LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mulder65
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2019 16:43

Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door mulder65 »

Ik heb voor een huisnummer een kadaster kaart met maatvoering aangevraagd kosten 90 euro. Nu blijkt dat er onder dat adres meerdere kadaster nummers vallen. ik kreeg een kaart van een nutteloos nummer. voor de goede tekening moet ik 60 euro extra betalen. Dit terwijl er tijdens het aanvragen nergens duidelijk werd gemaakt dat er meerdere nummers bij dit adres horen en ik ook niet de mogelijkheid kreeg hierin een keuze te maken. Kadasterdata blijkt na een bezoek aan de site van "het Kadaster" extreem duur.
Het is niet duidelijk dat deze organisatie niet een onderdeel is van “het Kadaster”

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de aankoop van bedrijf met Agrarische bestemming kreeg ik zelfde.
Op het woon adres de post, bedrijf en grond stonden apart en de kas ook, 4 kadastrale nummers voor 1 brievenbus.

Maar vele mensen in rijtjeshuizen hebben iets verderop een garage box en die komt dan ook als 2e erbij.
Dit zijn gegevens die je vroeg, op postcode en huisnummer krijg je dit, als je alleen 1 kadastraal nummer had gevraagd had je gelijk juiste gekregen.

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kadasterdata is een commerciële organisatie en heeft niets met het kadaster van doen.

Dit staat bovenaan hun site.

Kadasterdata handelt niet voor of namens het Kadaster, maar verwerkt de gegevens in eigen producten
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 29 jul 2019 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
29 jul 2019 17:36
Heel even op de site gekeken. Bij de producten staat de prijs iedere keer erbij.
Zo verrast hoeft u dus niet te zijn
De verrassing is niet de prijs, maar eerdere verkeerde gegevens

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
29 jul 2019 18:29
breien schreef:
29 jul 2019 17:36
Heel even op de site gekeken. Bij de producten staat de prijs iedere keer erbij.
Zo verrast hoeft u dus niet te zijn
De verrassing is niet de prijs, maar eerdere verkeerde gegevens
De verrassing was eerder dat Kadasterdata niet hetzelfde is als het Kadaster, denk ik.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er zijn meerdere bedrijven die voor u verschillende producten voor u kunnen bestellen. Dat ze daar een forse meerprijs voor vragen mag duidelijk zijn. Wees verstandig en bestel dit soort dingen op www.kadaster.nl
De meeste aanvragen zijn vrij eenvoudig en ze hebben ook een goede helpdesk

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
29 jul 2019 21:31
16again schreef:
29 jul 2019 18:29
De verrassing is niet de prijs, maar eerdere verkeerde gegevens
De verrassing was eerder dat Kadasterdata niet hetzelfde is als het Kadaster, denk ik.
Ook.
Maar als TS direct de goede kaart had gekregen, dan betwijfel ik of er hier geklaagd zou zijn.

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou weet de Ts tenminste dat het meerdere grondstukken zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door kweenie »

mulder65 schreef:
29 jul 2019 16:48
ik kreeg een kaart van een nutteloos nummer. voor de goede tekening moet ik 60 euro extra betalen. Dit terwijl er tijdens het aanvragen nergens duidelijk werd gemaakt dat er meerdere nummers bij dit adres horen en ik ook niet de mogelijkheid kreeg hierin een keuze te maken.
Bij het gekozen product staat letterlijk:
"Standaard leveren wij het grondperceel waar de woning op gevestigd is. Indien u andere of meerdere percelen wenst te ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice."
Het zou dus niet verrassend moeten zijn dat je op de website zelf niet kunt aangeven dat je meerdere kavels wilt ontvangen. Er zou alleen discussie kunnen ontstaan als je niet de informatie hebt ontvangen van het perceel waarop de woning staat, maar van een ander kadastraal nummer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verkeerde tekening ontvangen via Kadasterdata

Ongelezen bericht door sjohie »

mulder65 schreef:
29 jul 2019 16:48
Ik heb voor een huisnummer een kadaster kaart met maatvoering aangevraagd kosten 90 euro. Nu blijkt dat er onder dat adres meerdere kadaster nummers vallen. ik kreeg een kaart van een nutteloos nummer. voor de goede tekening moet ik 60 euro extra betalen. Dit terwijl er tijdens het aanvragen nergens duidelijk werd gemaakt dat er meerdere nummers bij dit adres horen en ik ook niet de mogelijkheid kreeg hierin een keuze te maken. Kadasterdata blijkt na een bezoek aan de site van "het Kadaster" extreem duur.
Het is niet duidelijk dat deze organisatie niet een onderdeel is van “het Kadaster”
Zo te lezen gaat het om een appartementen gebouw, en dan is de VvE eigenaar van het grondperceel, en de bewoners elk voor deel van het administratieve perceel.

Het grondperceel zal dan zeg kadastrale gemeente Schubbenjeukveen, sectie A, perceel 1234 zijn, waarbij het bovenliggende administratieve perceel iets van A 5678 zal zijn, met de appartementstrechten als 5678 A1, 5678 A2 etc. En nou komt het, als je in het echte kadaster-online systeem de kaart van 5678 A1 opvraagt, krijg je die van het grondperceel, A 1234, want perceel 5678 is slechts administratief, dat bestaat niet in de fysieke wereld, en kúnnen ze dus niet leveren op kaart.

Ik denk dan ook dat kadasterdata het wel juist heeft gedaan, want de zoekingang is een adres bij ze, en niet bijvoorbeeld via een kaart zoals bij het echte kadaster-online ook kan, maar wel voor grof te veel geld, de eigendomsinformatie in PDF kost 2,60, en een kadastrale kaart in PDF 1,60 als het via een mijn kadaster account aanvraagt. (en met een postcode en huisnummer kan je het binnen een minuut aanvragen als je je weg wat kent op de site van het kadaster zoals ik)

En dat product "kaart met maatvoering" is een (niet rechtsgeldig) eigen verzinsel van die club, welke ze zelf genereren in een GIS systeem. Dat wordt gevoed met de perceelsgrenzen van het kadaster, en zo'n geautomatiseerde aanvraag kost ze alleen wat computertijd, want dié grenzen zijn openbare data, en dus gratis.

Gesloten