LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
13 sep 2018 09:10
Inderdaad is er natuurlijk ook sprake van eigen verantwoordelijkheid. Maar het één sluit het ander natuurlijk ook niet uit. Als een product eigenschappen in zich heeft die bij "voorzienbaar onvoorzichtig gedrag" tot dit soort verwondingen kan leiden, dan is het niet geschikt voor het bewuste gebruik.
Als dit een gordijn zou zijn die verkocht wordt alszijnde geschikt om als deurgordijn te gebruiken, wat dan niet het geval zou zijn, dan zouden er meer klachten over te vinden zijn.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 10:30
Moneyman schreef:
13 sep 2018 09:10
Inderdaad is er natuurlijk ook sprake van eigen verantwoordelijkheid. Maar het één sluit het ander natuurlijk ook niet uit. Als een product eigenschappen in zich heeft die bij "voorzienbaar onvoorzichtig gedrag" tot dit soort verwondingen kan leiden, dan is het niet geschikt voor het bewuste gebruik.
Als dit een gordijn zou zijn die verkocht wordt alszijnde geschikt om als deurgordijn te gebruiken, wat dan niet het geval zou zijn, dan zouden er meer klachten over te vinden zijn.
Dat kan, maar hoeft natuurlijk niet. Deze shop is nou niet bepaald de Blokker of Gamma ofzo, en daarnaast kan een product nieuw in het assortiment zijn.

Als argument snijdt je opmerking in ieder geval geen hout.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 13 sep 2018 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik vind die vliegengordijnen van vroeger, die van die plastic stroken van een centimeter of 2 breed, al een gedoe om doorheen te lopen. Die stroken bleven inderdaad op mijn schouders plakken, leuk als je je handen vol hebt. Reden voor mij om ze nooit te kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door crazyme »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 10:30
Moneyman schreef:
13 sep 2018 09:10
Inderdaad is er natuurlijk ook sprake van eigen verantwoordelijkheid. Maar het één sluit het ander natuurlijk ook niet uit. Als een product eigenschappen in zich heeft die bij "voorzienbaar onvoorzichtig gedrag" tot dit soort verwondingen kan leiden, dan is het niet geschikt voor het bewuste gebruik.
Als dit een gordijn zou zijn die verkocht wordt alszijnde geschikt om als deurgordijn te gebruiken, wat dan niet het geval zou zijn, dan zouden er meer klachten over te vinden zijn.
Mee eens,

Het lijkt mij niet dat deze shop een landelijke exclusiviteit heeft voor dit product. Het zal vast op meer plaatsen te koop zijn.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door alfatrion »

En kinderen rennen nu eenmaal, zodat dit onder normaal gebruik valt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 sep 2018 12:26
En kinderen rennen nu eenmaal, zodat dit onder normaal gebruik valt.
Dus als genoeg mensen te snel rijden in de auto, valt dat ook onder een normale snelheid? En als er op een deur trekken staat en iedereen duwt er op, waardoor het scharnier kapot gaat, dan is dat de schuld van het scharnier? Want het is normaal dat iederee duwt tegen een deur?
Iedereen snapt dat als er iets in een deuropening hangt dat je daar niet blind doorheen kan rennen. Wat als iemand van de andere kant komt aangelopen? Boink, een bult op het hoofd. Of wat als er iets achter het gordijn ligt?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 12:42
alfatrion schreef:
13 sep 2018 12:26
En kinderen rennen nu eenmaal, zodat dit onder normaal gebruik valt.
Dus als genoeg mensen te snel rijden in de auto, valt dat ook onder een normale snelheid? En als er op een deur trekken staat en iedereen duwt er op, waardoor het scharnier kapot gaat, dan is dat de schuld van het scharnier? Want het is normaal dat iederee duwt tegen een deur?
Iedereen snapt dat als er iets in een deuropening hangt dat je daar niet blind doorheen kan rennen. Wat als iemand van de andere kant komt aangelopen? Boink, een bult op het hoofd. Of wat als er iets achter het gordijn ligt?
De snelheid van een auto is wettelijk begrensd door de maximumsnelheid. En als mensen een deur open proberen te duwen terwijl er duidelijk 'trekken' op staat, dan moeten ze maar beter leren lezen. Dat zijn wezenlijk toch andere dingen.

