LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marlon Martinali
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2016 12:46

44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Marlon Martinali »

feitcode: R315B
tekst: Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken.

Mijn auto heeft hier inderdaad hier half op de stoep gestaan omdat hij het helaas niet meer doet en er niet echt parkeerplaats in mijn woonwijk is
De agent vond het leuk om mijn 44 dagen elke dag een boete te geven en mij dat pas na 44 dagen te laten weten.
Kreeg echter geen bon onder mijn raam want dat is idd niet
Was me helaas van geen kwaad bewust en vraag me af of ik hierop beroep kan doen al zou ik maar de helft hoeven te betalen maar 44 keer voor het zelfde feit of te wel 4356 euro betalen omdat me auto verkeerd geparkeerd stond vind ik een beetje belachelijk...
heb geen betaald parkeren of blauwe zone in mijn wijk

stofzuigertje

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze hadden gekeken in computer wisten ze van wie de auto was en na 1 boete weg geweest.

Pas na 2 maanden schrijven alles in 1x sturen zou ik er een zaak van maken.
Vermoedelijk worden in dit geval er 43x geseponeerd, hoewel de nr 44 ook wel eens.....
Op stoep mag niet maar soms blokkeer je bij normaal parkeren de doorgang en in dat geval word vaker vrij gesproken bij groot tekort parkeerruimte.

Meestal geen agent maar Boa, parkeerwachter die in woonwijken ook langs mag gaan.
Maar 44x is bij protest een grote kans dat een groot aantal of alle geseponeerd worden wegens niet melden bij eigenaar die via RDW te vinden was.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door berndv »

ik zou in ieder geval bezwaar aantekenen, of ze het als terecht kunnen bestempelen kan ik niet beoordelen. Op zich is het niet hetzelfde feit, aangezien de BOA (ik ga er even van uit dat dit door een boa is uitgeschreven) niet met 100% zekerheid kan stellen dat de auto niet van de plaats is geweest. Daarnaast is het in de meeste gemeenten via de apv niet toegestaan om een auto zo lang op dezelfde plek te laten staan. Maar goed, dat geldt vaak voor parkeerplaatsen, en daar gaat het hier niet over. De ambtenaar kan aan de buitenkant niet zien dat de auto dusdanig defect is dat die niet van de plek af kan. En de stoep is inderdaad niet bedoeld om te parkeren, tenzij anders aangegeven.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:Uw auto heeft 44 dagen verkeerd geparkeerd gestaan dan moet er bij de eerste keer al een bon onder uw ruitenwisser zijn geplaatst zodat een andere agent u op dezelfde dag niet nogmaals bekeurd. De volgende dag met uiteraard een andere datering mag er opnieuw een bon uitgeschreven worden en dat gaat dan nog 42 dagen door.
Kreeg echter geen bon onder mijn raam want dat is idd niet
Deze zin is me onduidelijk want zat er geen voorruit in de auto of waren de wissers er al afgesloopt. Hoe dan ook u heeft al die dagen uw auto op een plek waar dat niet mocht achtergelaten en de bekeuringen daarvoor dient u te betalen.
In veel gemeenten wordt er geen fysieke bon meer onder de wissers geplaatst.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door beusen »

Moneyman schreef:
snuffel1 schreef:Uw auto heeft 44 dagen verkeerd geparkeerd gestaan dan moet er bij de eerste keer al een bon onder uw ruitenwisser zijn geplaatst zodat een andere agent u op dezelfde dag niet nogmaals bekeurd. De volgende dag met uiteraard een andere datering mag er opnieuw een bon uitgeschreven worden en dat gaat dan nog 42 dagen door.
Kreeg echter geen bon onder mijn raam want dat is idd niet
Deze zin is me onduidelijk want zat er geen voorruit in de auto of waren de wissers er al afgesloopt. Hoe dan ook u heeft al die dagen uw auto op een plek waar dat niet mocht achtergelaten en de bekeuringen daarvoor dient u te betalen.
In veel gemeenten wordt er geen fysieke bon meer onder de wissers geplaatst.
Dit is juist, maar meestal een of andere mededeling.
44 dagen de auto niet gebruikt, om deze dan verkeerd te parkeren.

TS weet blijkbaar niet, dat je niet op de stoep mag staan.

