Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
carolina2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:15

Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door carolina2 » 27 jun 2017 12:50

14 Juni bestelde ik bij de webshop van Lidl 16 tuinstoelen plus 4 tuintafels. Ik kreeg meteen bevestigingmails waarin o.a. stond dat ik binnenkort een track and trace nummer zou ontvangen en de bestelling de 19de geleverd zou worden.

Nu, de 27ste heb ik nog niks ontvangen maar ook nog niks gehoord. Inmiddels heb ik drie keer contact gehad met de telefonistes van de webshop. De eerste vertelde dat er problemen in het magazijn waren en verder konden ze me niets vertellen.
De dames daar zijn goed getraind en vriendelijk als een robot. Ze noteren elke keer opnieuw mijn naam, mailadres en telnr. en zeggen het 'met spoed' naar het hoofdkantoor te sturen. Heel vriendelijk allemaal maar ik ben er tot nu toe nog niks mee opgeschoten. Sterker nog, ik hoor helemaal niks!
Zouden ze me hebben laten weten dat er ergens vertraging is ontstaan, vind ik het niet leuk maar kan ik het begrijpen maar niks! Niks kan ik ook niet begrijpen.

Het ergste vind ik het dat ik het geld voor de spullen van de woningbouwvereniging heb gekregen, voor onze bewoners. Zodat ik regelmatig 'n gezellige ochtend of middag kan organiseren; dat moet ik nu voor de tweede keer afzeggen :( En ik schaam me ook dat het zo mis gaat; ondanks ik de enige ben die er echt niks aan kan doen.
Het geld kan ik niet terugkrijgen, dat kan pas als je de bestelling retourneert :roll: maarja, dan moet die wel eerst geleverd zijn :|

zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2017 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

rvjapio
Berichten: 657
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door rvjapio » 27 jun 2017 16:36

Nee, gene ervaring. Stuur uw commentaar hierboven eens op naar de webshop en geef aan dat u veel mensen moet teleurstellen omdat ze niet leveren. Hetgeen toch niet de bedoeling van Lidl kan zijn..

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door hänschen klein » 27 jun 2017 16:52

Tegenvraag ...

Wat zou u doen, wanneer bij een reclame-actie de voorraad ongepland volkomen wordt overboekt?

1 - De klant zeggen, dat de nabestellingen in China over twee/drie weken per containerschip onderweg zullen zijn?
2 - De vraag stellen of u accoord gaat met vijf weken wachten
3 - Aanbieden om de bestelling te kunnen storneren
4 - Drie weken niets laten horen om uiteindelijk te kunnen mededelen, dat over twee weken geleverd gaat worden
5 - Een ander product aanbieden ... eventueel met een korting

Ik zou voor het laatste kiezen waarbij Lidl meteen kan beslissen en zou dit ook schriftelijk voorstellen.

Henk Toeter
Berichten: 660
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 27 jun 2017 21:28

Hi Caroline2,

Vervelende kwestie inderdaad. Dat het er nu op lijkt dat jij degene bent die tussen wal en schip komt te vallen. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de webshop van Lidl.

Als je er iets tegen wilt ondernemen kunt je ervoor kiezen Lidl in gebreke te stellen. Op Consuwijzer.nl staan voorbeelddocumenten die u daarvoor kunt gebruiken. Daarmee dwingt u ze om inhoudelijk te reageren.

Succes.

carolina2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:15

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door carolina2 » 29 jun 2017 11:19

Hartelijk dank voor de reacties! Ik heb inmiddels op Consuwijzer.nl de betreffende vorbeeldbrief gevonden. Als ik deze week niks hoor, gaat die brief maandag op de post.
pfffffff wat een gedoe om iets wat alleen maar leuk zou kunnen zijn :?
Overigens waren de meubels niet 'in de aanbieding' en ik heb ze al verteld waarvoor het bestemd is en dat ik al twee keer ons feestje heb moeten uitstellen. Het lijkt erop dat het hen niet interesseert :(
en ik wacht weer af........

carolina2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:15

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door carolina2 » 01 jul 2017 08:26

Ik heb 'n reactie! :D niet leuk maar nu kan ik tenminste vooruit.
Dank iedereen voor het meedenken.

Beste Carolina,

Helaas is er iets mis gegaan met jouw bestelling. We hebben vastgesteld dat wij je bestelling niet meer kunnen herstellen en zullen deze daarom annuleren. We zorgen ervoor dat het aankoop bedrag van de niet geleverde bestelling, zo snel mogelijk weer wordt bijgeschreven op je rekening. Onze excuses voor de ontstane situatie! Voor het ongemak zullen we je een waardebon toesturen die je kan gebruiken in één van onze filialen.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op! Je kan ons bereiken via ons contactformulier op https://www.lidl-shop.nl/contact of telefonisch via 020-7095039.
Je kunt helaas niet direct op deze mail reageren.

olaf79
Berichten: 8274
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door olaf79 » 01 jul 2017 09:47

Nou netjes opgelost toch...Wel wat laat, maar ja dat gebeurd soms.

advdp
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014 15:47

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door advdp » 02 jul 2017 11:08

Bij Lidl word er altijd verteld dat je klacht naar de betreffende afdeling word gestuurd, helaas is mijn ervaring zeer negatief, er komt nooit iets van terecht, heb het nu maar opgegeven !

