LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4x boete a2 utrecht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ahmed78
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:00

4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Ahmed78 »

Beste mensen,

Paar dagen terug heb ik diverse beschikkingen ontvangen
Van de cjib.
Helaas was de kilometerteller van mijn auto defect en daarom
Kon ik niet zien hoe hard ik op dat moment reed(teller bleef
Bij nul)

Mijn vraag is of het zin heeft om hierop beZwaar aan te tekenen?
Inmiddels heb ik mijn garage ook geinformeerd en zij
Hebben mij een kopie van de factuur opgestuurd dat zij de teller
Hebben vervangen.

Ik hoop dat iemand met deze kwestie kan helpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door crazyme »

Zou ik doen, gaat zeker lukken. Wel aangetekend versturen hoor!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus omdat jouw auto iets mankeert zou jij de boete niet hoeven te betalen? Is dat jouw betoog? Wat als je in de stad te hard rijdt met dezelfde reden en dan een kind aanrijdt? Ook niet jouw schuld?

Is dit werkelijk een serieuze vraag?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door crazyme »

kuklos schreef: Is dit werkelijk een serieuze vraag?
:roll:

Ahmed78
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:00

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Ahmed78 »

tante tenor schreef:Het beste kunt u morgen een nieuwe Fiat Punto gaan kopen bij uw dealer dan weet u zeker dat
de kilometer teller juist is. En dat gaat u dan bevestigen aan het cjib. En volgens mij hoeft u dan alleen
maar de nieuwe auto te betalen en kunt u uw huidige auto verkopen aan het cjib. Ter genoegdoening van de boete.

U moet natuurlijk altijd iets meer vragen voor de auto dan de hoogte van de boete.

Succes.
Geache heer/mevrouw,

Ik wil mijn auto niet verkopen het is een bmw
Die drie jaar oud is..
Mijn vraag was of iemand hier meer ervaring
Mee heeft en of het het eventueel vernietigd
Kan worden als Ij een kopie van de reparatie bon
Opstuur...

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Ahmed78 schreef:Mijn vraag is of het zin heeft om hierop beZwaar aan te tekenen?
Nee.

Het is jouw verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat je auto aan alle technische eisen voldoet voordat je aan het verkeer deelneemt. Strikt genomen ben je al in overtreding op het moment dat je met een kapotte snelheidsmeter naar de garage rijdt om hem te laten repareren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben het met Klaas1978 eens, je kan zelfs een prent krijgen vanwege het niet doen van je kilometerteller.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door crazyme »

Laat je goedwijs ook even nakijken.

Ahmed78
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:00

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Ahmed78 »

crazyme schreef:Laat je goedwijs ook even nakijken.
?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ahmed78 schreef:Beste mensen,

Paar dagen terug heb ik diverse beschikkingen ontvangen
Van de cjib.
Helaas was de kilometerteller van mijn auto defect en daarom
Kon ik niet zien hoe hard ik op dat moment reed(teller bleef
Bij nul)

Mijn vraag is of het zin heeft om hierop beZwaar aan te tekenen?
Inmiddels heb ik mijn garage ook geinformeerd en zij
Hebben mij een kopie van de factuur opgestuurd dat zij de teller
Hebben vervangen.

Ik hoop dat iemand met deze kwestie kan helpen.
Je reed helemaal alleen op de weg?
Geen andere weggebruikers of zouden die dan ook allemaal te hard gereden hebben? 8)

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door vroem »

ik vraag mij af of je er wel mee mag rijden, met een kapotte teller.. maar goed gelukkig hebben BMW`s van deze leeftijd een toerenteller, als u een beetje op de meters kijkt tijdens het rijden had u geweten hoeveel toeren hij in de versnellingen maakt bij welke snelheid, dat is trouwens ook op te vragen bij de garage , zonder bezoek, en wellicht ook zo op internet te vinden, of zelf uit te rekenen. Dat u dat verzuimd heeft te doen blijkbaar is eigen verantwoording.

enige wat u kunt doen is bezwaar maken , met opgaaf van reden maar ik geef weinig kans. Maar u vraagt of iemand ermee kan helpen, bedoelt u met het schrijven van de brief? trouwens: bezwaar maken ontslaat u niet van betalingsverplichting..let daar op.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat de topicstarter niet serieus is. Mogelijk is dit een experiment om de reacties te analyseren van een of andere psygische faculteit.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door trail46 »

sjoegel schreef:Ik denk dat de topicstarter niet serieus is. Mogelijk is dit een experiment om de reacties te analyseren van een of andere psygische faculteit.
Tot die conclusie kwam ik ook.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1578074

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1572488

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Ahmed78 , dat moet je gewoon betalen en dat is niet
meer dan normaal !
Anders zouden er veel mensen voor zorgen dat hun km teller kapot
zou zijn en dat zou dus betekenen in jou ogen dat je overal net zo
hard mag rijden als je wilt........want je km teller is kapot.
:D :lol: :D