Gevalletje ff op internet zoeken, dan weet hij genoeg.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door berndv »

snuffel1 schreef:Uw auto heeft 44 dagen verkeerd geparkeerd gestaan dan moet er bij de eerste keer al een bon onder uw ruitenwisser zijn geplaatst zodat een andere agent u op dezelfde dag niet nogmaals bekeurd.
dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Een tweede bon op dezelfde dag gebeurt dan ook eigenlijk niet, aangezien de eerste al digitaal geregistreerd is.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door beusen »

berndv schreef:
snuffel1 schreef:Uw auto heeft 44 dagen verkeerd geparkeerd gestaan dan moet er bij de eerste keer al een bon onder uw ruitenwisser zijn geplaatst zodat een andere agent u op dezelfde dag niet nogmaals bekeurd.
dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Een tweede bon op dezelfde dag gebeurt dan ook eigenlijk niet, aangezien de eerste al digitaal geregistreerd is.
Inderdaad , want je krijgt geen 44 boetes voor EEN en dezelfde overtreding!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door berndv »

beusen schreef:
berndv schreef:
snuffel1 schreef:Uw auto heeft 44 dagen verkeerd geparkeerd gestaan dan moet er bij de eerste keer al een bon onder uw ruitenwisser zijn geplaatst zodat een andere agent u op dezelfde dag niet nogmaals bekeurd.
dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Een tweede bon op dezelfde dag gebeurt dan ook eigenlijk niet, aangezien de eerste al digitaal geregistreerd is.
Inderdaad , want je krijgt geen 44 boetes voor EEN en dezelfde overtreding!
even lezen waar ik op reageer :wint:

Op zich is wel de stelregel dat je niet meermaals bestraft kunt worden voor hetzelfde feit. Het is naar mijn mening zaak voor voor ts om aan te tonen dat die auto gedurende die gehele periode niet van de plek af is geweest, maar zelfs dan twijfel ik of ts dat rond kan krijgen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zou de onderliggende gegevens op kunnen vragen. Volgens mij wordt er namelijk steeds een foto gemaakt, zodat daardoor duidelijk is of de auto verplaatst is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door kokka »

Eigenlijk hadden ze na een bepaald aantal dagen de auto af moeten slepen, dat was voor TS een heel stuk goedkoper geweest ook.
Overigens erger ik me ook groen en geel aan auto's die zo asociaal op de stoep staan, en zeker als je hem dan gewoon anderhalve maand zo laat staan.
Een fikse boete is dan wel op zijn plaats, al is mee als 4000 euro wel buiten proportie.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door 16again »

Moet je eerst betalen voordat je in beroep kunt gaan? Dan voorzie ik een praktisch problem.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door sjohie »

Marlon Martinali schreef:feitcode: R315B
tekst: Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken.

Mijn auto heeft hier inderdaad hier half op de stoep gestaan omdat hij het helaas niet meer doet en er niet echt parkeerplaats in mijn woonwijk is
De agent vond het leuk om mijn 44 dagen elke dag een boete te geven en mij dat pas na 44 dagen te laten weten.
Kreeg echter geen bon onder mijn raam want dat is idd niet
Was me helaas van geen kwaad bewust en vraag me af of ik hierop beroep kan doen al zou ik maar de helft hoeven te betalen maar 44 keer voor het zelfde feit of te wel 4356 euro betalen omdat me auto verkeerd geparkeerd stond vind ik een beetje belachelijk...
heb geen betaald parkeren of blauwe zone in mijn wijk
Als er geen parkeerplaats in je woonwijk is, zou je deze boete toch ook al eerder, toen de auto het nog wel deed, moeten hebben gekregen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door puma73 »

beusen schreef:
berndv schreef:
snuffel1 schreef:Uw auto heeft 44 dagen verkeerd geparkeerd gestaan dan moet er bij de eerste keer al een bon onder uw ruitenwisser zijn geplaatst zodat een andere agent u op dezelfde dag niet nogmaals bekeurd.
dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Een tweede bon op dezelfde dag gebeurt dan ook eigenlijk niet, aangezien de eerste al digitaal geregistreerd is.
Inderdaad , want je krijgt geen 44 boetes voor EEN en dezelfde overtreding!
Ja hoor, je kunt elke dag,en zelfs meer dan een keer per dag een boete krijgen voor het zelfde feit. Het feit dat een boete digitaal is uitgeschreven doet aan het feit niks af. Je hebt genoeg hufters die consequent zich niks aantrekken van verkeersregels.

