LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
pgobbels
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2018 14:17

Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door pgobbels »

Op 7 juli jl. hebben wij bij de firma Presents at Home 2 draadjesgordijnen gekocht voor onze openslaande deuren. Door de wind willen de draadjes nog wel eens in elkaar vlechten. Afgelopen donderdag wilde onze oudste zoon naar buiten lopen, maar werd in zijn loop tegengehouden door de draadjes, kwam ten val en werd letterlijk opgehangen aan het draadjesgordijn. Wij hebben de draadjesgordijnen onmiddellijk verwijderd en de leverancier hiervan op de hoogte gebracht (inclusief foto) van wat er gebeurd was met het advies om hierover te waarschuwen en dat wij het product terug wilde sturen en ons geld terug wilden. Daarop kregen wij de volgende reactie:

'Bedankt voor u bericht. Wat vervelend! Wat er met uw zoon is gebeurd had niet mogen gebeuren.
Wij begrijpen dan ook dat u naar deze gebeurtenis het draadjesgordijn heeft verwijderd. Echter heeft u het draadjesgordijn gebruikt en kan ik geen retourzending in werking zetten. Mijn oprechte excuses voor het ongemak en hoop dat het snel beter gaat met uw zoon!'

Het gaat niet om wereldschokkende bedragen (€ 36,40), maar wij waren echt geschokt door deze reactie. Al hadden ze maar een klein gebaar naar onze zoon toe gemaakt. De striemen staan nog steeds om zijn nek. En gelukkig was mijn vrouw erbij, want dit had ook heel anders kunnen aflopen. Ik heb zelf de schrijfster van de e-mail (Anna) nog opgebeld, maar het kwam er eigenlijk op neer dat het onze eigen schuld was en de bedrijfsregels waren dat bij geopende verpakking en gebruikt product dit niet teruggestuurd kon worden. Ze gingen ook geen waarschuwing plaatsen bij andere klanten. Want het was nog nooit eerder voorgekomen. Blijkbaar moet er eerst iets ergs gebeuren ...
Bijlagen
IMG_9539.JPG
(58.63 KiB) 4715 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2018 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat duidelijker gemarkeerd

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had beter een foto kunnen plaatsen van het draadjesgordijn. En blijkbaar is dat spul zo sterk, dat het niet breekt als je daaraan hangt.

Maar dat de leverancier die spullen niet terugneemt, is natuurlijk logisch, er mankeert niets aan.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er mankeert niets aan? Als een vliegengordijn bij normaal gebruik dergelijke situaties oplevert, zou ik dat niet zo omschrijven...

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie het meer als een vliegengordijn wat door de wind in de war raakt en waardoor uw zoon nu een schaafwond heeft opgelopen.
Ik begrijp niet helemaal wat voor ergs er kan gebeuren, voor mij is dit meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 sep 2018 15:28
Er mankeert niets aan? Als een vliegengordijn bij normaal gebruik dergelijke situaties oplevert, zou ik dat niet zo omschrijven...
Wat is normaal? Normaal is als de draden recht naar beneden hangen. Geen idee van welk materiaal dit gordijn is gemaakt, maar in normale situaties volstaat een duwtje of even met de vingers door het gordijn kammen om de slierten weer recht te krijgen. Er moet wel een flinke knoop ingezeten hebben wil je een flinke knul de doorgang belemmeren.
Dan krijg je ook een andere discussie, hoe loop je door een deuropening met een dergelijk gordijn. Duw je met je hand de slierten opzij om een vrije doorgang te krijgen, of ren je er doorheen.

Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat de slierten onderaan in de knoop zaten waar je al lopend achter blijft haken. Maar dan val je naar voren. Dus hoe je dan in je nek schade kan hebben verbaasd mij.
Enige meer informatie lijkt mij handiger om uberhaupt te snappen wat er gebeurt is.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het bijvoorbeeld dit gordijn is, https://www.presentsathome.nl/woonacces ... t-90x200cm

Is dat sterk en licht en dan kunnen die draadjes in de knoop gaan zitten, maar dan kan een volwassene er ook niet zo doorheen lopen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus hoe je dan in je nek schade kan hebben verbaasd mij.



