LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MartWhiterabbit
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2019 10:48

Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Ongelezen bericht door MartWhiterabbit »

Ik ben telefonisch benaderd door NLenergieadvies. Ik vermoed dat ik een contract ben aangegaan terwijl ik dacht dat ik daar eerst informatie over zou ontvangen per email. Ik heb wel een mailtje gehad waarbij ik wordt gefeliciteerd met het nieuwe contract (dat ik dus dacht nog niet te hebben afgesloten). Echter de informatie daarvan nog niet. Ik heb inmiddels geprobeerd het bedrijf te bellen (ze staan ook op internet) maar tot nu toe vergeefs. Een mailtje heb ik ook gestuurd, maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen. Ik heb vrijdag 16 augustus het telefonisch contact gehad. Nu heb ik het gevoel dat ik opgelicht ben. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Ik wil wel graag van dit contract af. Wie kan mij helpen???

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lees dit eens door??

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder kosten of gedoe op te zeggen. Dus in ieder geval tot 30 augustus. Eventueel kun je je huidige aanbieder benaderen en uitleggen dat je helemaal niet weg wil.

Overigens is NL Energie advies geen leverancier. Ze zijn een soort bemiddelaar. Hun verdienmodel is gebaseerd op de eenmalige korting die je krijgt als je het contract zelf via een vergelijkingssite afsluit. Wie wordt je nieuwe leverancier, weet je dat intussen wel?
Laatst gewijzigd door witte angora op 19 aug 2019 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan ook voor uw gemoedsrust geen informatie laten toezenden, en al helemaal geen gegevens verstrekken.

Als u informatie ergens over wilt hebben, kunt u dat zo vinden op het net.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Ongelezen bericht door Jark »

Lady1234 schreef:
19 aug 2019 12:38
Voortaan ook voor uw gemoedsrust geen informatie laten toezenden, en al helemaal geen gegevens verstrekken.

Als u informatie ergens over wilt hebben, kunt u dat zo vinden op het net.
Het Net bestaat niet meer was een provider van KPN...of bedoelt U het internet :?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt in de toegezonden mail kijken bij welke energieleverancier u aangemeld bent voor dat nieuwe contract en die bellen of mailen.
Anders uw huidige energieleverancier bellen en vragen of zij de afzegging voor u in orde kunnen maken.
Wel opletten dat u op tijd, binnen 14 dagen, een bevestiging van uw afzegging krijgt.

Gesloten