LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkspot waardeloos voor vakmannen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

stofzuigertje schreef:Elke offerte is veel werk en kost tijd en nog geld ook.

Door alleen op grotere klussen te reageren verdien je het eerder terug en is het wel rendabel.

De kleine klusjes kosten veel tijd aan offertes en werkspot kosten en vele hopen op deze waardoor het niet rendabel is gebleken voor vele.
Daarom vond ik niemand voor maar 1 dakraam maar wel voor hele huis nieuwe kozijnen!

Alleen dom als ze niet goed lezen en toch kozijnen aanbieden terwijl ik alleen de vakman vroeg voor plaatsen...
Kozijnen reeds aanwezig en toch proberen is geld verspillen en Werkspot doet dan niets fout.

Een nieuwe badkamer met kans op rest renovatie oude woning is dus wel leuk... bij goed werk mag je dan de rest zonder kans op dat de concurrent het mag doen en dat is leuk en langdurige werk...
Dus lees goed en kijk of dit de klus is of dat er nog meer kan komen als goed en voor redelijke prijs uitgevoerd....
Ik weet niet hoelang jij doet voor een offerte van laten we zeggen "een kraan vervangen", maar dat is voor mij standaard
"Eerste uur 60ex, volgende uur 27ex...ex materiaal". of alleen "75 euro" in mijn reactie. Ik zou niet weten wat je er nog meer van moet maken. Uitgebreide offertes met een urencalculatie doe je echt alleen maar voor klussen boven een x bedrag. multidisciplinaire disciplines, etc. Als je dat al verwacht voor een kraan verwisselen of voor een dakraam vervangen, dan ben ik niet de aannemer/klusser voor jou. Dakraam zou misschien 250 zijn bij mij!

En om dan weer terug te komen op dat beleid van Werkspot zelf. Je kunt niet alles maar vragen van een vakman en verwachten dat het nog op een normale manier betaalbaar is voor een vakman. Ze willen dus blijkbaar dat je heel open reageert op opdrachtgevers. "Ja natuurlijk kom ik wel even vrijblijvend langs voor dat klusje wat je voor 200 gedaan wilt hebben", - Ik heb namenlijk tijd zat en en geld voor diesel om dat vrijblijvend te doen -. Nee, dan moeten ze wel dat restitutiebeleid versoepelen of met je praten hoe dit wel tot een gezamenlijk voordeel kan werken.
Daar werken ze niet aan mee.

stofzuigertje

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ikea heeft inderdaad losse kranen maar dat doe ik zelf wel even....

Maar de keuken met tekening plaatsen op of na de genoemde datum is duidelijk meer werk.
Ook de tegels en aantal meters gemeld.

Het slopen oude en verplaatsen leidingen volgens tekening en dat is dus uitgebreid werk en dat vroeg ik.

Dan moet je wel goed lezen en niet een totale offerte met keukenkasten en apparaten sturen.... want de titel was.....
Wie kan deze Ikea keuken plaatsen, zie bijlage.

Als je alleen maar uurloon vermelden en zeer trage vakman kreeg is niemand blij, dan liever hoeveel tijd je nodig hebt en wat het gaat kosten.
Dus vaste prijs en vaste tijd en van 1 dag geen week maken!
Die heb ik al genoeg gehad en nooit meer.

Dus als je goed leest zul je een vaste prijs en op tijd klaar nooit een offerte sturen zonder deze!

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

WerkspotNL schreef:- Beëindiging van het lidmaatschap
Wanneer blijkt dat de samenwerking tussen een vakman en Werkspot niet naar verwachting verloopt, zien we ons in sommige gevallen genoodzaakt om het lidmaatschap te beëindigen. Als een vakman het niet eens is met de gang van zaken is het vaak voor beide partijen beter om ieder een eigen weg te gaan. Dit voorkomt verdere frustratie en discussie naar elkaar.
Hi Richard,

Zonder partij te kiezen, hier slaat Werkspot wel de spijker op de kop. Pas op dat je niet in de valkuil van 'Calimero-gedrag vertonen' valt. Iedereen mag wat vinden van het beleid van Werkspot en zelf beslissen of je wel of niet met een dergelijke partij in zee wilt. Maar als blijkt dat het niet werkt, ongeacht de redenen, lijkt het me beter dat partijen afscheid nemen van elkaar.

Succes verder in ieder geval

katerinam
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2018 21:04

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door katerinam »

Hoi allemaal,
Toch nog even een commentaar van n klant.
Over t algemeen ben ik heel tevreden van de klussen die werden uitgevoerd via werkspot.

Maar ik wist niet dat werkspot zoveel geld vraagt. Zowel een maandelijkse bijdrage als n bijdrage van elke klusjesman zodra een de gewone man/vrouw met n klus reageert op een reactie van een klusjesman.