Volgens mij is het de keel.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nek, keel, hals ... de foto is toch duidelijk.

wanneer dit tot een ophanging/wurgen kan leiden, met nog ernstigere gevolgen vooral bij kleine kinderen, zou ik dit product bij de NVWA aanmelden ...

Vergelijk, dat de koordjes aan lamellen voor het raam (o.a. Luxaflex) óók voor kinderen gevaarlijk waren en inmiddels verboden zijn.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Webber »

pgobbels schreef:
10 sep 2018 14:31
Wat vervelend! Wat er met uw zoon is gebeurd had niet mogen gebeuren.
Wij begrijpen dan ook dat u naar deze gebeurtenis het draadjesgordijn heeft verwijderd. Echter heeft u het draadjesgordijn gebruikt en kan ik geen retourzending in werking zetten. Mijn oprechte excuses voor het ongemak en hoop dat het snel beter gaat met uw zoon!


Wat een nare reactie van die firma.
Een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.

Dat je als firma ook schrijft ...mijn oprechte excuses voor het ongemak.. :shock:
Als je als leverancier die foto van de hals van uw zoon ziet...zouden toch ook alle alarmbellen moeten gaan rinkelen...
Maar niks van dat alles.

Terwijl ik mijn ogen een bos bloemen nog wel het minste is wat je als leverancier zou moeten doen,na het zien van de foto!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:
10 sep 2018 16:31
Vergelijk, dat de koordjes aan lamellen voor het raam (o.a. Luxaflex) óók voor kinderen gevaarlijk waren en inmiddels verboden zijn.
Die koordjes zijn niet verboden. Wel kan je voor ruimtes waar kinderen komen special koordjes en kettingen bestellen. Deze breken met een klein beetje kracht al af.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
10 sep 2018 16:06
Als het bijvoorbeeld dit gordijn is, https://www.presentsathome.nl/woonacces ... t-90x200cm

Is dat sterk en licht en dan kunnen die draadjes in de knoop gaan zitten, maar dan kan een volwassene er ook niet zo doorheen lopen.
Dat is bij dit artikel ook niet de bedoeling: Het is een decoratief gordijn wat veel wordt gebruikt om een afscheiding te creëren, vaak wordt het gebruikt door winkels, horeca bedrijven en beurzen waar wanden en etalages decoratief met deze deurgordijnen worden aangekleed. Zomers wordt het ook wel eens gebruikt als vliegengordijn, maar voor dat doeleinde is dit niet het meest geschikte gordijn, het is vooral decoratief. Wil je een gordijn met als grootste doel om vliegen buiten de deur te houden, kies dan een speciaal vliegengordijn.

Staat onder de foto via de link die u aangeeft.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat moet een kind met een bos bloemen? En dan maken ze excuses, is het weer niet goed.

Als dat spul daar al twee maanden in de knoop gaat door de wind, moet er al veel meer gestruikeld zijn en had de Ts dat al lang moeten verwijderen.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:
10 sep 2018 16:48
Lady1234 schreef:
10 sep 2018 16:06
Als het bijvoorbeeld dit gordijn is, https://www.presentsathome.nl/woonacces ... t-90x200cm

Is dat sterk en licht en dan kunnen die draadjes in de knoop gaan zitten, maar dan kan een volwassene er ook niet zo doorheen lopen.
Dat is bij dit artikel ook niet de bedoeling: Het is een decoratief gordijn wat veel wordt gebruikt om een afscheiding te creëren, vaak wordt het gebruikt door winkels, horeca bedrijven en beurzen waar wanden en etalages decoratief met deze deurgordijnen worden aangekleed. Zomers wordt het ook wel eens gebruikt als vliegengordijn, maar voor dat doeleinde is dit niet het meest geschikte gordijn, het is vooral decoratief. Wil je een gordijn met als grootste doel om vliegen buiten de deur te houden, kies dan een speciaal vliegengordijn.

Staat onder de foto via de link die u aangeeft.
Ik weet niet of het dit gordijn is. Het heet tenslotte ook vliegengordijn, maar de rest is veel duurder.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door 16again »

Kinderen rennen en vliegen….en gaan eerst rondjes draaien onder zo'n gordijn. Geen goede combinatie.