sylvesterb
Berichten: 4068
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door sylvesterb » 02 jul 2017 11:21

advdp schreef:Bij Lidl word er altijd verteld dat je klacht naar de betreffende afdeling word gestuurd, helaas is mijn ervaring zeer negatief, er komt nooit iets van terecht, heb het nu maar opgegeven !
Bij Lidl (en andere low budget aanbieders) werken ze met een extern callcenter, deze kunnen beperkt zaken nakijken. Als het complexer wordt sturen ze het bericht door naar een andere afdeling en hier gaat het vaak mis. De vraag is of het wel is doorgestuurd of dat er teveel klachten zijn. Goedkoop wordt dan vaak duurkoop.

artilux
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door artilux » 02 jul 2017 18:28

Volgens mij niks mee,heb er vaak besteld, maar altijd alles op tijd,en voor leuke prijsjes

esthervanlaer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 16:44

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door esthervanlaer » 15 aug 2017 16:56

Ik heb ook slechte ervaringen met de klantenservice van de online Lidl shop. Bestellen gaat snel en makkelijk, de levering komt ook op tijd maar als je (een deel van) de zending wilt retourneren, dan ondervind je dat ze nog niet zo goed zijn in online verkoop en afwikkeling van zaken. Sowieso werken zij met een online antwoordformulier, heel onhandig. En voor grote items dient een afhaalopdracht te worden aangemaakt. Daar kwam ik pas achter toen ik de klantenservice belde. Uiteindelijk hebben zij de retourbonnen voor mij aangemaakt maar deze waren niet correct en bevatten de verkeerde items. Dus nog een keer bellen. Uiteindelijk heb ik een doos terug gestuurd en deze ontving ik een paar dagen later weer op mijn eigen adres. Dus weer opnieuw retourbonnen aanvragen. Maar met de tuinstoelen heb ik nog veel meer geduld moeten hebben want nadat ze waren opgehaald, heb ik geen bevestiging van ontvangst en dus ook geen terugstoring ontvangen. Ik heb hier veelvuldig over gemaild en gebeld maar dit werd niet echt opgepakt resp. intern doorgespeeld naar de juiste persoon/afdeling. Uiteindelijk na drie maanden ontving ik een e-mail dat de zending terecht was en terugbetaling volgde. Wat een hoofdpijn-dossier.

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door zebulon » 18 dec 2017 12:17

Joggingbroeken besteld, wel geleverd, maar 3 van de 4 waren verkeerd.
Na contact nieuwe gekregen, nog net zo verkeerd.
Dan maar weer bellen.
Na een schreeuwerige intro en keuzemenu doorlopen krijg ik te horen dat het erg druk is en ik beter maar op een ander moment kan terugbellen (automatisch antwoord). Wat ik hier erg storend in vind is dat ik niet eens kan kiezen om toch maar te wachten.

een -3 voor de service van LIDL internet winkel

Lowieze
Berichten: 2878
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door Lowieze » 18 dec 2017 12:59

zebulon schreef:Joggingbroeken besteld, wel geleverd, maar 3 van de 4 waren verkeerd.
Na contact nieuwe gekregen, nog net zo verkeerd.
Dan maar weer bellen.
Na een schreeuwerige intro en keuzemenu doorlopen krijg ik te horen dat het erg druk is en ik beter maar op een ander moment kan terugbellen (automatisch antwoord). Wat ik hier erg storend in vind is dat ik niet eens kan kiezen om toch maar te wachten.

een -3 voor de service van LIDL internet winkel
Ik vind het wel netjes van Lidl dat ze de verbinding verbreken omdat het erg druk is.
Als u 20 minuten had moeten wachten tot u aan de beurt was, had u waarschijnlijk geklaagd dat u het schandalig vond dat u hiervoor het lokale tatief had moeten betalen.

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door zebulon » 18 dec 2017 18:45

Even doordenken levert op dat veel mensen onbeperkt bellen hebben,dus dat probleem gaat niet meer op!
Bekijk het als volgt: ik kom bij een bedrijf waar het erg druk is, de beveiliger zegt me dat het erg druk is, gooit de deur voor mijn neus dicht.
In dit geval kan ik tenminste nog enigszins protesteren terwijl ik bij de Lidl shop gewoon niet eens zelf de keuze maken mag om wel/niet te wachten.
Lidl shop zegt eigenlijk gewoon: "we hebben het erg druk dus (OPZOUTEN!)"

Lowieze
Berichten: 2878
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Webshop Lidl: tuinset besteld, krijgt niets geleverd

Ongelezen bericht door Lowieze » 18 dec 2017 19:02

zebulon schreef:Even doordenken levert op dat veel mensen onbeperkt bellen hebben,dus dat probleem gaat niet meer op!
Bekijk het als volgt: ik kom bij een bedrijf waar het erg druk is, de beveiliger zegt me dat het erg druk is, gooit de deur voor mijn neus dicht.
In dit geval kan ik tenminste nog enigszins protesteren terwijl ik bij de Lidl shop gewoon niet eens zelf de keuze maken mag om wel/niet te wachten.
Lidl shop zegt eigenlijk gewoon: "we hebben het erg druk dus (OPZOUTEN!)"
Natuurlijk kun je wel protesteren, schrijf ze een klaagmail, sleep ze voor de rechter :lol:
Op een forum klagen zal weinig veranderen, ben ik bang.
Er zijn overigens wel meer instanties die de verbinding verbreken hoor, als het erg druk is.

Plaats reactie