392 euro voor een kwartier werk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als dit soort lieden zelf de huizen langs gaat wil de politie nog wel eens waarschuwen:
https://www.google.com/search?q=politie ... refox-b-ab

Als u ze zelf belt bent u de sigaar.

Lies jongenelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2018 11:42

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Lies jongenelen »

Ik heb vrijdag precies hetzelfde meegemaakt. Hetzelfde bedrag rioolreiniging van €169.-. Geld rekenen voor de spiraal
€99.-
Meerwerk, per 15 min. €29.90. Voor mij kwam dat uit op 500.-
Het was dezelfde persoon, tel. 085888206.
En nu niet meer bereikbaar!
Dus pas op ga hier niet mee in zee!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kostbaar grapje, en dure les.

Geen ervaring met dit bedrijf - maar ooit eens RRS nodig gehad in het weekeinde vanwege een toiletverstopping.
Uiteindelijk zijn ze 25 min bezig geweest - op zondag - en is het probleem opgelost. Ook gelijk advies gekregen daar de toiletpot al oud was, en de schroeven in de vloer roestig - dat dit later voor meer issues zou kunnen zorgen.

Uiteindelijke kosten: 390 Euro - met voorrijkosten, werk zelf, weekeindtarief en BTW erbij.
Veel geld - balen - maar ja - ik vond het toen nodig (en ben het er nog steeds mee eens)

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door witte angora »

Guardian72 schreef:
07 sep 2018 08:47
Kostbaar grapje, en dure les.

Geen ervaring met dit bedrijf - maar ooit eens RRS nodig gehad in het weekeinde vanwege een toiletverstopping.
Uiteindelijk zijn ze 25 min bezig geweest - op zondag - en is het probleem opgelost. Ook gelijk advies gekregen daar de toiletpot al oud was, en de schroeven in de vloer roestig - dat dit later voor meer issues zou kunnen zorgen.

Uiteindelijke kosten: 390 Euro - met voorrijkosten, werk zelf, weekeindtarief en BTW erbij.
Veel geld - balen - maar ja - ik vond het toen nodig (en ben het er nog steeds mee eens)
Zolang je dit kunt zeggen, en er volledig achter staat, kun je er mee leven, toch? :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:
07 sep 2018 10:14
Zolang je dit kunt zeggen, en er volledig achter staat, kun je er mee leven, toch? :wink:
Yep.
Want ik had het zelf niet kunnen oplossen - en het was weekeinde.
En met een verstopte toilet (ik heb er slechts 1 in huis) was het de enige optie :)

Holten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2013 20:33

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Holten »

:twisted: stelletje oplichters zijn het! Ga nooit met ze in zee! Ze bedonderen de boel.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door BL2 »

Holten schreef:
23 dec 2018 22:38
:twisted: stelletje oplichters zijn het! Ga nooit met ze in zee! Ze bedonderen de boel.
Dat u ons daar nooit eerder voor gewaarschuwd heeft, u bent al jaaaaren lid.
Kunt u uw stelling onderbouwen ?

patriciarehe
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2019 08:04

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door patriciarehe »

Ik was in de verondestelling dat ik ontstopping service animo had gebeld (die al vaker bij ons zijn geweest), maar blijkbaar niet. De monteurs zouden tussen 12 en 15 uur komen. Om 16.15 uur (ik was inmiddels niet meer thuis) ging de telefoon; we staan voor uw deur. Op mijn opmerking dat ik ze eerder had verwacht: "ja druk en file enzo." Dat vond ik een vreemde reactie. Toen ik aan kwam rijden zag ik dat ze met een witte bestelauto zonder logo waren. Omdat ik dacht dat Animo kwam, begreep ik de witte auto niet. De jongens stapten uit en liepen mee naar binnen. Geen logo's op hun kleding. Ik vertrouwde het niet. In de keuken gekomen had een van hen een blaadje dat ik vooraf moest ondertekenen. Hij deed heel snel en onduidelijk een verhaal over 169,- starttarief, 35,- voorrijkosten en iets van slang of spiraal per meter. Ik vertrouwde het niet. Ze kwamen niet over als mensen die een ontstoppingsklus kwamen klaren. Kon er de vinger niet opleggen. Ik zei: ik teken niet en betaal de voorrijkosten, bood excuses aan voor mijn wantrouwen. Ik moest ook annuleringskosten a 40,- betalen en er kwam btw op, dus het werd 90,75.
Ze zaten in de auto en de oudste mompelde dat het was omdat ze marrokaans waren. Ik schaamde me want ik denk van mezelf niet zo te zijn, maar kon het wantrouwen zelf ook niet plaatsen. Ik heb ze toch weer binnengehaald, waar ik ongeveer 20 minuten later afrekende: 560,- Ik moest de jongen er zelf op wijzen dat er nog 90 euro af moest, die ik zojuist al had betaald.
Op de factuur stond o.a. voor 260 euro spiraal. Op de website heten ze volgens mij 24/7. Ik heb het vanaf het telefoontje "wij staan voor uw deur" aangevoeld. Dit klopte niet. Jammer dat ik mijn intuïtie niet gevolgd heb.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ieder bedrijf mag zelf zijn prijzen vast stellen.
Gewoon vooraf vragen en een regionaal bedrijf rekende €95,- met half jaar garantie, gratis nogmaals als niet goed.
Alleen in avond en weekend toeslagen maar op werkdagen overdag vaste prijs €95,-