Gewoon betalen.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door beusen »

puma73 schreef:
beusen schreef:[quote="berndv"
dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Een tweede bon op dezelfde dag gebeurt dan ook eigenlijk niet, aangezien de eerste al digitaal geregistreerd is.
Inderdaad , want je krijgt geen 44 boetes voor EEN en dezelfde overtreding!
Ja hoor, je kunt elke dag,en zelfs meer dan een keer per dag een boete krijgen voor het zelfde feit. Het feit dat een boete digitaal is uitgeschreven doet aan het feit niks af. Je hebt genoeg hufters die consequent zich niks aantrekken van verkeersregels.

Gewoon betalen.[/quote]


Onzin, als je voor deze overtreding een boete krijgt, dan krijg je de volgende dagen niet weer een.
Natuurlijk als je op een andere plek net zo asociaal parkeert, krijg je natuurlijk weer een. :wink:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Moneyman »

puma73 schreef:Ja hoor, je kunt elke dag,en zelfs meer dan een keer per dag een boete krijgen voor het zelfde feit. Het feit dat een boete digitaal is uitgeschreven doet aan het feit niks af. Je hebt genoeg hufters die consequent zich niks aantrekken van verkeersregels. Gewoon betalen.
Inderdaad kan je meerdere boetes krijgen als je meermalen hetzelfde feit pleegt. Alleen is dat hier niet aan de orde - hier is sprake van één voortdurende overtreding.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door puma73 »

Moneyman schreef:
puma73 schreef:Ja hoor, je kunt elke dag,en zelfs meer dan een keer per dag een boete krijgen voor het zelfde feit. Het feit dat een boete digitaal is uitgeschreven doet aan het feit niks af. Je hebt genoeg hufters die consequent zich niks aantrekken van verkeersregels. Gewoon betalen.
Inderdaad kan je meerdere boetes krijgen als je meermalen hetzelfde feit pleegt. Alleen is dat hier niet aan de orde - hier is sprake van één voortdurende overtreding.
Maar dat kan de betreffende verbalisant niet weten. We weten verder ook niet of er al vaker voor dit feit is verbaliseert, dus dat kan ook de bonnenstroom verklaren.

Gewoon je verlies nemen. elk normaal mens weet dat het niet is toegestaan.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Moneyman »

puma73 schreef:
Moneyman schreef:
puma73 schreef:Ja hoor, je kunt elke dag,en zelfs meer dan een keer per dag een boete krijgen voor het zelfde feit. Het feit dat een boete digitaal is uitgeschreven doet aan het feit niks af. Je hebt genoeg hufters die consequent zich niks aantrekken van verkeersregels. Gewoon betalen.
Inderdaad kan je meerdere boetes krijgen als je meermalen hetzelfde feit pleegt. Alleen is dat hier niet aan de orde - hier is sprake van één voortdurende overtreding.
Maar dat kan de betreffende verbalisant niet weten.
Wel degelijk. Lang leve het digitale tijdperk...

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door BL2 »

Omgekeerd lijkt mij ook vreemd, je auto 44 dagen op de stoep parkeren, en dan maar één boete krijgen.
Verder is het natuurlijk vreemd dat één of meerdere agenten de boete telkens uitschrijven terwijl ze ook moeten weten dat dit niet kan, dat lijkt mij onlogisch.

Denk, gewoon betalen, het is een fors bedrag, maar 44 dagen in overtreding is ook fors te noemen. Dat had ook zeker anders gekund, door de auto elders te plaatsen.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Inderdaad kan je meerdere boetes krijgen als je meermalen hetzelfde feit pleegt. Alleen is dat hier niet aan de orde - hier is sprake van één voortdurende overtreding.
Rijdend met constante snelheid van 150 km/h van Den Helder naar Maastricht kun je ook meerdere boetes krijgen.
Flitspalen staan dusdanig ver uit elkaar, dat je alle kans hebt gekregen om snelheid aan te passen. ( althans soortgelijke uitleg kreeg mijn baas destijds bij rechter)

Dit vertalend naar het geval hier, is het onredelijk om elke 5 minuten een nieuwe parkeerboete op te leggen.....maar elke dag is dan niet zo onredelijk.
Verweer dat TS altijd kan proberen, is de lange wachttijd tussen 1e overtreding, en 1e brief op deurmat, en hopen op coulance. Indien 1e bekeuring eerder binnen was geweest, had TS voertuig eerder kunnen verplaatsen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 44 keer boete R315B in mijn eigen straat

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vraag me af of je de auto voor je eigen huis op de stoep hebt geparkeerd of ergens anders? Meestal worden dit soort zaken aangestuurd door een klagende buurbewoner die zijn uitzicht/ bereikbaarheid verstoord ziet.

Gesloten