LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijderen asbestdaken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

De buren kunnen het niet betalen om de asbest te verwijderen. Omdat de kosten inderdaad te hoog oplopen verwijderen ze zelf het asbest.

Nu het kwaad is geschiet kan de gemeente hier verder weinig aan doen. Volgens de buren gedoogd de gemeente als je zelf een beetje asbest zelf verwijderen.

De kosten voor het verwijderen van asbest zijn voor de gewone man onbetaalbaar. In Dagblad Trouw stond dat al dat asbestdeeltjes op een bult terecht komt. In Amerika hoorde ik dat ze asbest weer willen laten invoeren.

De GGD in Brabant deed er wat luchtig over. GGD Brabant gaf aan in tv programma de Monitor dat we beter zorgen kunnen maken over de uitstoot van vrachtwagens?

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De kosten zijn ook uitermate hoog. Maar je mag een kleine hoeveelheid zelf verwijderen.

Maar wat Amerika daar mee van doen heeft?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door renewouters »

liefdeisdeweg schreef:In Amerika hoorde ik dat ze asbest weer willen laten invoeren.
Volgens Trump is kolen ook de toekomst...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lady1234 schreef:Maar wat Amerika daar mee van doen heeft?
Volgens mij schrijft @liefdeisdeweg als onderdeel van het betoog dat asbest in binnen- en buitenland misschien niet zo gevaarlijk wordt geacht als gedacht.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door kweenie »

liefdeisdeweg schreef:De buren kunnen het niet betalen om de asbest te verwijderen. Omdat de kosten inderdaad te hoog oplopen verwijderen ze zelf het asbest.
Afhankelijk van de hoeveelheid is dat ook toegestaan. Mits je de benodigde voorzichtigheid betracht En het is een stuk goedkoper dan een professional.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben een paar maanden geleden ook nog met een paar zaken asbestplaten naar de puinstort gereden. Niets mis mee.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Wat ik begrepen heb is dat ook voor een enkele simpele, geschroefde, asbestplaat je een sloopvergunning van de gemeente moet aanvragen. Deze vergunning met de asbestplaat (tezamen met de gebruikte handschoenen/wegwerpkleding en mondkapjes alles in speciaal plastic verpakt) moet meenemen naar de stortplaats die daarop weer een stortbewijs overhandigen, die je dan weer bij de gemeente moet inleveren om de bal rond te maken.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal van gemeente tot gemeente verschillen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verwijderen asbestdaken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Ik had geen vergunning, geen stortbewijs en geen gemeente nodig.

Gesloten