LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Jurgenvh
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2020 13:35

Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door Jurgenvh »

Afgelopen woensdag zouden wij door een verhuisbedrijf verhuisd worden. Een dag voor de verhuizing (en een dag na betaling van het bedrag) werden wij door het verhuisbedrijf gebeld met de mededeling dat zij die dag failliet verklaard zijn en ons daarom niet zullen verhuizen.

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder. De website van het verhuisbedrijf is offline gehaald. In het centraal insolventieregister kan ik niets vinden over een faillissement van het bedrijf en ook op andere websites waar je kan zoeken op faillissementen/uitstel van betaling etc. is niets over het bedrijf te vinden.

Betekent dit dat het betreffende bedrijf niet failliet is (of kan het enige tijd duren voordat dit openbaar wordt)? Hoe kan ik dit bevestigd krijgen? En als dit zo is, wat zou ik dan aan stappen moeten ondernemen?

Dank alvast.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door rvjapio »

Probeert u de kamer van koophandel eens. Berichten over faillissementen verschijnen in de Staatscourant en soms in huis-aan-huisbladen van vestiging.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door Jablan »

Faillissementen worden op dinsdag door de rechtbank bevestigd, inclusief de naam van de curator. Even die publicatie afwachten en dan met de curator contact opnemen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Als er geen melding is gemaakt ik het insolventietegistet kun je er niet zomaar van uitgaan dat ze dus gailliet zijn of een surseance van betaling is aangevraagd. Op dit moment betekent dat mijns inziens dat ze niet na komen terwijl wel betaald is. Ook in een bedrijf weet dat ze niet meer kunnen nakomen maar toch geld laten overmaken is dat niet juist.

Jurgenvh
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2020 13:35

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door Jurgenvh »

Dank voor jullie reacties. Ik ga even afwachten of aanstaande dinsdag meer bekend wordt.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Jurgenvh schreef:
26 jul 2020 23:26
Dank voor jullie reacties. Ik ga even afwachten of aanstaande dinsdag meer bekend wordt.
Het probleem is wel dat als ze echt failliet zijn je zijn je geld kwijt bent. Je kunt wel een vordering indienen in het faillissement. Beste is eigenlijk om niet vooruit te betalen maar dan heb je nu weinig meer aan. Sterkte

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

99% van al dit soort problemen komt voor vooruit betalen.

Ik ga woensdag vliegen en betaal gewoon woensdag bij balie, is nog meer dan ¼ stoelen leeg!
Als vlucht niet doorgaat heb ik geen dom papiertje en veel gezeur!

Vele bedrijven betaalde je op de dag zelf na verhuizing, en als ze wegens meer zooi dan gedacht 2x moesten rijden gewoon iets duurder... wel zo eerlijk.

CorinaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2020 21:08

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door CorinaM »

Wij hadden ook deze ervaring met een verhuisbedrijf. Wij hebben op 20 juli 7600 euro betaald en op 23 juli hebben ze ons telefonisch verteld dat zij failliet zouden zijn. De faillissement is nog steeds niet in het centrale insolventieregister vermeldt. Wij kunnen de verantwoordelijke van het verhuisbedrijf niet bereiken.
Wat hebben jullie gedaan? Ik zal de politie bellen omdat ik denk dat wij opgelicht werden.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door omega19 »

ik denk dat de antwoorden van ELLEFLowers kloppen. Zij was de jurist van dit forum

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik twijfel aan de juistheid van die bewering. Zij is afkomstig van de trol dit forum.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
28 aug 2020 12:21
ik denk dat de antwoorden van ELLEFLowers kloppen. Zij was de jurist van dit forum
Hoewel je nog even goed op moet letten als het hoofdstuk causaliteit weer op het lesrooster staat, zijn de door Elle gegeven antwoorden in dit topic inderdaad correct.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door Radar »

De moderator alleen oordeelt over de intenties van forumgebruikers. Berichten kunnen gemeld worden, maar een gebruiker viseren is uit den boze. Het begrip 'trol' is hier niet welkom. Hou het vriendelijk. ^JS

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verhuisbedrijf vlak voor verhuizing failliet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

CorinaM schreef:
27 aug 2020 21:37
Wat hebben jullie gedaan? Ik zal de politie bellen omdat ik denk dat wij opgelicht werden.
De vraag is of je bent opgelicht dus melden bij de politie heeft nog vrij weinig zin.

Concreet heb je een vordering op het verhuisbedrijf, je kunt zelf wat onderzoek doen door de KvK te controleren en naar het bedrijfsadres een ingebrekestelling te versturen voor terug betaling.

Reageren ze niet dan kun je het beste direct doorpakken door een dagvaarding te versturen (incasso procedure vooraf lijkt een beetje zinloos) omdat ze met de noorderzon zijn verdwenen.

De dagvaarding kun je via een deurwaarder regelen. Hierna zal er een zitting komen of ze betalen je alsnog terug voor de zitting. Win je de zaak dan kan de deurwaarder gaan vorderen, let wel als het echt oplichters zijn dan wilt de deurwaarder wel betaald worden (dus wordt het bedrag nog hoger) en van een verdwenen kip kun je niet echt plukken.

Het is voor ons lastig meer te zeggen want zowel jij als TS vermelden geen bedrijfsnaam dus mogelijk is het wel oplichting en dan kun je aangifte doen en je schade bedrag doorgeven.

Gesloten