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ahmed78 schreef:Ik ben zelf een autohandelaar maar heb verder geen enige vorm van bovag erkenning e.d.
Dan is er niet veel hoop voor uw klanten als u zelf al in een kapotte auto rijdt ... :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door kuklos »

Ahmed78 schreef:Mee heeft en of het het eventueel vernietigd
Kan worden als Ij een kopie van de reparatie bon
Opstuur...
Blijkbaar was mijn eerste bericht niet helemaal duidelijk of heb je dit bewust genegeerd. Waarom zou de boete vernietigd moeten worden? Omdat jij in een kapotte auto rijdt?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Ik zou bezwaar aantekenen, je zult dan hoogstwaarschijnlijk een extra boete krijgen daar het stafbaar is om met een defecte kilometerteller te rijden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door tenormin »

Ahmed78, je bent autohandelaar en nu vraag je je af of je onder die boetes uit kan komen omdat de kilometerteller kapot was? Jij bent vast de joker in je familie. Nooit naar wegmisbruikers gekeken zeker. Da's vaak lachen om te horen welke smoezen er voorbij komen. Maar die smoezen hebben de dienders allemaal al tientallen keren gehoord. Los daarvan, wat een geklets, je weet dat dat ding kapot is, de meeste mensen kijken toch nog steeds op de teller hoe hard ze gaan als het 50 mag zijn (60 lezen wij dan :wink: ) tenzij je een cruise controller hebt. Gewoon betalen die hap; jij neemt toch zelf het risico!

Ahmed78
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:00

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door Ahmed78 »

Goedenavond,

Dit kwam ik nog even tegen op het internet:

We gedragen ons in het verkeer als eigenwijze pubers en om ons ondeugende gedrag te corrigeren, schreef de politie vorig jaar een record aantal van 12,6 miljoen bekeuringen uit. We worden nog altijd in grote aantallen geflitst en in plaats van de boete netjes te betalen, dienen we massaal een bezwaarschrift in. Zo vaak, dat justitie zowat bezwijkt onder de bergen post. Hierdoor heeft het Openbaar Ministerie noodgedwongen naar schatting vele honderden tot duizenden boetes moeten kwijtschelden.

Dit is gebleken uit het jaarbericht 2007 van het OM. In totaal is vorig jaar tegen 423.501 verkeersboetes bezwaar gemaakt. Wanneer je bijvoorbeeld geflitst bent, kun je bezwaar maken tegen de boete. Slechts in een beperkt aantal gevallen levert dit ook werkelijk iets op. Justitie is volgens de wet Mulder, waar alle verkeersboetes onder vallen, niet verplicht om aanvullend bewijsmateriaal te overleggen wanneer de bekeurde daarom vraagt. Denk bijvoorbeeld aan een ijkrapport van de radar.
Wanneer je in het bezwaarschrift echter een beroep doet op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB), is Justitie ineens wel verplicht om inzage te geven in al het relevante bewijsmateriaal om te kunnen controleren of de boete terecht is. Laat dit nu juist zijn wat we met z’n allen massaal doen. Als je iets doet, doe het dan goed!
De massa’s bezwaren hebben tot een forse administratieve opstopping bij het OM geleid. Vaak konden niet alle documenten binnen de verplichte termijn van maximaal vier weken worden verzameld en moest de boete noodgedwongen worden kwijtgescholden. Bingo! Justitie wil natuurlijk niet zeggen om hoeveel kwijtgescholden boetes het exact gaat, maar de voorraad af te handelen bezwaren groeit nog iedere dag.
Het OM heeft geen verklaring voor het feit waarom Nederlanders zo massaal een beroep doen op de WOB. Duh, ik wel! Omdat het werkt. Volgens een woordvoerder kan het komen door internetsites zoals flitsservice.nl, die mensen oproepen bezwaar te maken tegen een verkeersboete en tips geven over hoe dat te doen.
Persoonlijk heb ik hier een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant betaalt niemand graag een bekeuring, ik dus ook niet. Wanneer dus een simpel bezwaarschrift ertoe kan leiden dat deze wordt kwijtgescholden, dan is dit al snel de moeite waard. Een postzegel kost immers slechts 44 cent. Aan de andere kant is dit natuurlijk geen goede ontwikkeling. Wanneer politie en justitie een hoop nieuwe mensen moeten aantrekken om de achterstanden weg te werken, kost dit de belastingbetaler uiteindelijk ook een berg geld, alleen voelt met dit effect een stuk minder direct in de portemonnee. (via: telegraaf)

tante tenor

Re: 4x boete a2 utrecht

Ongelezen bericht door tante tenor »

Wanneer politie en justitie een hoop nieuwe mensen moeten aantrekken om de achterstanden weg te werken, kost dit de belastingbetaler uiteindelijk ook een berg geld, alleen voelt met dit effect een stuk minder direct in de portemonnee. (via: telegraaf)
Dat schept natuurlijk wel weer werkgelegenheid....dat dan weer wel.

Gesloten