LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan het park casting

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marijke1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2013 17:20

Aan het park casting

Ongelezen bericht door Marijke1994 »

Hallo,

iets meer dan een jaar geleden (september 2011) ben ik voor castingbureau Aan het park naar Praag geweest voor opnamen voor een commercial. Mij is €3500,- beloofd. Dit heb echter nog niet gekregen. We zijn naar een incasso bureau gestapt en zij hebben vervolgens een deurwaarder ingeschakeld. Maar de deurwaarder is langs geweest, heeft door het raampje gekeken en geconcludeerd dat daar niks te halen valt. Nu hebben zij tegen ons gezegd dat wij aan een rekeningnummer moeten komen, anders kunnen ze er niks meer mee en zetten zij de procedure stop.

Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand heel toevallig het rekeningnummer van castingbureau Aan het park of van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]? Mag een incassobureau zomaar op deze manier een procedure stopzetten? En ten slotte, heeft iemand anders nog een idee om aan het rekeningnummer van dit castingbureau te komen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Marijke

stofzuigertje

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat er niets te halen valt als je een adres vind.
En als je ze ontdekt is het vaak onder nieuwe naam verder frauderen.

Voortaan gewoon een voorschot vragen voor de reiskosten en dan weet je meer gegevens zoals hun bank nummer....

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door gerda1956 »

https://www.facebook.com/pages/Aan-Het- ... ts&fref=ts
Dit is haar Facebook site. Je kunt eens proberen op alle postingen die je ziet te reageren en te vragen of zo direct met jou contact opneemt??

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

gerda1956 schreef:https://www.facebook.com/pages/Aan-Het- ... ts&fref=ts
Dit is haar Facebook site. Je kunt eens proberen op alle postingen die je ziet te reageren en te vragen of zo direct met jou contact opneemt??
AI, laatste bericht van de pagina 10 augustus 2012.... :roll: :? :(

jean14
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2013 17:49

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door jean14 »

Dag Marijke,


Bij mij en nog een model van Aan het Park is dus precies hetzelfde gebeurd in augustus 2012. Tot op heden heb ik ook helemaal geen contact meer gehad met Elaine en is zij niet te bereiken.

Hoe heb jij dit verder opgelost?

Hoop wat van je te horen!

Groetjes Jean

vdhhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2013 00:07

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door vdhhh »

Beste Marijke,

Dit is mij en 3 andere mensen ook overkomen.
We hebben een week hard gewerkt in Praag, waar we zonder begeleiding naar toe vlogen.
Na de commercial en de print, hebben we niks meer ontvangen en vernomen van de eigenaresse van het zogenaamde casting bureau Aan het park casting.
[naam verwijderd door Moderator] de eigenaresse van dit castingbureau heeft NIKS van zich laten horen.
Geen informatie en het beloofde geld hebben wij nooit gekregen.
Zo te horen gaat ze dus gewoon door met deze activiteiten.
Haar spontaniteit voor de opdracht om de modellen te ronselen was ineens verdwenen.
Ineens was [naam verwijderd door Moderator] niet meer te bereiken.
Ik spreek mensen die haar kennen en slecht over haar spreken. Zij willen geen zaken meer doen met haar maar er zijn nog genoeg mensen die hier niks over weten en weer in zee met haar gaan..

Het erge is dat Sears , de Amerikaanse opdrachtgever voor [naam verwijderd door Moderator] hier niks van weet en haar wél betaald heeft.
Ik ben via via achter een van de telefoonnummers gekomen en hebben telefonisch bevestigd dat [naam verwijderd door Moderator] het geld heeft gekregen om haar modellen uit te betalen.
Kennelijk heeft ze alles in eigen zak gestoken.
Aan het Park casting is niet te bereiken en als we vragen of [naam verwijderd door Moderator] er is is ze altijd in het buitenland...

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door Barman »

Marijke heeft slechts 1 bericht op dit forum geplaatst en het forum sinds 03 apr 2013 niet meer bezocht.

Ik zou niet echt meer een antwoord van haar verwachten.

jean14
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2013 17:49

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door jean14 »

Vdhhh, zijn er nog andere stappen die je van plan bent te nemen. Of kunnen we gezamenlijk nog wat ondernemen?


Mvg Jean

Arjen63
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2013 12:14

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door Arjen63 »

Barman schreef:Marijke heeft slechts 1 bericht op dit forum geplaatst en het forum sinds 03 apr 2013 niet meer bezocht.
Ik zou niet echt meer een antwoord van haar verwachten.
Marijke is op wereldreis, vandaar dat ik voor haar zal antwoorden.

Er is niets opgelost. Een langdurig incasso-traject, met deurwaarders en al, is enkele maanden geleden afgesloten met de conclusie dat er niets te halen valt. Voor mijn 18 jarige dochter is het ontzettend zuur dat zij in 1 van haar eerste "zakelijke transacties" zo onrechtvaardig behandeld is.

Omdat er veel meer mensen op deze manier benadeeld zijn lijkt het er op dat er hier sprake is van oplichting. Ik wil daarom onderzoeken of er aangifte gedaan kan worden.

jean14
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2013 17:49

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door jean14 »

Bedankt voor je reactie.

Ik ken nog twee andere personen die precies hetzelfde hebben meegemaakt. Wij zijn alledrie inderdaad de dupe geworden van volgens mij inderdaad een zaak van oplichting.

Ik ben idd ook van plan om aangifte te doen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om toch uitbetaald te krijgen.
Kan ik eventueel per mail contact met u houden over de gang van zaken?


Mvg,

Jean

mfm1505
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2013 01:17

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door mfm1505 »

Mijn zoontje heeft jaren terug via hun doorpas werk gedaan. Gaat om een zeer klein bedrag maar
helaas ook nooit gekregen was zijn eerste klusje voor een castingbureau. Als je ze publiekelijk via twitter etc om het geld vraagt doen ze net of ze je grootste vrienden zijn, alsof ze aan een voornaam al precies weten om wie het gaat. Er wordt dan gezegd bel voor een afspraak dan kun je het komen halen. Uiteraard als je ze wilt bellen voor een afspraak, geven ze niet thuis. Reageer je 2 minuten later op een casting oproep, wordt je binnen 5 minuten opgebeld. Vraag je om geld, wordt er weer gezegd bel voor een afspraak en dat werkt dus niet.

Bij een van de laatste audities waar het mij opviel dat er een bepaald typ werd gezocht maar dat
er totaal andere mensen rondlopen. Toen ik dat vroeg vertelde zo een auditant dat het castingbureau worst betaald per auditant dus ookal maak je geen kans, ookal zoeken ze totaal iemand anders... dat maakt hun niet uit. Hoe meer auditanten, hoe meer geld.

mfm1505
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2013 01:17

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door mfm1505 »

Overigens vind ik het wel apart dat het incassobureau/deurwaarder zegt bij het raam naar binnen te hebben gekeken. Naar mijn weten zitten/zaten ze op de eerste verdieping. Beneden is een gewone hal dus daar staat logischerwijs helemaal niets. En neem aan dat de deurwaarder niet omhoog is gevlogen.

mfm1505
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2013 01:17

Re: Aan het park casting

Ongelezen bericht door mfm1505 »

Ik kom nu trouwens een totaal ander adres tegen van haar. Rij hier elke woensdag langs. Ik zal wel afstappen en een kijkje nemen as woensdag.

Gesloten