LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel te hoge naheffing Techem warmtemeters

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
HansdeJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020 13:48

Veel te hoge naheffing Techem warmtemeters

Ongelezen bericht door HansdeJ »

Woon sinds 2015 in flatgebouw en ben onderdeel van de VVE. Ons verbruik is sindsdien nagenoeg onveranderd tot..... 1 jan 2019.
Wij zijn verhuisd op 6 juli 2019 en ontvangen nu een veel te hoge naheffing, geheel niet passend in ons verbruik sinds 2015. Protest hiertegen wordt samengevat met de woorden: de meterstanden liegen niet, betalen of incasso zal volgen. Buitengewoon lomp! Technisch zou er heel wat aan de meter(s) kunnen mankeren of de software die uitleest dan wel de computer die verwerkt.
Heb ik een kans op een oplossing?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Veel te hoge naheffing Techem warmtemeters

Ongelezen bericht door Cro »

Leg je eigen administratie naast hun administratie en kijk waar het mis gaat.
Of toon aan dat er daadwerkelijk iets mis is met de meters, dat ze niet mee gaan met "misschien is de software wel niet goed, of misschien is de meter wel kapot" lijkt me logisch. Wil je daar een beroep op doen dan zal je dat lijkt mij hard moeten kunnen maken. Kun je dat niet dat lijkt het me een lastig verhaal worden.

Of je kans hebt op een oplossing zal mijn inziens dan ook voornamelijk aan je eigen data en verhaal liggen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Veel te hoge naheffing Techem warmtemeters

Ongelezen bericht door berndv »

HansdeJ schreef:
04 mei 2020 17:28
Protest hiertegen wordt samengevat met de woorden: de meterstanden liegen niet
Dan is de enige wijze van verzet om aan te tonen dat de meterstanden niet juist zijn. Als het goed is heeft u bij uw vertrek vorig jaar de meterstanden opgenomen, hoe de verwerking in de tussenliggende jaarafrekeningen ging is niet te beoordelen, tenzij u meterstanden zelf heeft bijgehouden, het enige wat u mogelijk (nog) heeft zijn de beginstanden toen u er kwam wonen. Dan is het enige wat u kunt, zoals cro ook zegt, die getallen naast de getallen van de leverancier leggen en wellicht dat daar een verschil in naar boven komt.

Gesloten