Verkoopmethode Nuon

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Hypo63

Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Hypo63 » 09 sep 2019 20:05

Vanavond een verkoper aan de deur gehad met groot Nuon op de trui. Hij kwam met het verhaal dat Enexis (netwerkbeheerder) hem had gestuurd. Hij begon eerst wat algemene vragen te stellen en ging daarna over op persoonlijke vragen. Bij de vraag naar de geboortedatum heb ik het gesprek afgekapt. Ik heb een paar keer moeten zeggen dat ik tevreden was met de huidige leverancier en dat ik niet ging overstappen. Hij bleef echter doorgaan.
Ik vond de benadering enigzinds intimiderend.
Ik heb de site van Nuon gekeken naar een mailadres of contactformulier voor een klacht in te dienen. Helaas hebben zij geen mailadres op hun site staan.
Zijn er meer die op deze manier negatieve ervaringen hebben opgedaan met Nuon? Een ding weet ik zeker, na deze "hernieuwde kennismaking" zal ik nooit meer teruggaan naar Nuon.

Ik heb Enexis de vraag gesteld of zij iemand langs hebben gestuurd of dat de verkoper de naam Enexis heeft misbruikt.

Bob Schurkjens

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 09 sep 2019 20:26

Onuitroeibaar probleem zolang colportage niet verboden is.
Hij kwam met het verhaal dat Enexis (netwerkbeheerder) hem had gestuurd.

Overtreding van de colportagewet en de wet oneerlijke handelspraktijken. Maar dat is standaard bij deze lieden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 sep 2019 20:29

Deze lieden zijn zeker intimiderend. Gewoon vriendelijk zeggen : geen interesse en de deur rustig maar zeer vastbesloten en kordaat dicht doen en plak een sticker bij de bel 😄

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 sep 2019 20:37

Vorige week ook iemand (zogenaamd?) van Nuon aan de deur. Nee, hij wilde niets verkopen en alleen weten waarom ik drie jaar geleden overgestapt ben. Mijn reactie: "Ik ben heel tevreden over mijn huidige leverancier" en direct de deur dicht. Maar meneer, wilt u niet... kon ik nog horen voordat de deur dicht zat. Nee, dat wilde ik dus niet.

thetung

Ongelezen bericht door thetung » 09 sep 2019 20:44

Zo'n geval..... Zeg ik altijd: sorry, ik logeer hier, ik pas het huis van mijn dochter op!

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 09 sep 2019 21:02

U kunt dit, voor u zelf, beter achter u laten en doorgaan met de dingen van alle dag.
Verkopers aan de deur proberen u over te halen van energieleverancier te veranderen, want daar wordt hij/zij nl. voor betaald.
Een echte verkoper zal, ook als u dit niet wil, toch proberen om u over te halen en zolang dat netjes en correct gebeurt is daar niets mis mee.
U heeft hem duidelijk gemaakt dat u niet wil veranderen van leverancier en daar is de kous dan mee af.
Mocht u al een reactie, van wie dan ook, krijgen op uw klacht, dan krijgt u een standaard verhaaltje op de mouw gespeld en verder schiet u er helemaal niets mee op.
Zonde van de tijd die u er in stopt en morgen staat dezelfde persoon mogelijk weer voor de deur en dan misschien wel met een nog mooiere aanbieding van een andere energieleverancier.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 09 sep 2019 21:49

scontra schreef:
09 sep 2019 21:02
U kunt dit, voor u zelf, beter achter u laten en doorgaan met de dingen van alle dag.
Verkopers aan de deur proberen u over te halen van energieleverancier te veranderen, want daar wordt hij/zij nl. voor betaald.
Een echte verkoper zal, ook als u dit niet wil, toch proberen om u over te halen en zolang dat netjes en correct gebeurt is daar niets mis mee.
U heeft hem duidelijk gemaakt dat u niet wil veranderen van leverancier en daar is de kous dan mee af.
Mocht u al een reactie, van wie dan ook, krijgen op uw klacht, dan krijgt u een standaard verhaaltje op de mouw gespeld en verder schiet u er helemaal niets mee op.
Zonde van de tijd die u er in stopt en morgen staat dezelfde persoon mogelijk weer voor de deur en dan misschien wel met een nog mooiere aanbieding van een andere energieleverancier.
In principe hebt u gelijk en zal het probleem blijven bestaan. Zodra de netwerkbeheerder genoeg klachten krijgt
vanwege misbruik maken van hun naam zullen ze toch een keer op moeten treden. Als niemand iets doet zal er helemaal niets veranderen.

AVSGedupeerde

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde » 09 sep 2019 22:02

Het zal sowieso niet veranderen dit. Dit speelt al tientallen jaren. Energiebedrijven hebben agressieve marketingcampagnes. Ga maar eens wat bij de mediamarkt kopen en probeer de winkel uit te komen zonder gezeik over Eneco. U kunt dit artikel nu ook gratis meenemen, indien u overstapt.. enz.

Aan de deur ben ik heel simpel. Ding-dong, deur open, typische colportage, badge om nek, map met papieren, "wij doen niets aan de deur"--> deur dicht.

Je bent op geen enkele manier verplicht een gesprek met dit soort jokers aan te gaan. Je kunt (dus) gewoon de deur sluiten nadat je gezegd hebt dat je geen interesse hebt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 09 sep 2019 22:08

En volgende week staat ie contracten voor Essent te verkopen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 09 sep 2019 22:22

Hypo63 schreef:
09 sep 2019 21:49

In principe hebt u gelijk en zal het probleem blijven bestaan. Zodra de netwerkbeheerder genoeg klachten krijgt
vanwege misbruik maken van hun naam zullen ze toch een keer op moeten treden. Als niemand iets doet zal er helemaal niets veranderen.
Bij de netwerkbeheerder klagen heeft geen enkele zin, deze is nl. geen partij in de verkoopmethode en heeft alleen de zorg dat de energie die u koopt ook bij u wordt afgeleverd.
Bij wie u de rekening betaald, maakt de netwerkbeheerder helemaal niets uit.

Plaats reactie