De dingen die je noemt met het vliegengordijn zijn inderdaad praktijk. Waarbij je bij een vliegengordijn redelijk goed kunt zien wat er aan de andere kant gebeurt. Maar geloof me, ook zonder vliegengordijn rennen kinderen snel tegen anderen op. Overigens rennen volwassenen ook regelmatig bijna tegen elkaar op omdat velen niet meer opletten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door moederslink »

pgobbels schreef:
10 sep 2018 14:31
Op 7 juli jl. hebben wij bij de firma Presents at Home 2 draadjesgordijnen gekocht voor onze openslaande deuren. Door de wind willen de draadjes nog wel eens in elkaar vlechten. Afgelopen donderdag wilde onze oudste zoon naar buiten lopen, maar werd in zijn loop tegengehouden door de draadjes, kwam ten val en werd letterlijk opgehangen aan het draadjesgordijn. Wij hebben de draadjesgordijnen onmiddellijk verwijderd en de leverancier hiervan op de hoogte gebracht (inclusief foto) van wat er gebeurd was met het advies om hierover te waarschuwen en dat wij het product terug wilde sturen en ons geld terug wilden. Daarop kregen wij de volgende reactie:

'Bedankt voor u bericht. Wat vervelend! Wat er met uw zoon is gebeurd had niet mogen gebeuren.
Wij begrijpen dan ook dat u naar deze gebeurtenis het draadjesgordijn heeft verwijderd. Echter heeft u het draadjesgordijn gebruikt en kan ik geen retourzending in werking zetten. Mijn oprechte excuses voor het ongemak en hoop dat het snel beter gaat met uw zoon!'

Het gaat niet om wereldschokkende bedragen (€ 36,40), maar wij waren echt geschokt door deze reactie. Al hadden ze maar een klein gebaar naar onze zoon toe gemaakt. De striemen staan nog steeds om zijn nek. En gelukkig was mijn vrouw erbij, want dit had ook heel anders kunnen aflopen. Ik heb zelf de schrijfster van de e-mail (Anna) nog opgebeld, maar het kwam er eigenlijk op neer dat het onze eigen schuld was en de bedrijfsregels waren dat bij geopende verpakking en gebruikt product dit niet teruggestuurd kon worden. Ze gingen ook geen waarschuwing plaatsen bij andere klanten. Want het was nog nooit eerder voorgekomen. Blijkbaar moet er eerst iets ergs gebeuren ...
Jammer dat u nog geen foto heeft geplaatst van het betreffende gordijn en dat u verder ook niet meer mee discussieert :(

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 12:42
alfatrion schreef:
13 sep 2018 12:26
En kinderen rennen nu eenmaal, zodat dit onder normaal gebruik valt.
Dus als genoeg mensen te snel rijden in de auto, valt dat ook onder een normale snelheid? En als er op een deur trekken staat en iedereen duwt er op, waardoor het scharnier kapot gaat, dan is dat de schuld van het scharnier? Want het is normaal dat iederee duwt tegen een deur?
Iedereen snapt dat als er iets in een deuropening hangt dat je daar niet blind doorheen kan rennen. Wat als iemand van de andere kant komt aangelopen? Boink, een bult op het hoofd. Of wat als er iets achter het gordijn ligt?
Wat een rare reactie. De vergelijkingen gaan compleet mank, en er is helemaal niet over "blind doorheen rennen" gesproken.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
13 sep 2018 12:58

Jammer dat u nog geen foto heeft geplaatst van het betreffende gordijn en dat u verder ook niet meer mee discussieert :(

Foto hoeft toch niet. Alle draadjesgordijnen zijn gemaakt van hetzelfde materiaal, nl. 100% polyester.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zeg enkel dat als iedereen een product verkeerd gebruikt dat daar het product niet op aangepast moet worden.
In het verleden kreeg ik na elke zomerstorm enorm veel kapotte partytenten retour. Onder het mom van hij kan in de tuin staan, dus moet die ook tegen wind kunnen. Of klagen dat die niet waterdicht is, omdat men denkt dat het zo is.
Een schroevendraaier wordt ook als beitel gebruikt. Moet dan het handvat versterkt worden omdat het meerendeel het anders gebruikt?

Iedereen weet dat je als je door het gordijn loopt deze aan de kant moet duwen. Blind doorheen lopen f rennen is simpelweg dom.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
13 sep 2018 14:09
moederslink schreef:
13 sep 2018 12:58

Jammer dat u nog geen foto heeft geplaatst van het betreffende gordijn en dat u verder ook niet meer mee discussieert :(

Foto hoeft toch niet. Alle draadjesgordijnen zijn gemaakt van hetzelfde materiaal, nl. 100% polyester.
Ze zijn gemaakt van polypropyleen.

Maar alle echte vliegengordijnen op die site zijn aanzienzijk duurder, dan die draadjesgordijnen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb de OP nogmaals eens doorgelezen.
De prijs die wordt genoemd rond de €35 vind ik niet terug, alleen bij een enkel brandwerend gordijn.

