LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk merk verf?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Welk merk verf?

Ongelezen bericht door meerst »

Welke merk is het beste? En welke de beste prijs/kwaliteit?


Gaat om verf voor hout buiten
verf voor hout binnen
muurverf buiten
muurverf binnen


sikkens
sigma
wijzonol
SPS? (begreep dat deze nieuw is?)

Of wellicht gewoon histor/flexa?

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door Miss M »

Mijn partner werkt in de verfhandel. Hij zegt dat Sigma het beste merk is. Dit merk is wel wat aan de prijzige kant, maar de kwaliteit is ook echt beter dan de verf van de gemiddelde bouwmarkt.
Hebben wel eens eigenwijze familieleden die liever goedkoop uit zijn, die geven dan later meestal wel toe dat ze dat beter niet hadden kunnen doen. Ze moeten dan drie keer een nieuwe laag aanbrengen, omdat de verf niet dekt of ze hebben een vlekkerig resultaat...

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door meerst »

Okee. Sigma is geen eens de duurtste van deze lijst. Dat komt mooi uit dus:)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door D1RK »

Elk merk geeft hetzelfde resultaat, maar levensduur en wie wil elke 2 a 3 jaren alles schilderen dus in uren verdien je de duurdere meestal wel terug.

Gebruik een van de bovenste 3 en laat huismerken alleen binnenshuis waar het niet zoveel te lijden heeft....

Ook als je een huis verkoopt, ik kijk in schuur en weet of ze kwaliteit of rotzooi erop smeerden, als ik huismerk zie en plamuur vertrouw ik de kozijnen niet meer, en dat kost veel als ik dan lager ga bieden omdat ik bewijs heb hoe slecht het eventueel zou kunnen zijn!

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door meerst »

Dat van het bieden op een huis vind ik wel erg ver gaan. En ik hou geen rekening met een evt verkoop. Wil gewoon graag spul wat goed voor MIj is:)

Hoe dan ook, alle bovenstaande merken zijn dus goed. HEb je wellicht ook ervaring met SPS? Dat is verkrijgbaar oa bij de bouwgroothandel. Dat scheelt, de rest moet ik bij speciaalzaken kopen...

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door Miss M »

Mijn vriend kent dit merk niet. Zij verkopen het niet. Heb daar dus geen mening over. Weet alleen dat wij zelf altijd wijzonol en sigma gebruiken, omdat die gewoon goed zijn. Deze merken zijn onder andere verkrijgbaar bij winkels als decokay, interkleur, decohome. Dit zijn interieurzaken waar je vaak ook behang, gordijnen etc. kan kopen. Ik weet niet of je dat bedoelt met een speciaalzaak?

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Ik heb 4 jaar geleden de buitenkant van onze woning met wijzonol. Ik dacht dat het vloeibaar goud was gezien de prijs, maar ik koet zeggen het is wel kwaliteit verf. Achter staat de hele dag de zon op het huis, maar geen barstje.
Ik heb het wel gekocht bij de vakhandel en gevraagd naar speciale buitenverf.
Perfect

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sikkens SB.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Ik ken SPS alleen van de Architex.

In appartement gekomen met nogal heftig rookaanslag en fijne korrel stuc.

Da's zuchten als je eroverheen text, omdat het stucwerk dan glad is :D

Kreeg de tip dus van die Architex. Redelijk duur, maar fantastisch. Zelfs verdund in 1x dekkend. Daar hou ik van!
Gevolg is nu witte muren maar ook nog steeds knokkelschrapend stucwerk. :wink:

(het kan overigens wel in andere kleuren hoor, wij zijn gewoon saai)

Jan Doorsnee
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2008 17:35

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door Jan Doorsnee »

-Waarom kun je in dit forum geen berichten verwijderen?-
Laatst gewijzigd door Jan Doorsnee op 21 dec 2010 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

fhc
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:28

Re: Welk merk verf?

Ongelezen bericht door fhc »

Ik heb het voor mijn eigen huis ook aan enkele schilders gevraagd die in de buurt bezig waren. Top product in de markt schijnt nu Sikkens XD te zijn. Sikkens SB en Sigma S2U wordt tevens genoemd, kennelijk zijn deze voor de minder ervaren schilder wat makkelijker aan te brengen.
Verdienen zichzelf terug in tijd (minder vaak te doen).


En: hoe dunner de laag hoe beter.

Gesloten