LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoopmethode Nuon

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Onuitroeibaar probleem zolang colportage niet verboden is.
Hij kwam met het verhaal dat Enexis (netwerkbeheerder) hem had gestuurd.

Overtreding van de colportagewet en de wet oneerlijke handelspraktijken. Maar dat is standaard bij deze lieden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze lieden zijn zeker intimiderend. Gewoon vriendelijk zeggen : geen interesse en de deur rustig maar zeer vastbesloten en kordaat dicht doen en plak een sticker bij de bel 😄

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vorige week ook iemand (zogenaamd?) van Nuon aan de deur. Nee, hij wilde niets verkopen en alleen weten waarom ik drie jaar geleden overgestapt ben. Mijn reactie: "Ik ben heel tevreden over mijn huidige leverancier" en direct de deur dicht. Maar meneer, wilt u niet... kon ik nog horen voordat de deur dicht zat. Nee, dat wilde ik dus niet.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door thetung »

Zo'n geval..... Zeg ik altijd: sorry, ik logeer hier, ik pas het huis van mijn dochter op!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door scontra »

U kunt dit, voor u zelf, beter achter u laten en doorgaan met de dingen van alle dag.
Verkopers aan de deur proberen u over te halen van energieleverancier te veranderen, want daar wordt hij/zij nl. voor betaald.
Een echte verkoper zal, ook als u dit niet wil, toch proberen om u over te halen en zolang dat netjes en correct gebeurt is daar niets mis mee.
U heeft hem duidelijk gemaakt dat u niet wil veranderen van leverancier en daar is de kous dan mee af.
Mocht u al een reactie, van wie dan ook, krijgen op uw klacht, dan krijgt u een standaard verhaaltje op de mouw gespeld en verder schiet u er helemaal niets mee op.
Zonde van de tijd die u er in stopt en morgen staat dezelfde persoon mogelijk weer voor de deur en dan misschien wel met een nog mooiere aanbieding van een andere energieleverancier.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Het zal sowieso niet veranderen dit. Dit speelt al tientallen jaren. Energiebedrijven hebben agressieve marketingcampagnes. Ga maar eens wat bij de mediamarkt kopen en probeer de winkel uit te komen zonder gezeik over Eneco. U kunt dit artikel nu ook gratis meenemen, indien u overstapt.. enz.

Aan de deur ben ik heel simpel. Ding-dong, deur open, typische colportage, badge om nek, map met papieren, "wij doen niets aan de deur"--> deur dicht.

Je bent op geen enkele manier verplicht een gesprek met dit soort jokers aan te gaan. Je kunt (dus) gewoon de deur sluiten nadat je gezegd hebt dat je geen interesse hebt.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En volgende week staat ie contracten voor Essent te verkopen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door scontra »

Hypo63 schreef:
09 sep 2019 21:49

In principe hebt u gelijk en zal het probleem blijven bestaan. Zodra de netwerkbeheerder genoeg klachten krijgt
vanwege misbruik maken van hun naam zullen ze toch een keer op moeten treden. Als niemand iets doet zal er helemaal niets veranderen.
Bij de netwerkbeheerder klagen heeft geen enkele zin, deze is nl. geen partij in de verkoopmethode en heeft alleen de zorg dat de energie die u koopt ook bij u wordt afgeleverd.
Bij wie u de rekening betaald, maakt de netwerkbeheerder helemaal niets uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De directeur van Nuon schaamt zich voor de colportagecriminaliteit van Nuon. Maar ze legt ook uit dat Nuon er niet mee stopt:

https://www.ad.nl/binnenland/nuon-over- ... ~a33e38ec/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door scontra »

Bob Schurkjens schreef:
28 sep 2019 11:35
De directeur van Nuon schaamt zich voor de colportagecriminaliteit van Nuon. Maar ze legt ook uit dat Nuon er niet mee stopt:

https://www.ad.nl/binnenland/nuon-over- ... ~a33e38ec/
Krokodillentranen, die moet ik er van laten en Huichelaars bestaan, dat zie je maar weer aan deze grootverdiener.
NUON of welke andere energieleverancier dan ook, geeft zelf de opdrachten tot deze "deur aan deur" of "op straat geleur" colportage verkopen.
Ze dekken zich wel in tegen oneigenlijke verkoopmethoden door die af te wijzen, maar ze pakken de colportage bureaus, die voor hen de verkoopklus klaren, niet aan als colporteurs buiten de lijntjes aan het kleuren zijn.

En elke sukkel die er/hier, met €€€€€€ tekens in ogen intrapt en niet naderhand protesteert, is er één die voor minstens een jaar de klos is en daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onderwerp wordt nu behandeld bij Kassa.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar (in de Kassa-studio) is deze mevrouw jaren geleden al eens komen uitleggen hoe erg ze het allemaal vond. Ik heb geprobeerd het terug te vinden. Maar het is te lang geleden.

Zoals een bekend Amerikaans gezegde luidt: money talks, bullsh*t walks.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Als ik Nuon aan de deur heb werk ik bij Eneco, staat Oxxio aan de deur dan werk ik bij Nuon. En ik roep steevast dat ik personeelskorting van mijn werkgever krijg. Zijn ze zo weg.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom niet eens naar de andere kant gekeken? Al die ‘nieuwe’ klanten die korting willen? Waarom denken die volwassen mensen niet eens gewoon na?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
29 sep 2019 00:04
Waarom niet eens naar de andere kant gekeken? Al die ‘nieuwe’ klanten die korting willen?
Klanten willen geen korting, die wordt hun aan de deur opgedrongen.

De echte klanten die korting willen, wachten niet tot verkoper X aan de deur staat, maar weten de weg zelf te vinden naar vergelijkingssites.
Lady1234 schreef:
29 sep 2019 00:04
Waarom denken die volwassen mensen niet eens gewoon na?
Ook als die volwassen (soms hoogbejaard!) mensen nadenken, blijven misleidende handelspraktijken gewoon verboden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door grun »

Hypo63 schreef:
28 sep 2019 18:56
Ik vraag me af of verkopers die gegevens krijgen van een energiebedrijf met dezelfde gegevens voor een ander energiebedrijf langs de deuren gaan. Als dat zo is, is dat volgens mij in strijd met de AVG. Dit mag rustig eens onderzocht worden en als dat zo is flinke boetes opleggen waardoor we heel snel verlost zijn van die verkopers.
Volgens mij is er ergens een centrale database waar alle leveranciers toegang hebben en kunnen zien tot wanneer het huidige contract loopt, en misschien ook wel bij welke leverancier. Want als ik overstap, wat ik regelmatig doe, dan stelt de nieuwe partij een overstapdatum voor op dezelfde dag dat het huidige contract afloopt, en die info hebben ze niet van mij.

Laatst kwam er zo'n colporteur aan de deur en meestal zeg ik dan meteen, geen interesse want ik heb al een goede leverancier. Waarop hij de naam van een bedrijf noemde. en dat bleek te kloppen. Kan ook puur toeval geweest zijn.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Verkoopmethode Nuon

Ongelezen bericht door be3a18 »

https://www.nuon.nl/service/contact/vragenformulier/

Bij mijn weten kun je ze overdag niet mailen, alleen maar bellen of chatten.

Bovenstaande heb ik 1 keer opgevraagd en daarna onthouden. Kun je ook gewoon overdag gebruiken.

Gesloten