Op zo'n manier is elk product gevaarlijk, net als het gebrek aan toezicht

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lowieze »

Webber schreef:
10 sep 2018 16:44
pgobbels schreef:
10 sep 2018 14:31
Wat vervelend! Wat er met uw zoon is gebeurd had niet mogen gebeuren.
Wij begrijpen dan ook dat u naar deze gebeurtenis het draadjesgordijn heeft verwijderd. Echter heeft u het draadjesgordijn gebruikt en kan ik geen retourzending in werking zetten. Mijn oprechte excuses voor het ongemak en hoop dat het snel beter gaat met uw zoon!


Wat een nare reactie van die firma.
Een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.

Dat je als firma ook schrijft ...mijn oprechte excuses voor het ongemak.. :shock:
Als je als leverancier die foto van de hals van uw zoon ziet...zouden toch ook alle alarmbellen moeten gaan rinkelen...
Maar niks van dat alles.

Terwijl ik mijn ogen een bos bloemen nog wel het minste is wat je als leverancier zou moeten doen,na het zien van de foto!
Tja, kinderen voortaan maar gewoon binnen houden met een tablet, kan ze weinig overkomen.
Ik zie overigens alleen een schaafwond en daarvan gaan bij mij geen alarmbellen rinkelen.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Webber »

Lady1234 schreef:
10 sep 2018 16:50
Wat moet een kind met een bos bloemen? En dan maken ze excuses, is het weer niet goed.

Als dat spul daar al twee maanden in de knoop gaat door de wind, moet er al veel meer gestruikeld zijn en had de Ts dat al lang moeten verwijderen.
Als je als leverancier schrijft....excuses voor het ongemak...en daarbij een foto ziet van de striem die het kind heeft opgelopen,dan sla je in mijn optiek als leverancier de plank volledig mis.


Jaja,nog even en het is de schuld van de topicstarter dat zijn zoon bijna gewurgd werd... :shock:

Seagoing Racer3
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Seagoing Racer3 »

.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is mij bij ons vliegengordijn ook wel eens gebeurd dat ik erin bleek hangen omdat de draden aan de onderkant wat in de knoop zaten. Het verschil met de zoon van TS is dat ik er niet doorheen rende, maar gewoon liep. Als je rent, schuift de knoop naar boven en blijft onder de hals hangen.
Ik "veeg" nu eerst de draden opzij, voordat ik er doorheen loop, opdat ik direct zie of ze aan de onderkant verknoopt zijn. Eerlijk gezegd lijkt het me zinvoller kinderen te leren iets voorzichtiger te zijn, dan direct een leverancier aansprakelijk te stellen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seagoing Racer3 schreef:
10 sep 2018 17:43
Ik denk dat de gordijnen totaal ongeschikt zijn om te gebruiken bij deuren waardoor je naar buiten gaat.
De wind kan blijkbaar draadjes elkaar vlechten waardoor er stroppen kunnen ontstaan, waarin een spelend kind in kan stikken.

Er zou in de reclame en handleiding duidelijk aangegeven moet worden dat deze gordijnen niet op deze wijze gebruikt mogen worden, en anders zullen ze maar gewoon verboden moeten worden.
Dan zouden we toch eerst moeten weten over welk type we het hier hebben.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat het gordijn een gevaar inhoudt, op welke manier dan ook, is duidelijk. De foto zegt meer dan genoeg. Of u uw geld terug krijgt vindt ik niet eens zo belangrijk. Maar dat de fabrikant/leverancier die gevaarzetting van dit product niet serieus neemt is veel erger. Zeker omdat zij ook geen waarschuwing bij dit product willen plaatsen "omdat het niet eerder voorgekomen" is. Een kul-argument. Het simpele feit dat dit met deze gevolgen uw gezin overkomen is maakt het al erg genoeg.

Wat u nog kunt doen is dit produkt als gevaarlijk product aanmelden bij de NVWA. Uiteraard bij die melding de foto's bijvoegen. Als de NVWA de gevaarzetting van dit product onderkent, dan krijgt die fabrikant/leverancier daar gegarandeerd mee te maken. Of de fabrikant/leverancier daar zo blij mee wordt acht ik te betwijfelen.

Gesloten