Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Vanaf december 2020 heb ik een jaarcontract bij de sportschool Fit for Free. Nou zat er altijd een Fit for Free bij mij in de buurt maar vanwege verhuizing zit de dichtstbijzijnde FFF minstens een half uur verderop. Ik betaal dus een bepaald bedrag per maand voor helemaal niks omdat ik hier geen gebruik van kan maken.

Om dit contract vroegtijdig op te zeggen, moet je bewijs aanleveren. Dit heb ik netjes gedaan, echter krijg ik totaal geen gehoor van FFF. Het telefoonnummer van de klantenservice is afgesloten en op mails en ander berichten reageren ze niet.

Wat kan ik verder nog doen om de betalingen te stoppen aangezien ik wel gewoon aan de voorwaarden van FFF voldoe om het contract te beëindigen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u werkelijk aan de voorwaarden voldoet, dan blokkeert u toch verder de incasso? Dan worden ze misschien wakker.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

breien schreef:
21 sep 2021 19:10
Wie is verhuisd? De sportschool of de klant.
Daarnaast kan TS nog wel gebruik maken van Fit For Free. Een half uur reistijd maakt het niet onmogelijk.
Kunt u dan ook aangeven wat een acceptabele afstand is? Stel ik woon in Utrecht en mij sportschool gaat naar Amsterdam, dan kan ik op basis van uw conclusie wel blijven sporten.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik_weet_niet_alles schreef:
21 sep 2021 20:03
breien schreef:
21 sep 2021 19:10
Wie is verhuisd? De sportschool of de klant.
Daarnaast kan TS nog wel gebruik maken van Fit For Free. Een half uur reistijd maakt het niet onmogelijk.
Kunt u dan ook aangeven wat een acceptabele afstand is? Stel ik woon in Utrecht en mij sportschool gaat naar Amsterdam, dan kan ik op basis van uw conclusie wel blijven sporten.
Daarom de vraag, wie is verhuisd.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Sannietje »

Nickai schreef:
21 sep 2021 13:02
Vanaf december 2020 heb ik een jaarcontract bij de sportschool Fit for Free. Nou zat er altijd een Fit for Free bij mij in de buurt maar vanwege verhuizing zit de dichtstbijzijnde FFF minstens een half uur verderop. Ik betaal dus een bepaald bedrag per maand voor helemaal niks omdat ik hier geen gebruik van kan maken.

Om dit contract vroegtijdig op te zeggen, moet je bewijs aanleveren. Dit heb ik netjes gedaan, echter krijg ik totaal geen gehoor van FFF. Het telefoonnummer van de klantenservice is afgesloten en op mails en ander berichten reageren ze niet.

Wat kan ik verder nog doen om de betalingen te stoppen aangezien ik wel gewoon aan de voorwaarden van FFF voldoe om het contract te beëindigen?
Er staat in de voorwaarden dat een verhuizing een geldige reden is als het door de de reistijd niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten.
Is het voor jou nu dus echt onmogelijk een half uur heen en een half uur terug?

3. De Consument mag de Overeenkomst gedurende de looptijd opzeggen als:
• de Consument (bij voorkeur) Schriftelijk aantoonbaar een ander woonadres
krijgt en het - als gevolg van de toegenomen reistijd - voor de Consument
niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. Als
een andere vestiging van de betreffende onderneming met gelijkwaardige
voorziening en serviceniveau op redelijke reistijd van de nieuwe woonplaats
is gelegen, dan is van deze situatie geen sprake.

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

breien schreef:
21 sep 2021 19:10
Wie is verhuisd? De sportschool of de klant.
Daarnaast kan TS nog wel gebruik maken van Fit For Free. Een half uur reistijd maakt het niet onmogelijk.
Ik ben zelf verhuisd. Ik heb nog gekeken naar de dichtstbijzijnde vestiging van FFF maar dat is dus niet te doen van mij uit.

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Sannietje schreef:
21 sep 2021 20:21
Nickai schreef:
21 sep 2021 13:02
Vanaf december 2020 heb ik een jaarcontract bij de sportschool Fit for Free. Nou zat er altijd een Fit for Free bij mij in de buurt maar vanwege verhuizing zit de dichtstbijzijnde FFF minstens een half uur verderop. Ik betaal dus een bepaald bedrag per maand voor helemaal niks omdat ik hier geen gebruik van kan maken.

Om dit contract vroegtijdig op te zeggen, moet je bewijs aanleveren. Dit heb ik netjes gedaan, echter krijg ik totaal geen gehoor van FFF. Het telefoonnummer van de klantenservice is afgesloten en op mails en ander berichten reageren ze niet.