Ik reageer vaak op het aanbod van drie klusjesmannen, dus -begrijp ik nu- moeten 3 vakmannen betalen voor mijn ene klus.
Dat kan toch geen eerlijk systeem zijn.

ook vind ik dit niet op de site van werkspot bij de sectie voor klanten, je moet diep in de voorwaarden gaan lezen voor vakmannen die zich willen inschrijven bij werkspot.

Dat vind ik geen transparant systeem.
en lijkt me erg duur voor slechts administratief doorgeven van leads.

Kan daar met alle betrokkenen een paneldiscussie over georganiseerd worden?
met dank!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, of het duur is of niet kun je lang over discussiëren. Maar er zijn een hoop bedrijven die op deze manier werken. Ook bijvoorbeeld de thuisbezorg diensten en reissites pikken een hoop van de omzet in. Of andere vergelijkingssites (energie, verzekeringen, televisies etc.). Ook daarbij zul je niet echt makkelijk erachter komen hoeveel de bedrijven moeten betalen omdat jij iets bestelt. Of soms alleen maar omdat jij voor meer informatie op zo'n product klikt.

Aan de andere kant weet je ook nooit hoeveel omzet je als bedrijf mist als je niet aan dit spelletje wilt meedoen. Of hoeveel andere reclame en publiciteit je anders zult moeten hebben om klanten te lokken.

Henk-mosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2019 14:55

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Henk-mosch »

Ook ik was lid van werkspot maar ik was genootzaakt te stopen met mijn bedrijf.
De kosten waren zo hoog dat het niet meer te doen was en werkspot denkt alleen
maar aan zich zelf ze willen alleen maar groot worden over onze rug ,ik heb ze,
div malen opgebeld,van jongens dit gaat zo niet dit is te duur voor ons nou ze hebben
gewoon schijt aanje wel kopen ze werkspot bedrijfen in het buiten land over de rug van ons
ook betalen de vakmannen voor de tv reklames wat er niet uitziet het is een grote schande
dat ze niet luisteren naar ons de VAKMANNEN,want vakkennis bezitten ze daar niet op het,
kantoor van WERKSPOT DE eerste reactie van mijn collega klopt als een bus!!!!!!!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar niemand verplicht je toch om gebruik te maken van Werkspot? Als je daar wel voor kiest, dan moet je je ook aan hun voorwaarden houden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als u moet stoppen met uw bedrijf vanwege Werkspot ('de kosten zijn te hoog') dan is was uw bedrijf sowieso niet levensvatbaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sinds de meeste overvol zitten via via en niet meer via Werkspot werken blijven er meer klussen voor minder bedrijven over dus hogere slagingskans...

Maar voor je een offertje stuurde, eerst goed lezen!

Als ik voor het plaatsen van een Ikea keuken een vraag stelde moet je geen eigen keuken met plaatsen aanbieden!
En als je dan 3x een keuken offerte kreeg aangeboden en ik melde, alleen plaatsen van.....

Dan krijg je boze reacties van mensen die graag een klus willen maar foute offerte gaven.
Ook de afstand meenemen want ook diesel is niet gratis.

En kijk ook of je gratis in buitenwijk of centrum Amsterdam met parkeermeter van €7,50 per uur te maken hebt....
En bij onbekende locatie eventueel offerte vermeerderd met parkeerkosten indien van toepassing.... dat mag ook.

Jeroen-1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:37

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Jeroen-1987 »

Helaas zelf moeten ondervinden dat werkspot inderdaad behoorlijk amateuristisch is. Van de 10 leads komt er misschien 1 nette opdracht . Nou is dat niet het grootste probleem . Wanneer je onterecht leads in rekening krijgt gebracht en daar over belt krijg je zeer vervelende reacties van het “ call center mannetje “ die vind dat je als ondernemer met 2 bedrijven niet weet hoe het allemaal werkt . Tja .... moet ik hier dan op in gaan ........

Door deze Zeer vervelende manier van handelen mijn account opgezegd .

Zelf in de retour mail krijg je dan “ fijne dag ! “ toegewenst .

Voor deze mensen verdien je dan geld .
Mensen die je kleinerend behandelen en zelf alleen de telefoon op pakken en met een factuur zwaaien .

Het zou mooi zijn als er een vraag en aanbod site zou komen waar men de kwaliteit wel hoog in het vaandel heeft staan . En een bedrijf wat er ook voor ondernemers en opdracht gevers is .

En ja als dit netjes en correct gebeurd mag er zeker geld in rekening gebracht worden, maar niet op de manier zoals ze nu te werk gaan.

Gesloten