Verkopers huis werken niet mee na schade

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar die APV verzekering Lady1234 had je toch wel VOOR dit incident afgesloten, en niet erna ?

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar of een kraan nou in de keuken zit of in 1 of andere kamer, onder een kraan zit altijd een gootsteen. Hoe die dan kan overlopen, is me een raadsel.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2022 13:26
Maar of een kraan nou in de keuken zit of in 1 of andere kamer, onder een kraan zit altijd een gootsteen. Hoe die dan kan overlopen, is me een raadsel.
Heel simpel: denk aan een keuken-zwenkkraan. Die staat normaal boven de spoelbak, maar kan door een kat makkelijk weggedraaid worden tot boven het aanrechtblad. Voilà.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2022 13:26
Maar of een kraan nou in de keuken zit of in 1 of andere kamer, onder een kraan zit altijd een gootsteen. Hoe die dan kan overlopen, is me een raadsel.
Nee, onder die kraan zat geen spoelbak, was blijkbaar aangelegd door voorgaande bewoners voor een wasmachine of zo.

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
11 aug 2022 13:28
ZeerPrivé schreef:
11 aug 2022 13:26
Maar of een kraan nou in de keuken zit of in 1 of andere kamer, onder een kraan zit altijd een gootsteen. Hoe die dan kan overlopen, is me een raadsel.
Heel simpel: denk aan een keuken-zwenkkraan. Die staat normaal boven de spoelbak, maar kan door een kat makkelijk weggedraaid worden tot boven het aanrechtblad. Voilà.
Je hebt gelijk, niet aan gedacht. Zojuist even hier geprobeerd, licht genoeg idd om door een kat weggedraaid te kunnen worden. Eigenlijk zouden zwenkkranen niet verder moeten kunnen dan de zijkant van de gootsteen. Zou zeker met katten in huis wel handig zijn.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BL2 schreef:
11 aug 2022 13:20
Maar die APV verzekering Lady1234 had je toch wel VOOR dit incident afgesloten, en niet erna ?
Jazeker, die liep al jaren. Deden overigens ook moeilijk. Zij vonden dat de buren het maar op hun eigen verzekering moesten claimen. Onzin, hoeven die buren niet te doen.

En ze hadden nog meer uitvluchten. Maar geen gezeur, katten hebben die schade veroorzaakt. Verzekeraar moet gewoon betalen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2022 13:36
Moneyman schreef:
11 aug 2022 13:28
ZeerPrivé schreef:
11 aug 2022 13:26
Maar of een kraan nou in de keuken zit of in 1 of andere kamer, onder een kraan zit altijd een gootsteen. Hoe die dan kan overlopen, is me een raadsel.
Heel simpel: denk aan een keuken-zwenkkraan. Die staat normaal boven de spoelbak, maar kan door een kat makkelijk weggedraaid worden tot boven het aanrechtblad. Voilà.
Je hebt gelijk, niet aan gedacht. Zojuist even hier geprobeerd, licht genoeg idd om door een kat weggedraaid te kunnen worden. Eigenlijk zouden zwenkkranen niet verder moeten kunnen dan de zijkant van de gootsteen. Zou zeker met katten in huis wel handig zijn.
Klopt hoor, en die bestaan ook. De mate waarin de arm kan zwenken kan je dan instellen. Ik vind 't soms juist wel handig dat het kan, bijvoorbeeld bij het vullen van pannen en maatbekers. Maar ik heb geen kat ;)

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar ik heb geen kat ;)
Ook handig als je kleine kinderen hebt. Goh, wat zijn ze toch lief aan het spelen, ik hoor ze niet. :mrgreen:

Edit: wist niet dat er zwenkkranen bestaan die in kunt stellen. Geef de tip wel even door aan zoon en schoondochter die volgend jaar een nieuwe keuken willen laten plaatsen. Zij hebben 4 katten en een kleine meid rond lopen. Niet zo leuk thuis komen na een dag hard werken.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2022 14:12
Geef de tip wel even door aan zoon en schoondochter die volgend jaar een nieuwe keuken willen laten plaatsen. Zij hebben 4 katten en een kleine meid rond lopen. Niet zo leuk thuis komen na een dag hard werken.
Waar een topic goed voor kan zijn... :lol:

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door JozJan »

Lady1234 schreef:
11 aug 2022 13:40
Jazeker, die liep al jaren. Deden overigens ook moeilijk. Zij vonden dat de buren het maar op hun eigen verzekering moesten claimen. Onzin, hoeven die buren niet te doen.

