LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Engelengeduld schreef:Ik weet dat je niet deels op een stoep mag parkeren maar het wordt overal volop gedoogd (zelfs als er genoeg vrije parkeerplaatsen in de omgeving zijn). Waarom juist u dan 44x een bekeuring hiervoor krijgt is mij een raadsel.
Het wordt helemaal niet "overal volop gedoogd". En terecht.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door k2p »

Ik kom nog even terug op dat 'geeltje'. Die is inderdaad niet (meer) verplicht. Per 1 november 2014 is WAHV art 4 lid 2 veranderd en is de aankondiging van beschikking wanneer mogelijk geschrapt. In plaats daarvan staat nu in lid 3 dat deze enkel kán worden gegeven.

Desalniettemin vind ik dat 44x een boete niet te rechtvaardigen is. Waarom elke dag? Waarom dan niet iedere week? Of zoals ik elders op internet lees, 2x met 3 uur er tussen? Of weer elders 5x elk uur. Mijn inziens wordt er een sanctie gesteld aan een strijdige gedraging (art. 2 lid 1). En zolang de auto niet is verplaatst kan er volgens mij geen sprake zijn van een nieuwe gedraging. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat de (onverplichte) aankondiging van beschikking sprake kan geven van een nieuwe gedraging, maar daar is nu geen sprake van.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:Ik kom nog even terug op dat 'geeltje'. Die is inderdaad niet (meer) verplicht. Per 1 november 2014 is WAHV art 4 lid 2 veranderd en is de aankondiging van beschikking wanneer mogelijk geschrapt. In plaats daarvan staat nu in lid 3 dat deze enkel kán worden gegeven.

Desalniettemin vind ik dat 44x een boete niet te rechtvaardigen is. Waarom elke dag? Waarom dan niet iedere week? Of zoals ik elders op internet lees, 2x met 3 uur er tussen? Of weer elders 5x elk uur. Mijn inziens wordt er een sanctie gesteld aan een strijdige gedraging (art. 2 lid 1). En zolang de auto niet is verplaatst kan er volgens mij geen sprake zijn van een nieuwe gedraging. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat de (onverplichte) aankondiging van beschikking sprake kan geven van een nieuwe gedraging, maar daar is nu geen sprake van.
Eens. Er is in het geval van bijvoorbeeld snelheidsboetes wel jurisprudentie over dat één doorlopende gedraging niet meerdere boetes op kan leveren. Maar als je in één rit 5x door rood rijdt, zijn dat weer wél vijf afzonderlijke overtredingen. De vraag is hoe lang het redelijk is dat één gedraging (lees: het verkeerd parkeren) maar één keer beboet kan worden. Het mag ook niet zo zijn dat je doordat je eenmaal een boete hebt gekregen, je voertuig tot in eeuwigheid kan laten staan.

Gesloten