LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansprakelijk of toch niet?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Wie moet er nu opdraaien voor deze schade?

De veroorzaker
1
50%
De VVE
1
50%
Beiden de helft
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

ballijns
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 18:57

Aansprakelijk of toch niet?

Ongelezen bericht door ballijns »

Onlangs is mijn auto geraakt door de slagboom van ons parkeerterrein. En nu moet ik behalve de schade aan mijn auto ook de nieuwe slagboom betalen van de VVE.
Ik zal de situatie schetsen. Wij wilden het parkeerterrein verlaten en na de slagboom meteen naar links gaan. De tegenoverliggende slagboom w3as ook open daar daarnet een auto was gepasseerd. Tegen over het parkeerterrein/slagbomen staan auto's geparkeerd die daar niet mogen staan (gele band).
Wie moet er nu opdraaien voor deze schade?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Aansprakelijk of toch niet?

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ben je door de slagboom uit gaan rijden die bedoelt is voor mensen die de parkeerplaats op komen rijden?

ballijns
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 18:57

Re: Aansprakelijk of toch niet?

Ongelezen bericht door ballijns »

Hij stond open, omdat er zojuist iemand het terrein was komen oprijden en omdat er tegenover de slagbomen geparkeerde auto's stonden was de ruimte beperkt en daarom deze kleine manoeuvre naar links!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Aansprakelijk of toch niet?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waarom zou een VVE aansprakelijk (moeten) zijn voor jouw foutieve rijgedrag?

ballijns
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 18:57

Re: Aansprakelijk of toch niet?

Ongelezen bericht door ballijns »

Daar zij geen initatief nemen richting gemeente/politie om de fout parkeerders aan te pakken, waardoor deze manoevre wordt ingegeven. Daar zij niet hebben gezorgd voor een goed werkende slagboom.
Er zijn 2 mogelijkheden: de boom minder lang laten opstaan of beiden tegelijk open laten gaan.
Beiden is dus niet het geval....

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Aansprakelijk of toch niet?

Ongelezen bericht door frenkievee »

Snappen hoe de situatie nu precies is en wat je nou exact gedaan heb, doe ik het nog steeds niet....

Maar wat houd je zelf tegen om de politie te bellen? Niet alleen de VVE mag dat doen, maar jij zelf en alle anderen die daar hinder van hebben ook!
En wat weerhoud jullie ervan om bij de foutparkeerders een briefje onder de ruitenwisser te doen dat ze fout staan en dat de politie ingeschakeld wordt?

En om je vraag te beantwoorden: van wat ik ervan begrijp denk ik dat fifty-fifty voor de slagboom redelijk zou zijn, maar de schade aan je eigen auto voor jezelf.

Gesloten