Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.

Welke wasmachine zou je kiezen?

Wasmachine met wifi
2
18%
Normale wasmachine
9
82%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand meer dan vier programma’s van zijn wasmachine gebruikt.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als wat ik nieuw aan kan schaffen en het is smart, dan doe ik het, nu heb ik geen wasmachine nodig, dat scheeld weer.
Ik begrijp de voordelen van dat soort apparaten, vooral voor mij.
Bij mij wordt dan ook zoveel mogelijk geautomatiseerd. Dat scheelt mij een hoop in ieder geval.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 jun 2023 19:21
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand meer dan vier programma’s van zijn wasmachine gebruikt.
Er was een tijd dat de wasmachine maar één programma had. Die wasmachine heette 'tobbe'. En de was werd nog schoon ook. Dat moeders de hele maandag kwijt was enkel voor de was, dat was toen geen probleem. Vrouwen zaten toch maar de hele dag thuis.

Maar volgens mij was dat allemaal de vraag van TS niet. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eigenlijk was dat wel de vraag van TS.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
07 jun 2023 20:25
Lady1234 schreef:
07 jun 2023 19:21
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand meer dan vier programma’s van zijn wasmachine gebruikt.
Er was een tijd dat de wasmachine maar één programma had. Die wasmachine heette 'tobbe'. En de was werd nog schoon ook. Dat moeders de hele maandag kwijt was enkel voor de was, dat was toen geen probleem. Vrouwen zaten toch maar de hele dag thuis.

Maar volgens mij was dat allemaal de vraag van TS niet. :wink:
Ik denk niet dat u vroeger de was in een tobbe gedaan hebt. 😁

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 jun 2023 20:44
witte angora schreef:
07 jun 2023 20:25
Lady1234 schreef:
07 jun 2023 19:21
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand meer dan vier programma’s van zijn wasmachine gebruikt.
Er was een tijd dat de wasmachine maar één programma had. Die wasmachine heette 'tobbe'. En de was werd nog schoon ook. Dat moeders de hele maandag kwijt was enkel voor de was, dat was toen geen probleem. Vrouwen zaten toch maar de hele dag thuis.

Maar volgens mij was dat allemaal de vraag van TS niet. :wink:
Ik denk niet dat u vroeger de was in een tobbe gedaan hebt. 😁
Ik weet wel zeker dat ik een paar weken geen wasmachine had... dus wat doe je dan? :D

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even naar de wasserette, of de buren.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door witte angora »

Niks hoor, gewoon met de hand. En voor mijn gevoel werd het nog schoner dan met de machine.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nadeel van elk wifi is dat er een risico aanwezig is dat het gehekt kan worden. Niet dat dat ooit gebeurd is bij een wasmachine, maar het risico is er wel. Ik zi

De meeste wasmachines zonder wifi hebben ook een functie dat de wasmachine op een latere moment aan gaat.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Seinhuis schreef:
08 jun 2023 02:00
Nadeel van elk wifi is dat er een risico aanwezig is dat het gehekt kan worden. Niet dat dat ooit gebeurd is bij een wasmachine
dat weet jij dan weer.. dat het nog nooit gebeurd is bij een wasmachine?
er zijn tegenwoordig zoveel apparaten in huis die ze kunnen hacken, als je daar bang voor moet zijn dan kan je beter off grid gaan.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zelf geen ervaring met een smart wasmachine maar wel met een smart vaatwasser. Overigens hoeft een machine met Wifi niet smart te zijn maar dit terzijde. Het heeft wel degelijk voordelen. De vaatwasser kan uitgesteld starten maar op het apparaat kun je dit zeer beperkt (over een geheel aantal uren) instellen. Via de app kan ik dit tot op de minuut instellen. En ik kan kiezen wanneer die moet starten (heel handig want via mijn energie leverancier heb ik 1 uur gratis stroom per week) of wanneer die klaar moet zijn. En ik kan zien hoelang het programma nog moet draaien. Ook krijg ik meldingen op mijn telefoon als iets is (bijvoorbeeld als die gereinigd moet worden of als er iets op is of als er een update van de software is). Allemaal zaken waar je heel goed zonder kan maar die gewoon heel handig blijken te zijn.
Conclusie je hebt het helemaal niet nodig maar als het erop zit is het wel heel erg makkelijk. Onze volgende wasmachine zal dan ook zeker smart zijn.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Wij hebben sinds een half jaartje een wasmachine met wifi en app. Ik vond het voor die tijd altijd ook maar onzin. Ik wist immers wel hoe lang de wasmachine draaide. Maar ik moet zeggen dat het mij eigenlijk wel bevalt. Onze wasmachine staat op de tweede etage in een "washok" met de deur dicht. Dat hoor ik echt niet, dus de melding op de telefoon is erg handig. En ook vind ik het wel prettig dat ik niet eerst twee trappen op moet om even extra te laten centrifugeren, of een ander ander extra programma aan te zetten. Voor uitgesteld wassen gebruiken we het niet, daar je zelf kan instellen wanneer het klaar moet zijn.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kokka1 schreef:
08 jun 2023 06:13
Seinhuis schreef:
08 jun 2023 02:00
Nadeel van elk wifi is dat er een risico aanwezig is dat het gehekt kan worden. Niet dat dat ooit gebeurd is bij een wasmachine
dat weet jij dan weer.. dat het nog nooit gebeurd is bij een wasmachine?
Natuurlijk is dat wél gebeurd. Zo schreef Radar bijna 6 jaar geleden al dit artikel:
Dat hackers apparaten aanvallen is niet nieuw, en het gebeurt de laatste tijd op steeds grotere schaal. Steeds meer huishoudelijke apparaten zijn verbonden met internet en de beveiliging ervan is meestal heel zwak. Als hackers zulke apparaten overnemen, kunnen ze daarmee een leger vormen, een zogeheten botnet. Dat kan op commando een cyberaanval uitvoeren. Zo werd het internet in de Verenigde Staten vorig jaar grotendeels platgelegd door een gecoördineerde aanval met miljoenen gekaapte printers, babyfoons en bewakingscamera's.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
07 jun 2023 17:41
Methusalah schreef:
07 jun 2023 17:04
Aangezien elk huishouden een wasmachine heeft zou je denken dat dit statistisch een hoge oorzaak moet hebben voor branden.
Dat is ook zo. En de droger is nog erger, die staat op nr 1. Volgens de brandweer dan, en die kunnen het weten :wink:

Klopt klopt, ik kwam nota bene zelf met dat artikel :P Mar in verhouding met het aantal wasmachines in Nederland vindt ik het dus eigenlijk wel mee vallen. Als je een kansberekening er op los laat, met 8.1 miljoen huishouden, laten we zeggen dat 7 miljoen een eigen was machine heeft, en het aantal wasmachine gerelateerde branden in een jaar a 6000 is de kans 0.09%.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie een wasmachine en vaatwasser nog niet zo gauw in de fik gaan en die zet ik ook rustig ‘s nacht of bij afwezigheid aan. Een droger is een compleet andere zaak.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
08 jun 2023 14:58
Moneyman schreef:
07 jun 2023 17:41
Methusalah schreef:
07 jun 2023 17:04
Aangezien elk huishouden een wasmachine heeft zou je denken dat dit statistisch een hoge oorzaak moet hebben voor branden.
Dat is ook zo. En de droger is nog erger, die staat op nr 1. Volgens de brandweer dan, en die kunnen het weten :wink:
Klopt klopt, ik kwam nota bene zelf met dat artikel :P
Ik baseerde me niet op dat artikel, maar op de Brandweer.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
08 jun 2023 15:20
Ik zie een wasmachine en vaatwasser nog niet zo gauw in de fik gaan en die zet ik ook rustig ‘s nacht of bij afwezigheid aan. Een droger is een compleet andere zaak.
Toch gaan ook de wasmachine en de vaatwasser vaak genoeg in de fik. Minder vaak dan de droger, maar het blijft een relatief groot risico. Ik neem het niet - ondanks de rookmelders.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
08 jun 2023 15:22
Lady1234 schreef:
08 jun 2023 15:20
Ik zie een wasmachine en vaatwasser nog niet zo gauw in de fik gaan en die zet ik ook rustig ‘s nacht of bij afwezigheid aan. Een droger is een compleet andere zaak.
Toch gaan ook de wasmachine en de vaatwasser vaak genoeg in de fik. Minder vaak dan de droger, maar het blijft een relatief groot risico. Ik neem het niet - ondanks de rookmelders.
De koelkast doe je ongetwijfeld niet :wink: ondanks dat deze ook heel wat stof verzameld en warmte ontwikkelt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Maar koelkasten gaan, zover ik weet, eigenlijk nooit in de fik.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door witte angora »

Koelkasten zijn om te koelen, niet om te branden. 😊

Maar als ik het topic zo doorlees krijg ik een beetje het gevoel dat ik had met de smartphone. Dat is intussen welbekend denk ik. Het is vooral het onbekende dat mensen tegen lijkt te houden, terwijl degenen die zo'n ding hebben er eigenlijk best wel positief over zijn. Naja, de TS zal ongetwijfeld met alle info geholpen zijn om een keuze te maken - of neit.

Plaats reactie