Spoed op zondag avond is dan €380,- dus ook dat valt mee als het echt nodig is!
Zoek een plaatselijk of regionaal bedrijf en kijk op hun website, niet gelijk Google pakken!
Mijn regionale staan ergens halverwege, ze gaan niet betalen en hebben werk zat!

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Michel-mol »

renewouters schreef:
28 aug 2018 08:02
Ik denk dat we eens moeten stoppen om te kijken naar de tijdsduur van een klus maar naar het resultaat gaan kijken. Even er van uitgaande dat het probleem is opgelost, dan is het vlot verlopen. Je had ook een kluns kunnen inhuren die misschien 2 uur bezig was. Had je dan een hoger bedrag wel acceptabel gevonden omdat hij zo lang bezig was geweest?
Dus als het resultaat goed is bent u bereid alles te betalen.. rare beredenering vind ik dat. Ik ga meer voor de normale omgangsvorm en servicegerichte aanpak vam zon bedrijf..
En bij mij was de firma zeker niet weggekomen zonder een normaal bedrag te rekenen...
Natuurlijk zit er een prijsverschil in de verschillende bedrijven.. maar de prijsopbouw zou gelijk moeten zijn:
Voorrijkosten,
Uurprijs,
Gebruikte materialen,
Meer niet.
Een normaal te betalen uurprijs van een loodgieter zit Tussen de 40,- en 70,-..
Voorrijkosten zou normaal rond de 20,- tot 40,- liggen.
Beetje materiaal, geschat op deze klus zou ik op 40,- zetten.
Een normaal te verwachte prijs zou dan zijn( wat ik zou verwachten): voorrij (40,-)+ 0,5 uur (35,-)+ materiaal ( 40,-).. 115,- euro.. Hoe verder het hiervan af ligt hoe meer u opgelicht bent.

Maar goed zulke bedrijfjes worden meestal bemand door een bepaald type mens (volk) of heb ik dat verkeerd..

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Michel-mol »

https://www.offerteadviseur.nl/categori ... er/kosten/
Link waarin normale loodgieters kosten worden uitgelegd

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door tttlocke »

patriciarehe schreef:
06 sep 2019 08:10
Ze zaten in de auto en de oudste mompelde dat het was omdat ze marrokaans waren. Ik schaamde me want ik denk van mezelf niet zo te zijn, maar kon het wantrouwen zelf ook niet plaatsen. Ik heb ze toch weer binnengehaald, waar ik ongeveer 20 minuten later afrekende: 560,- Ik moest de jongen er zelf op wijzen dat er nog 90 euro af moest, die ik zojuist al had betaald.
Op de factuur stond o.a. voor 260 euro spiraal. Op de website heten ze volgens mij 24/7. Ik heb het vanaf het telefoontje "wij staan voor uw deur" aangevoeld. Dit klopte niet. Jammer dat ik mijn intuïtie niet gevolgd heb.
Helaas volgde u wel uw intuïtie door te bezwijken aan een schuldgevoel vanwege een valse racisme beschuldiging.
Geen medelijden mee.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door angel1978 »

