Veel hoger nettarief na slimmemeterwissel Liander en Eneco

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Veel hoger nettarief na slimmemeterwissel Liander en Eneco

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:
07 apr 2020 10:20
16again schreef:
07 apr 2020 10:00
Men had moeten informeren dat de aansluiting niet in overeenstemming was , met het contract van TS. Nu is dat stilzwijgend aangepast. Waardoor een jaar later een 700 euro hogere rekening uit de lucht komt vallen
Over welke informatie beschikt u waaruit blijkt dat deze aansluiting 'niet in overeenstemming was met het contract'?
Dat is ook je eigen veronderstelling, in een eerdere post:
tttlocke schreef:
07 apr 2020 09:17
Het kan ook zijn dat u vóór de meterwissel altijd te weinig betaald heeft omdat de aansluiting onjuist geregistreerd stond.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Veel hoger nettarief na slimmemeterwissel Liander en Eneco

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
07 apr 2020 10:47
tttlocke schreef:
07 apr 2020 10:20
[...]
Over welke informatie beschikt u waaruit blijkt dat deze aansluiting 'niet in overeenstemming was met het contract'?
Dat is ook je eigen veronderstelling, in een eerdere post:
tttlocke schreef:
07 apr 2020 09:17
Het kan ook zijn dat u vóór de meterwissel altijd te weinig betaald heeft omdat de aansluiting onjuist geregistreerd stond.
Je ziet kennelijk niet het verschil tussen een veronderstelling en het opperen van een mogelijke (alternatieve) verklaring. Ik schrijf 'het kan ook zijn ...'. Ik veronderstel niks.
Jij doet dat wel. Mijn vraag (onbeantwoord dus), is, waarop je je conclusie dat de aansluiting niet in overeenstemming was met het contract, baseert.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Veel hoger nettarief na slimmemeterwissel Liander en Eneco

Ongelezen bericht door Philo12 »

Ik sta op het punt de plaatsing van een slimme meter te laten doorgaan, maaqr vraag me a of ik dat wel moet doen. If it ain' t broke, don't fix it is een engels gezegde.

jango81
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2014 00:26

Re: Veel hoger nettarief na slimmemeterwissel Liander en Eneco

Ongelezen bericht door jango81 »

Uiteindelijk heb ik het teveel betaalde geld teruggekregen van liander. Op de jaarrekening(en) voor de meterwissel staat 3 x 25a. Daarnaast komt liander om de paar jaar de aansluiting checken. Dus ik had niet kunnen weten dat er een hogere capaciteit in de meterkast zat. Ook heb ik er niets aan gehad.
Op zich kan een meterwissel geen kwaad en is het als het goed is gratis. Ik zou wel de laatste jaarrekening erbij pakken en vragen aan de monteur of het overeen komt. Het kan veel problemen voorkomen.

Gesloten