Aankondiging huurverhoging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
30 jun 2022 21:37
Een aanzegging tot huurverhoging moet schriftelijk, maar de buurvrouw heeft die mail ontvangen en heeft daar geen nadeel van.

En waarom zouden uw inkomensgegevens nu bij Intrum liggen? Slechts hun adres staat als retouradres vermeld.
je wekt op zijn minst de suggestie dat dit niet per mail mag Lady!!!!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hawk-Eye schreef:
02 jul 2022 06:52
Lady1234 schreef:
30 jun 2022 21:37
Een aanzegging tot huurverhoging moet schriftelijk, maar de buurvrouw heeft die mail ontvangen en heeft daar geen nadeel van.

En waarom zouden uw inkomensgegevens nu bij Intrum liggen? Slechts hun adres staat als retouradres vermeld.
je wekt op zijn minst de suggestie dat dit niet per mail mag Lady!!!!

Dat is dan uw interpretatie. Met vier uitroeptekens.

Lees eens hier.

https://hielkemaco.nl/nieuws/huurverhoging-per-e-mail/

Gidl
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2022 21:43

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Gidl »

snuffel1 schreef:
02 jul 2022 09:08
Ook hoeft de aankondigingsbrief niet ondertekend te worden want enkel de naam van bijvoorbeeld de 'manager wonen' volstaat als afsluiting.
De brief is ondertekend met een handtekening, de naam en functie stonden er nou juist niet bij. Of de huurverhoging nu met twee maanden uitgesteld wordt of niet - ik heb slechts weergegeven wat een ter zake kundige juridisch dienstverlener me hier over meedeelde, zo heel erg belangrijk vind ik die paar euro nou ook weer niet.
Ik laat het hier even bij op dit forum en kom er verder samen met de verhuurder wel uit. Als hier erg shockerende dingen uit gaan komen zal ik dat hier nog terugkoppelen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
02 jul 2022 09:54
Hawk-Eye schreef:
02 jul 2022 06:52
Lady1234 schreef:
30 jun 2022 21:37
Een aanzegging tot huurverhoging moet schriftelijk, maar de buurvrouw heeft die mail ontvangen en heeft daar geen nadeel van.

En waarom zouden uw inkomensgegevens nu bij Intrum liggen? Slechts hun adres staat als retouradres vermeld.
je wekt op zijn minst de suggestie dat dit niet per mail mag Lady!!!!

Dat is dan uw interpretatie. Met vier uitroeptekens.

Lees eens hier.

https://hielkemaco.nl/nieuws/huurverhoging-per-e-mail/
daar staat dus dat het gewoon mag per mail, word wel een voorwaarde aan verbonden maar die voorwaarde is er per brief ook!!!!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 jul 2022 23:54
Ik schrijf nergens dat er in de wet staat “per brief”.
Niet expliciet, wel zeer impliciet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb geschreven, wat ik schrijf, anders niets.

En nog verwezen naar een link over mail.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
04 jul 2022 10:17
Ik heb geschreven, wat ik schrijf, anders niets.

En nog verwezen naar een link over mail.
Wat een gezuig

HenricoSesto
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2022 17:16

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door HenricoSesto »

Gidl schreef:
01 jul 2022 20:06
Vandaag bleek ik tijd te hebben om er tijdens kantooruren wat werk van te maken.
Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de verhuurder en zij snapten er ook niets van. We hebben aanzeggingsbrieven uitgewisseld. De brief aan mij en mijn man die bij mijn verhuurder in het dossier zit is inhoudelijk gelijk aan die ik ontvangen heb, alleen heeft die de standaard layout, de contactgegevens kloppen en er staat onder de handtekening een naam.
Kortom: erg vreemd allemaal en ik hoop in de loop van volgende week een geschreven reactie te krijgen.
Eerder vandaag heb ik ook nog kundig juridisch advies ingewonnen en dat komt er in het kort op neer dat als ik vandaag pas de correcte versie heb ontvangen de huurverhoging pas over 2 maanden in kan gaan. Advies was om hier zeker over te gaan praten, maar waar het de gang naar een rechtbank betreft zou ik me heel erg moeten afvragen of het me dat waard is. Strikt gezien gaven ze me wel gelijk dat dit verhaal aan alle kanten rammelt.
Nu ook om een schriftelijke reactie gevraagd. Alleen een verhuurder kan een huurverhoging doen, niet een incassobureau.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Is er mss weer een fusie geweest, waarvan de berichtgeving u ontgaan is ?
Ik vind een andere postcode van Woonbron: Van Baerleplantsoen 26, 3314 BH Dordrecht

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Aankondiging huurverhoging

Ongelezen bericht door Jablan »

Woonbron heeft meerdere vestigingen en zowel sociale huur als vrije sector. Kijk op de site onder bereikbaarheid voor alle mogelijkheden.

Plaats reactie