LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade door bovenburen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

De dochter van mijn vriend heeft dankzij de bovenbuurvrouw waterschade. Die bovenbuurvrouw ging verhuizen en dacht haar vloer goed schoon te maken door er emmers met water overheen te gooien. Helaas kwam het water via het lichtaansluitpunt op het plafond naar beneden, waardoor er nu vocht in het (pas geschilderde, want ze woont er ook net) plafond zit.

Nu is het rottige dat de bovenbuurvrouw geen WA-verzekering heeft en ook geen geld. Zij heeft aangeboden dat de dochter van mijn vriend een pot latex koopt en dat zij die dan betaalt. Maar met een pot latex ben je er niet, want er zit vocht in het plafond.

Wij dachten het op te lossen via de woningbouwvereniging, omdat die tenslotte eigenaar van het pand zijn. Maar die zeggen ze het onderling moeten oplossen. Maar ja..die bovenbuurvrouw zegt dat ze geen geld heeft en dus niet meer dan een pot latex kan vergoeden.

Wat kunnen wij hier nog verder mee doen?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Niets meer. De welbekende kale kikker.... :| Je kunt haar formeel verantwoordelijk stellen. De rest zal een gerechtelijke procedure worden met evt. beslaglegging. Kaar in de tussemtijd zal die meid wel de kosten moeten voorschieten. De emmer(s) latex lijken dus de beste oplossing.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

Een gerechtelijke procedure?? Hoe kan een kind van 20 dat nou betalen?!?

Maar hoe zit het dan met de woningbouwvereniging? Zij zijn eigenaar van het pand, moeten hun er niet voor zorgen dat het er normaal uitziet enzo?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee. Binnenschilderwerk is voor rekening van de huurder. De kosten van de procedure zullen met vrij grote zekerheid worden verhaald naar die bovenbuurvrouw, maar zullen dus ook weer moeten worden voorgeschoten. In wezen dus een uitzichtloze situatie.
Laatst gewijzigd door gravedigger op 02 jul 2008 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

Het gaat dan niet om het schilderswerk, maar om het vocht dat in het plafond zit. En de rest snap ik ff niet, wat voor taal is dat? :wink:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die vocht gaat er vanzelf wel uit. Het stucen en witten van het plafond is echt voor rekening van huurster.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door roer »

Neem contact op met je eigen woonverzekering. Ik heb ook forse waterschade gehad, afkomstig door de buren. Mijn eigen verzekering heeft de oorzaak gevonden en de schade en onderzoekskosten volledig uitgekeerd.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door pbarendse »

En als de verzekering vindt dat het de schuld van de bovenburen is, zal de WA-verzekering van de bovenbuurvrouw worden aangesproken. Elke Nederlander is ten slotte verplicht WA verzekerd dacht ik...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 04 Jul 2008 22:36 door roer
Neem contact op met je eigen woonverzekering. Ik heb ook forse waterschade gehad, afkomstig door de buren. Mijn eigen verzekering heeft de oorzaak gevonden en de schade en onderzoekskosten volledig uitgekeerd.
Die is al gebeld, maar vergoedt helemaal niks!

Geplaatst op 04 Jul 2008 22:58 door pbarendse
En als de verzekering vindt dat het de schuld van de bovenburen is, zal de WA-verzekering van de bovenbuurvrouw worden aangesproken. Elke Nederlander is ten slotte verplicht WA verzekerd dacht ik...
In mijn eerste bericht staat toch duidelijk dat de bovenbuurvrouw geen WA-verzekering heeft. Het is duidelijk de schuld van de bovenbuurvrouw, maar zij heeft dus geen WA-verzekering. Ja..zorgverzekering is ook verplicht, maar er zijn er toch ook die dat niet hebben. Zo heb je dus ook mensen die geen WA-verzekering hebben. Stom natuurlijk, want zo duur zijn die dingen niet.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Niet mauwen, pot latex aannemen. Bovenbuurvrouw een overall aantrekken en hop die ladder op ! Het kan zo simpel zijn. Je kunt wel over alles moeilijk gaan doen maar daar heb je alleen jezelf mee.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

Wij doen niet moeilijk, zij doet moeilijk. Het plafond moet behandeld worden met speciaal spul tegen het vocht. Dat wil die bovenbuurvrouw niet kopen, want daar heeft ze geen geld voor. En die bovenbuurvrouw wil niet zelf gaan witten. Zij doet moeilijk, maar hoe dwing je zo iemand? Rechtzaak aanspannen? Ja..niet iedereen heeft daar het geld voor, dus dat gaat niet zo makkelijk.