Michel-mol schreef:
06 sep 2019 14:28
renewouters schreef:
28 aug 2018 08:02
Ik denk dat we eens moeten stoppen om te kijken naar de tijdsduur van een klus maar naar het resultaat gaan kijken. Even er van uitgaande dat het probleem is opgelost, dan is het vlot verlopen. Je had ook een kluns kunnen inhuren die misschien 2 uur bezig was. Had je dan een hoger bedrag wel acceptabel gevonden omdat hij zo lang bezig was geweest?
Dus als het resultaat goed is bent u bereid alles te betalen.. rare beredenering vind ik dat. Ik ga meer voor de normale omgangsvorm en servicegerichte aanpak vam zon bedrijf..
En bij mij was de firma zeker niet weggekomen zonder een normaal bedrag te rekenen...
Natuurlijk zit er een prijsverschil in de verschillende bedrijven.. maar de prijsopbouw zou gelijk moeten zijn:
Voorrijkosten,
Uurprijs,
Gebruikte materialen,
Meer niet.
Een normaal te betalen uurprijs van een loodgieter zit Tussen de 40,- en 70,-..
Voorrijkosten zou normaal rond de 20,- tot 40,- liggen.
Beetje materiaal, geschat op deze klus zou ik op 40,- zetten.
Een normaal te verwachte prijs zou dan zijn( wat ik zou verwachten): voorrij (40,-)+ 0,5 uur (35,-)+ materiaal ( 40,-).. 115,- euro.. Hoe verder het hiervan af ligt hoe meer u opgelicht bent.

Maar goed zulke bedrijfjes worden meestal bemand door een bepaald type mens (volk) of heb ik dat verkeerd..
Waarom hier nog een jaar later op reageren?

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door BL2 »

De titel is E 392,00 voor kwartier werk. Ach, de tandarts berekend zo'n E 600,00 per uur. Dan denk ik ook, is dat nou wel realistisch?

MR1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2021 19:39

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door MR1991 »

Is dit ooit bij jullie juist opgelost...? Hetzelfde verhaal net bij mij gebeurd, €2.200 lichter... betaald en helemaal in schock. Achteraf pas gaan googlen en kwam er achter dat het dus een oplichter is :-(

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Moneyman »

€ 2.200,00...? Hoe kom je voor een ontstopper op zo’n gigantisch bedrag?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is een flinke veer geweest, zeg.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 14:03
Dat is een flinke veer geweest, zeg.
Ja, iemand heeft wel een flinke financiële veer moeten laten ja :D

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door kokka »

MR1991 schreef:
06 jan 2021 19:42
Is dit ooit bij jullie juist opgelost...? Hetzelfde verhaal net bij mij gebeurd, €2.200 lichter... betaald en helemaal in schock. Achteraf pas gaan googlen en kwam er achter dat het dus een oplichter is :-(
ik kan me een bedrag van een paar honderd nog voorstellen, je ben wat overdondert dus je betaald. Als je werkelijk 2200 euro hebt betaald, iets wat ik durf te betwijfelen, dan spoor je gewoon niet. Als ze met zo'n rekening komen neem je hun kenteken op en bel je meteen de politie.

Borstarjan22
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2021 11:55

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Borstarjan22 »

Nieuw ontstopping verhaal bij zelfde firma. Zeer snel in het ontstoppen van je portemonnee. Zijn nog steeds actief ook in 2021 (april) j.l. dus pas op! Ik hoop echt dat ze gestopt worden. Dit kan echt niet langer. Ik kijk vaak radar om te zien hoe zaken gaan maar als je er live in zit wordt je toch genaaid waar je bij en 10 minuten later sta je met een knoop in je buik.
Dus hopelijk aan de mensen die dit lezen pas op!
Het lastige is wel dat ze zichzelf moeilijk voorstellen (welk bedrijf staat er eigenlijk voor de deur) en een voorstel rondje ? Vooraf prijzen doorgenomen en (zo leek het) schappelijke prijzen. Echter dit waren bedragen zonder BTW. Later bleek dat 59 euro voor een meter ontstoppen was. En met 9 meter komt je dat heel ver.... daarnaast nog extra weekend tarief en feestdagen tarief en aan het einde (als het al veel is) nog de BTW eroverheen.
392 is dan nog schappelijk in 2018. De prijs is nu ruim 3x zo hoog. Weest gewaarschuwd. en ook politie aangifte doen als je het overkomt, hoe meer mensen hoe meer kans van slagen.

Gesloten