voor mij als klant zijn dat ik onder normale voorwaarden een ketel kan huren en voor jullie dat je een nieuwe klant binnen haalt, die onder andere gebruik blijft maken van het onderhoudscontract.

Kijk het is heel simpel… het contract (loopduur tot aug. 2022) gaan we sowieso niet voortzetten. Zelfs met deze absurde afkoopregeling is het veel goedkoper om dit toch te doen. Wat ik gewoon niet snap is waarom jullie (Feenstra) voor deze lijn kiezen. Een CV-ketel is geen product dat je elke jaar opnieuw koopt. Het lijkt me daarom belangrijk voor jullie als bedrijf dat je klanten probeert aan je te binden (o.a via service contracten). Door op zo’n manier naar nieuwe klanten (want dat zijn we) te handelen bereik je precies het omgekeerde. Ik snap niet waarom jullie klanten, desnoods alleen als er sprake is van het overzetten van een contract in verband met verhuizing, niet een normaal aanbod kunnen doen om de ketel af te kopen?!?! In gesprek met de klantenservice werd mij verteld dat dit geen uitzonderlijk klacht is en dat deze situatie met verhuizingen vaker voorkomt. Denken jullie nu echt dat al die mensen nog bij jullie blijven als hun contract is afgekocht of afgelopen?

Jullie hebben zelf al ingezien dat die oude contracten niet meer kunnen. Dan zou het jullie ook zeker sieren om een soort overgangsregeling te treffen voor mensen die hier tegenaan lopen. Dat is hoe je klanten aan je bedrijf bindt!

Met de werknemers van de klantenservice kom ik er niet uit. Zeer begrijpelijk aangezien zij de lijn moeten uitdragen die van boven wordt opgelegd. Maar elke poging om op een hoger niveau met iemand in gesprek te komen is tot op heden gestrand. Tot nu toe word ik afgescheept met “ja dit is de lijn die wij als Feenstra gekozen hebben” of “ja sorry meneer dit zijn regels”. Voor mij is dit echter niet voldoende. Regels worden gemaakt en kunnen gelukkig ook aangepast worden. Waar een wil is, is een weg!

Ik hoop dat deze brief op zeer korte termijn tot een dialoog leidt. Puur omdat ik hier een situatie heb zien ontstaan waar geen van beide partijen op lange termijn blij van zouden moeten worden en ik een hele makkelijke uitweg zie. Mochten er mensen zijn in vergelijkbare situatie dan hoor ik dat ook graag!

Ik heb deze brief trouwens ook al via (feenstra.com/klantenservice/contact-ks/) naar Feenstra gestuurd.

Vriendelijke groet,
Tim Winkels
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2017 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast, commerciële link aangepast

stofzuigertje

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit lopende contract is overnemen of ander huis kopen!

Wel had je als je slim was de afkoopsom van de prijs kunnen afhalen.
Maar vergeet niet, als deze nu 7 jaren oud is nog 5 jaartjes en dan wegwezen.
Wel heeft U naast de nog niet volledig betaalde ketel ook volledig onderhoud en vooral na een jaar of 7 komen er vaker storingen die geld kosten.

Naast het elk jaar of 2 jaren reinigen ook alle storingen en helaas... maar een huis met huur ketel dan zou ik de afkoopsom vooraf vragen en die verrekenen, ook als je het wel liet doorlopen......

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:Nu de kosten hoger uitvallen voor onderhoud e.d. gaat u Feenstra beschuldigen van wan praktijken en dat enkel en alleen omdat er slechte recensies in de omloop zijn.
Dit lijkt me toch verder te gaan dan "een slechte recensie:"
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... gcontract/
Deze afkoopsom is vaak enorm hoog en loopt in de duizenden euro’s. Ze brengen vaak de overgebleven maanden tot aan het einde van het twaalfjarig contract in één keer in rekening.
Volgens Marco Loos, hoogleraar consumentenrecht, mag dit niet 'wanneer er in een bepaling in de algemene voorwaarden wordt geïmpliceerd dat de huurovereenkomst wordt omgezet in een koopovereenkomst.

Koning Bolo
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door Koning Bolo »

Hele slechte ervaringen met Feenstra.
Er lopen een paar goede monteurs rond maar ook een hele catagorie monteurs die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
Helaas weet je door het grote personeelsverloop nooit vantevoren wie de gelukkige is die je ketel mag onderhouden.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door feenstramede »

Geachte heer W******,

Naar aanleiding van uw bericht waarin u uw onvrede uit over de dienstverlening van ons met betrekking tot de huurovereenkomst reageren wij als volgt.

Wij kunnen ons voorstellen dat na een verhuizing je moeite hebt met de hoge kosten. Bij een verhuizing zijn de oude bewoners ten alle tijden verantwoordelijk voor de huurovereenkomst wat door middel van een wijzigingsformulier wordt overgedragen met als bijlage de algemene voorwaarden. Wij zijn hier open en transparant in geweest.

