LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie moet het ongedierte bestrijden?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Eurostar75
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2018 21:15

Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door Eurostar75 »

Sinds donderdag 15 maart jl heb ik de sleutel van mijn appartement. Nu kwam ik tijdens het behang afhalen papiervisjes tegen. Ze lijken op zilvervisjes maar deze huizen achter droog oud los behang op warme plekken.
Ik zie het als ongedierte en vind dat woningstichting hier iets aan moet doen, maar ze zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is en ik zelf maatregelen moet nemen incl de kosten.
Hier ben ik dus niet blij mee.
Weet iemand mij te vertellen wie hier het ongedierte moet bestrijden? De woningbouwvereniging of ik? :?:



Yvonne
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2018 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit komt gewoon voor rekening van de huurder, het zou wat zijn als de woningstichting bij elke huurder moet komen omdat er zilver- of papiervisjes in een woning tevoorschijn komen.
Ik woon hier nu al 24 jaar en kom regelmatig zilvervisjes tegen, niet uit te roeien die dingen. Dus u zult ze waarschijnlijk nog wel vaker tegen komen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Yep same here, beesten kan je gewoon niet vanaf komen als je ze eenmaal hebt (zeker in appartementen complexen gezien ze in ventilatie gaan zitten en dat door het hele pand loopt)
Maar rekening is voor jezelf

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door sjohie »

Eurostar75 schreef:Sinds donderdag 15 maart jl heb ik de sleutel van mijn appartement. Nu kwam ik tijdens het behang afhalen papiervisjes tegen. Ze lijken op zilvervisjes maar deze huizen achter droog oud los behang op warme plekken.
Ik zie het als ongedierte en vind dat woningstichting hier iets aan moet doen, maar ze zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is en ik zelf maatregelen moet nemen incl de kosten.
Hier ben ik dus niet blij mee.
Weet iemand mij te vertellen wie hier het ongedierte moet bestrijden? De woningbouwvereniging of ik? :?:



Yvonne
Als je het behang al aan het verwijderen bent, verwijder je de lijm, en dat is de voedingsbodem van die beestjes. Dan ben je al een eind op weg naar de oplossing lijkt me. Even zo'n spuitbus van roxasect erbij, dat kan nu nog want je woont er zo te lezen nog niet, en dan zou het klaar moeten zijn. Jij bent als huurder verantwoordelijk voor de hygiëne in het appartement, de verhuurder voor de gemeenschappelijke ruimtes etc. Helaas is eea wettelijk niet zo geweldig geregeld op dit vlak, maar er staat in een standaard huurcontract doorgaans een paar zinnen of paragraaf over ongedierte, wat staat in jouw huurcontract hierover?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door Lowieze »

[/quote]

Als je het behang al aan het verwijderen bent, verwijder je de lijm, en dat is de voedingsbodem van die beestjes. Dan ben je al een eind op weg naar de oplossing lijkt me. Even zo'n spuitbus van roxasect erbij, dat kan nu nog want je woont er zo te lezen nog niet, en dan zou het klaar moeten zijn. Jij bent als huurder verantwoordelijk voor de hygiëne in het appartement, de verhuurder voor de gemeenschappelijke ruimtes etc. Helaas is eea wettelijk niet zo geweldig geregeld op dit vlak, maar er staat in een standaard huurcontract doorgaans een paar zinnen of paragraaf over ongedierte, wat staat in jouw huurcontract hierover?[/quote]


Die laatste vraag lijkt me overbodig, de woningstichting heeft al aangegeven aan TS dat het zijn verantwoordelijkheid is.

Eurostar75
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2018 21:15

Re: Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door Eurostar75 »

Ik heb mijn contract 2 x door gelezen, staat niets over ongedierte. Woningbouw gaf me dit telefonisch door vanmorgen.
Ik ga een paar spuitbussen halen en hopen dat het minder wordt. Dank je wel.

Kees-87
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2018 10:54
Contacteer:

Re: Wie moet het ongedierte bestrijden?

Ongelezen bericht door Kees-87 »

Check ook hier even voor tips om die beesten je huis uit te krijgen:
https://www.ongediertebestrijden.com/pa ... estrijden/

Gesloten