Warmterekening bij Eneco / Ista valt flink hoger uit

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Ischa1984

Warmterekening bij Eneco / Ista valt flink hoger uit

Ongelezen bericht door Ischa1984 »

Dag,

Afgelopen week heb ik mijn verbruiksoverzicht van Ista ontvangen, die registreren hoeveel warmte ik in mijn woning verbruik. Tot mijn verbazing moet ik over afgelopen jaar drie keer zoveel aan warmte betalen, terwijl het individuele verbruik is afgenomen. Gebleken is dat Eneco eenzijdig een nieuwe berekening toepast en hierdoor zou ik een veel groter bedrag aan collectief verbruik moeten betalen (dit collectieve verbruik is tov vorig jaar iets toegenomen, maar niet zo explosief dat een verdrievoudiging verklaard). Navraag bij Ista heeft mij niets opgeleverd, zij werken enkel in opdracht van Eneco en als Eneco zegt we berekenen het nu anders, voeren zij dat uit. De klantenservice van Eneco heeft tot op heden niet op mijn klacht gereageerd en telefonisch was het een te lastige kwestie om te beantwoorden.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 okt 2020 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

D34M0N

Re: Warmterekening bij Eneco / Ista valt flink hoger uit

Ongelezen bericht door D34M0N »

Je bent niet de enige, zie oa: energie-f51/ista-digitale-meters-blokve ... 65417.html

Oa Radar en Kassa hebben ook wel eens bij tv-uitzendingen aandacht besteed aan stadsverwarming. Energieleveranciers schijnen nogal eens hun monopoliepositie bij stadsverwarming te misbruiken.

Ik kan verder helaas maar één tip geven: verhuis naar een woning met een eigen gasaansluiting.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

D34M0N schreef:
07 okt 2020 17:42

Oa Radar en Kassa hebben ook wel eens bij tv-uitzendingen aandacht besteed aan stadsverwarming. Energieleveranciers schijnen nogal eens hun monopoliepositie bij stadsverwarming te misbruiken.
Ik me dan wel af hoe ze dat willen misbruiken aangezien de overheid de maximale tarieven vaststelt. Nu is die berekening van de overheid vrij ongunstig voor de consument, echter het misbruik zie ik niet echt wanneer deze leveranciers de aangereikte tarieven gebruiken.

Verder zeker met je eens dat wanneer je goedkoop wil uitkomen qua energiegebruik en vastrecht dat je dan eigenlijk niet bij een stads of blokverwarming moet zijn.

Pierre-de-5e

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

@D34MON ik kan me best voorstellen dat er wat mis is, maar kom dan niet met een topic van 12 jaar oud aanzetten om een aan te geven dat "je niet de enige bent".

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Pierre-de-5e schreef:
11 okt 2020 12:56
@D34MON ik kan me best voorstellen dat er wat mis is, maar kom dan niet met een topic van 12 jaar oud aanzetten om een aan te geven dat "je niet de enige bent".
>>
Zoek hierboven even op ISTA, dan krijg je antwoord op je "best voorstellen".

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

Pierre-de-5e schreef:
11 okt 2020 12:56
Daarom zei ik ook 'o.a.', dat betekent 'onder andere', daarmee wilde ik aangegeven dat het bewuste topic één van velen was. Ook is er bij diverse programma's redelijk recent nog aandacht aan besteed. Ik heb geen tijd/zin om uitgebreid alles na te zoeken en in linkjes te plaatsen.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

verdiep je eens in de warmtewet, daarin staat wat ze wel en niet mogen....

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Stads verARMING?

Al ruim 40 jaren klagen mensen over deze Stadsverwarming en hoewel geen CV ketel met onderhoud, toch veel duurder!
zowel toen als nieuwere woningen van 2014 zijn duurder uit dan dezelfde elders gebouwde met Gas ketel.

Mijn vorige gemeente wilde ook Liander dit laten aanleggen maar de oude zooi van Koning Klant, en alle opvolgers was voldoende om niet dit uit te voeren.
Ista en andere meters zijn al 40 jaren klachten over en ook over onduidelijke rekeningen met hoge vaste kosten.

Heel veel mensen willen geen woning huren of kopen in dit soort wijken met Monopoly en hoge tarieven.
Het word een dure en vele jaren kostende rechtszaak of snel verhuizen!

Plaats reactie