En ze hadden nog meer uitvluchten. Maar geen gezeur, katten hebben die schade veroorzaakt. Verzekeraar moet gewoon betalen.
Nou, dit heb ik ook aan de hand inderdaad. Telefoon per ongeluk kapot gemaakt door een vriend van dochterlief (wel heel grondig). Netjes aangegeven via AVP van die ouders, krijg ik een mail van hun verzekeraar 'kun je het niet beter op je eigen verzekering claimen'. Met als excuus: dan krijg je vaak nieuwwaarde vergoed, wij betalen alleen dagwaarde. Vond ik ook nogal bizar. Was ook geen sprake van een mogelijkheid om op welke eigen verzekering dan ook te claimen, maar dat ze het proberen alleen al. En als eerste optie. Wil je toch bij hen claimen? Ja, dan is er uitgebreide verklaring zus en stukken zo nodig. Om het makkelijk te maken. Treurig.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het blijven grapjassen, die verzekeraars. 😁

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

@lady123
[/quote]
Nou, dit heb ik ook aan de hand inderdaad. Telefoon per ongeluk kapot gemaakt door een vriend van dochterlief (wel heel grondig). Netjes aangegeven via AVP van die ouders, krijg ik een mail van hun verzekeraar 'kun je het niet beter op je eigen verzekering claimen'. Met als excuus: dan krijg je vaak nieuwwaarde vergoed, wij betalen alleen dagwaarde. Vond ik ook nogal bizar. Was ook geen sprake van een mogelijkheid om op welke eigen verzekering dan ook te claimen, maar dat ze het proberen alleen al. En als eerste optie. Wil je toch bij hen claimen? Ja, dan is er uitgebreide verklaring zus en stukken zo nodig. Om het makkelijk te maken. Treurig.
[/quote]

In beginsel dient de verzekering de vervang cq nieuwwaarde te vergoeden (uitzonderingen zijn er wel o.a. indien het goed oud is bijv 10 jaar of langer ligt aan het geval), want wat heb je anders aan die verzekering producten schrijven hard af en nieuw kopen is dan een probleem. Dat was niet juist.

Indien het in jouw huis is gebeurd kan je inboedel aanspreken maar er zitten forse caps op telefoons tegenwoordig. Volledige vergoeding wordt vaak uitgesloten en er is een maximum bedrag dat zeer laag is (waarschijnlijk omdat het erg vaak gebeurt). Daarom is de aansprakelijkheidsverzekering betere optie mijns inziens dan je eigen verzekering. Die vriend van je dochter was aansprakelijk en je hebt niet zoveel te maken met de voorwaarden van zijn verzekering. Jij bent geen partij en ik raad hem aan een goede aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten om zichzelf te beschermen wanneer het echt serieus wordt en er grotere claim komt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkopers huis werken niet mee na schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
11 aug 2022 21:37
Nou, dit heb ik ook aan de hand inderdaad. Telefoon per ongeluk kapot gemaakt door een vriend van dochterlief (wel heel grondig). Netjes aangegeven via AVP van die ouders, krijg ik een mail van hun verzekeraar 'kun je het niet beter op je eigen verzekering claimen'. Met als excuus: dan krijg je vaak nieuwwaarde vergoed, wij betalen alleen dagwaarde.
Bizar eigenlijk hé. Enerzijds wordt je met een kluitje in het riet gestuurd (welke verzekering zou de nieuwwaarde dekken dan?), en anderzijds wordt je richting fraude gedirigeerd (want als je al dekking hebt bij je eigen verzekering, krijg je dat alleen als je het verhaal aanpast).

Plaats reactie