De nieuwe verhuurpropositie die vanaf oktober 2016 is ingegaan staat op zichzelf en het is niet mogelijk om je huidige huurovereenkomst om te zetten naar de nieuwe. Zo simpel is dat niet.

Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan door u gewenste oplossing.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Niet alleen slechte ervaringen met Feenstra.
Ik heb al 7 jaar een ketel van ze 1 keer een probleem gehad in het weekend gebeld en dag erna kwam de monteur al langs verder nooit problemen jaarlijks kome ze onderhoud doen en ja dan moet ik dagje vrij nemen maja.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door sjohie »

Timmy87 schreef:Beste Feenstra,

Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht met daarin (je raadt het al) een huurketel van Feenstra. Vanwege ons budget wilden wij eerst het huurcontract overnemen en op een later tijdstip een nieuwe ketel kopen (Feenstra). Helaas schrokken wij ons redelijk kapot toen we het overzettingscontract voor ons neus kregen. Door ons koopcontract zaten we helaas al vast aan deze huur ketel. Contractduur 144 maanden?!? Of we konden de (7 jaar oude ketel) afkopen voor 1100 euro! Dit is totaal niet wat we vooraf, na een snelle google search, verwacht hadden. Na een wat grondigere zoektocht op het internet kwam ik helaas meer van dit soort verhalen tegen over “wurg contracten” met daarin absurde contractduur (12jaar) en een dure afkoopregeling. Gelukkig hebben jullie zelf ook ingezien dat dit niet kan en kun je tegenwoordig gewoon onder normale voorwaarden een ketel huren bij jullie. Helemaal top! Helaas heeft deze openbaring geen invloed op onze situatie. Wij zitten namelijk als nieuwe klanten nog steeds vast aan deze oude regeling.

Ik heb jullie klantenservice gebeld met dit probleem en gevraagd of we er samen uit kunnen komen. Het lijkt me namelijk in het voordeel van beide partijen dat we hier uit komen. Voordelen voor mij als klant zijn dat ik onder normale voorwaarden een ketel kan huren en voor jullie dat je een nieuwe klant binnen haalt, die onder andere gebruik blijft maken van het onderhoudscontract.

Kijk het is heel simpel… het contract (loopduur tot aug. 2022) gaan we sowieso niet voortzetten. Zelfs met deze absurde afkoopregeling is het veel goedkoper om dit toch te doen. Wat ik gewoon niet snap is waarom jullie (Feenstra) voor deze lijn kiezen. Een CV-ketel is geen product dat je elke jaar opnieuw koopt. Het lijkt me daarom belangrijk voor jullie als bedrijf dat je klanten probeert aan je te binden (o.a via service contracten). Door op zo’n manier naar nieuwe klanten (want dat zijn we) te handelen bereik je precies het omgekeerde. Ik snap niet waarom jullie klanten, desnoods alleen als er sprake is van het overzetten van een contract in verband met verhuizing, niet een normaal aanbod kunnen doen om de ketel af te kopen?!?! In gesprek met de klantenservice werd mij verteld dat dit geen uitzonderlijk klacht is en dat deze situatie met verhuizingen vaker voorkomt. Denken jullie nu echt dat al die mensen nog bij jullie blijven als hun contract is afgekocht of afgelopen?

Jullie hebben zelf al ingezien dat die oude contracten niet meer kunnen. Dan zou het jullie ook zeker sieren om een soort overgangsregeling te treffen voor mensen die hier tegenaan lopen. Dat is hoe je klanten aan je bedrijf bindt!

Met de werknemers van de klantenservice kom ik er niet uit. Zeer begrijpelijk aangezien zij de lijn moeten uitdragen die van boven wordt opgelegd. Maar elke poging om op een hoger niveau met iemand in gesprek te komen is tot op heden gestrand. Tot nu toe word ik afgescheept met “ja dit is de lijn die wij als Feenstra gekozen hebben” of “ja sorry meneer dit zijn regels”. Voor mij is dit echter niet voldoende. Regels worden gemaakt en kunnen gelukkig ook aangepast worden. Waar een wil is, is een weg!

Ik hoop dat deze brief op zeer korte termijn tot een dialoog leidt. Puur omdat ik hier een situatie heb zien ontstaan waar geen van beide partijen op lange termijn blij van zouden moeten worden en ik een hele makkelijke uitweg zie. Mochten er mensen zijn in vergelijkbare situatie dan hoor ik dat ook graag!

Ik heb deze brief trouwens ook al via (feenstra.com/klantenservice/contact-ks/) naar Feenstra gestuurd.

Vriendelijke groet,
Tim Winkels
Dit is het consumentenforum behorende bij het tv-programma Tros Radar, dit is geen forum van, en wordt niet in officiële capaciteit bezocht door, medewerkers van Feenstra. Ik vrees dat je hier zo met dit bericht niet echt verder komt.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij heeft Feenstra al gereageerd.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door Ninc »

Bedankt voor de waarschuwing!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vast aan contract CV-ketel Feenstra?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

volgende keer eerst onderzoeken voor je een kontrakt tekent???

Gesloten