En hoe breed was dit gordijn? Of 2 gordijnen, in elkaar verward door knopen? Nooit die draadjes weer eens uit elkaar gekamd dan?
Dus hoe dit heeft kunnen gebeuren m.a.g zo.n striem in de keel is voor mij in ieder geval toch nog wel wat raadselachtig.
Hij bleef haken, kwam ten val en zat met zn hoofd vast .
Hoe kan dit ? Ook al doe je lomp, of loop je rustig , ik snap het niet goed.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
13 sep 2018 15:29
ZeerPrivé schreef:
13 sep 2018 14:09
moederslink schreef:
13 sep 2018 12:58

Jammer dat u nog geen foto heeft geplaatst van het betreffende gordijn en dat u verder ook niet meer mee discussieert :(

Foto hoeft toch niet. Alle draadjesgordijnen zijn gemaakt van hetzelfde materiaal, nl. 100% polyester.
Ze zijn gemaakt van polypropyleen.

Maar alle echte vliegengordijnen op die site zijn aanzienzijk duurder, dan die draadjesgordijnen

Zie het al. Alleen de brandvertragende gordijnen zijn van 100% polyester gemaakt. Vind het bepaald geen spul om als vliegengordijn te gebruiken. Zoiets noem ik rommel.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
13 sep 2018 15:36
Ik heb de OP nogmaals eens doorgelezen.
De prijs die wordt genoemd rond de €35 vind ik niet terug, alleen bij een enkel brandwerend gordijn.

En hoe breed was dit gordijn? Of 2 gordijnen, in elkaar verward door knopen? Nooit die draadjes weer eens uit elkaar gekamd dan?
Dus hoe dit heeft kunnen gebeuren m.a.g zo.n striem in de keel is voor mij in ieder geval toch nog wel wat raadselachtig.
Hij bleef haken, kwam ten val en zat met zn hoofd vast .
Hoe kan dit ? Ook al doe je lomp, of loop je rustig , ik snap het niet goed.
De Ts heeft 2 gordijnen gekocht voor de openslaande deuren. Wellicht inclusief bezorgkosten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, las ik...2 gordijnen, maar hoe breed?
2x 3 meter of 2x 1 meter maakt verschil qua ' warrigheid ' :lol:
Goed ' in de war ' ?
Maar nooit ontward , nooit weer eens doorgekamd? 8)

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 12:42
alfatrion schreef:
13 sep 2018 12:26
En kinderen rennen nu eenmaal, zodat dit onder normaal gebruik valt.
Dus als genoeg mensen te snel rijden in de auto, valt dat ook onder een normale snelheid? En als er op een deur trekken staat en iedereen duwt er op, waardoor het scharnier kapot gaat, dan is dat de schuld van het scharnier? Want het is normaal dat iederee duwt tegen een deur?
Iedereen snapt dat als er iets in een deuropening hangt dat je daar niet blind doorheen kan rennen. Wat als iemand van de andere kant komt aangelopen? Boink, een bult op het hoofd. Of wat als er iets achter het gordijn ligt?
Je bent weer eens bezig om appels met peren te vergelijken. Het begrip 'normaal gebruik' is normatief.

Hier een voorbeeld van een non-conforme vloer zonder productiefouten. Op een vloer wordt nu eenmaal met schoenen gelopen, met stoelen geschoven en door kinderen met speelgoed gespeeld, zodat dit onder normaal gebruik valt.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 006:AY8747

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit staat er bij de specificaties van het draadjesgordijn.


Het draadgordijn wordt vaak voor meerdere doeleinden ingezet. Het is een decoratief gordijn wat veel wordt gebruikt om een afscheiding te creëren, vaak wordt het gebruikt door winkels, horeca bedrijven en beurzen waar wanden en etalages decoratief met deze deurgordijnen worden aangekleed. Zomers wordt het ook wel eens gebruikt als vliegengordijn, maar voor dat doeleinde is dit niet het meest geschikte gordijn, het is vooral decoratief. Wil je een gordijn met als grootste doel om vliegen buiten de deur te houden, kies dan een speciaal vliegengordijn

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
13 sep 2018 16:14
Dit staat er bij de specificaties van het draadjesgordijn.
Dat zijn de specificaties van een draagjesgordijn.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
13 sep 2018 16:23
Lady1234 schreef:
13 sep 2018 16:14
Dit staat er bij de specificaties van het draadjesgordijn.
Dat zijn de specificaties van een draagjesgordijn.
Het is de specificatie van alle draadjesgordijnen die qua prijs in de buurt komen van het bedrag dat de Ts heeft uitgegeven.

Gesloten