Kijk..jij en ik zouden misschien anders reageren, deze muts wil gewoon niet meewerken.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door roer »

Vreemd, dat uw verzekering de schade niet wil vergoeden. Ik heb er zelf positieve ervaringen mee, kennelijk hebt u een andere verzekeringsmaatschappij. De volgende mogelijk is om telefonisch te contact op te nemen met het klachteninstituut van verzekeringen, gezien zij uw schade niet willen vergoeden, terwijl u wel tegen waterschade bent verzekerd, hoe die dan ook is ontstaan. Ik begrijp heel goed, dat u niet tegen onrecht kunt. Sterkte ermee!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

De verzekering vergoedt het niet omdat de schade overduidelijk veroorzaakt is door iemand anders. En zij moet dus betalen.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door roer »

In mijn geval bleek ook uiteindelijk overduidelijk, dat de schade door de buren was veroorzaakt. Ondanks dat heeft mijn verzekering de schade uitgekeerd. Onderling hebben de verzekeringsmaatschappijen deze afspraken gemaakt, dit scheelt een boel administratieve rompslomp.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Bailey »

Bij Univé zeggen ze dat ze het niet vergoeden. Wat meer kan je daar dan nog aan doen?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Wubo »

Ook vaag dat eigenaar van het pand vind dat jullie het onderling maar moeten oplosen, het is toch hun pand, laat hun eens met dat paard om tafel gaan en eisen dat ze het opknappen omdat ze schade heeft veroorzaakt aan hun pand.

lekker dikke vette pech dat ze geen Wa heeft, had ze eerder over na moeten denken en dat ze geen geld heeft.
tjah lekker, is goede reden om dus voor kosten van de ander maar alles de rijde loop te laten gaan?

ze heeft het veroorzaakt met d'r stomme kop, dan betaald ze ook maar.
is het niet nu?
dan spaart ze lekker een week door, hoeveel moet die **** kosten hey.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door roer »

Ik zou overleg plegen met het klachten instituut voor verzekeringen. Zij helpen u gratis. U kunt aangeven, dat u waterschade hebt. M.i. moet de verzekeraar u de schade vergoeden. Toevallig weet ik, dat de meeste verzekeringen schade die de eigen klant heeft verzekerd uitbetalen, ongeacht of die schade door een ander is ontstaan. Univé is een hele betrouwbare verzekeraar overigens. Misschien hebt u net de verkeerde aan de telefoon gehad. Ik zou nogmaals schriftelijk melden dat er schade is en dat u daartegen verzekerd bent. Zelf heb ik heel wat meegemaakt met diverse schaden en niet meewerkende buren. Ik heb ook hulp gevraagd bij het klachten instituut voor verzekeringen en uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Leuk was het in geen geval, maar ik heb er wel veel van geleerd, waarmee ik weer anderen kan helpen.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door MLF »

Misschien even iets anders, mijn collega had brand door de schuld van de buurman, buurman had niet 1 verzekering, er is niets uitbetaald.
Mijn collega moest alles opnieuw kopen op eigen kosten, enige wat zijn hadden was een pyjama (die hadden ze aan toen ze naar buiten renden).

Want: bij welke verzekering moet je iets halen als de veroorzaker geen verzekering heeft?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door Wubo »

uit eigen zak betalen zou ik zeggen,
dat is lekker makkelijk van de tegenpartij... jij betaald verzekering voor dit soort ****.

de ander houd zijn geld lekker in de zak en JIJ zit met de kosten door schuld van een ander.
gerechtelijk gaan en schuld eisen, van kale kip kun je best plukken.

hebbie geen geld, pech voor hem, dan steekt ie zich nog maar dieper in de schulden, ik zitl zonder mijn spullen door zijn gedrag, dan voeltie dat ook maar, niet aleen ik omdat hij geen verzekering betaald.

ik vind dat degeen die niet verzekerd is en schuldige is dan ook uit eigen zak moet betalen.

denk dat iemand die krap zit, juist verzekring moet hebben en moet betalen, want mocht er eens iets gebeuren en je zou niet verzekerd zijn, dan weet je dat het bedag hoger gaat worden omdat je die **** uit eigen zak moet gaan betalen. goeie straf voor het niet verzekerd zijn.

sorry, maar dit soort onderwerpen en politiek dan krijg ik last van kleine ticks

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Waterschade door bovenburen

Ongelezen bericht door roer »

MLF, dat lijkt mij wel een vreemd verhaal. Uw collega is toch zelf verzekerd tegen brand. Zijn verzekering behoort het bedrag m.i. uit te keren en te verhalen op zijn buren. Het is toch te gek voor woorden, dat uw collega door schuld van een ander in de problemen komt?

Gesloten