Wat kan ik verder nog doen om de betalingen te stoppen aangezien ik wel gewoon aan de voorwaarden van FFF voldoe om het contract te beëindigen?
Er staat in de voorwaarden dat een verhuizing een geldige reden is als het door de de reistijd niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten.
Is het voor jou nu dus echt onmogelijk een half uur heen en een half uur terug?

3. De Consument mag de Overeenkomst gedurende de looptijd opzeggen als:
• de Consument (bij voorkeur) Schriftelijk aantoonbaar een ander woonadres
krijgt en het - als gevolg van de toegenomen reistijd - voor de Consument
niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. Als
een andere vestiging van de betreffende onderneming met gelijkwaardige
voorziening en serviceniveau op redelijke reistijd van de nieuwe woonplaats
is gelegen, dan is van deze situatie geen sprake.
Het is trouwens minimaal een half uur reizen heen en min. een half uur terug. Van mij uit niet bepaald ideaal en ook niet te doen. Verder qua km afstand voldoe ik aan de voorwaarden van FFF

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Sira »

Is het een half uur lopen of een half uur met de auto, dat maakt nogal een verschil. Hoeveel kilometers is het vanaf uw huis?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt een brief aangeschreven (inclusief bewijs). Je kunt voor kiezen om de automatische incasso te blokkeren.
Vervolgens komen hun met de rekening, daarna een incassobureau. De kans bestaat dat je een uitnodiging krijg voor de rechter. Ga naar de rechtzaak toe en leg uit waarom je niet hoeft te betalen.

Indien de rechter beslist dat je wel moet betalen, komen een hoop kosten erbij.

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Sira schreef:
22 sep 2021 00:09
Is het een half uur lopen of een half uur met de auto, dat maakt nogal een verschil. Hoeveel kilometers is het vanaf uw huis?
Het is meer dan een half uur met de auto. Deze heb ik dan ook niet tot mijn beschikking dus dan ben ik al snel gebonden aan het ov of lopend o.i.d. Dit duurt dus nóg langer. Afstand is 32 km.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn sportschool heeft een app, waarin ook de mogelijkheid tot opzegging zit.
HeeftFit for Free dit niet?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

https://www.fitforfree.nl/opzeggen-herroepen (helemaal onderaan de pagina) het opzeg formulier.

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Nevyn schreef:
22 sep 2021 06:21
Mijn sportschool heeft een app, waarin ook de mogelijkheid tot opzegging zit.
HeeftFit for Free dit niet?
Is er wel. Opzegging gaat alleen in vanaf volgend jaar

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Seinhuis schreef:
22 sep 2021 06:27
https://www.fitforfree.nl/opzeggen-herroepen (helemaal onderaan de pagina) het opzeg formulier.
Ik moet contact opnemen met FFF volgens het formulier, wat ik ook al twee weken probeer te doen. Alleen krijg ik geen response van ze

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dan toch over nadenken om de automatische incasso te blokkeren. Neem voor de zekerheid even contact op met www.juridischloket.nl. Misschien kunnen hun jou helpen.

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Seinhuis schreef:
22 sep 2021 08:12
Dan toch over nadenken om de automatische incasso te blokkeren. Neem voor de zekerheid even contact op met www.juridischloket.nl. Misschien kunnen hun jou helpen.
Ah top, dankjewel!

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nickai schreef:
22 sep 2021 08:15
Seinhuis schreef:
22 sep 2021 08:12
Dan toch over nadenken om de automatische incasso te blokkeren. Neem voor de zekerheid even contact op met www.juridischloket.nl. Misschien kunnen hun jou helpen.
Ah top, dankjewel!
Maar voor je hier allemaal mee begint, ga eerst eens een keer naar het dichtstbijzijnde filiaal en kijk of ze wat voor je kunnen betekenen.

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Nevyn schreef:
22 sep 2021 09:33
Nickai schreef:
22 sep 2021 08:15
Seinhuis schreef:
22 sep 2021 08:12
Dan toch over nadenken om de automatische incasso te blokkeren. Neem voor de zekerheid even contact op met www.juridischloket.nl. Misschien kunnen hun jou helpen.
Ah top, dankjewel!
Maar voor je hier allemaal mee begint, ga eerst eens een keer naar het dichtstbijzijnde filiaal en kijk of ze wat voor je kunnen betekenen.
Heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Ze zouden mij later die week opbellen, maar dat hebben ze ook nooit gedaan. Ik ga er toch nog een keer heen, dankjewel voor het advies nog

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Sannietje »

Op klachtencompas een soortgelijke situatie gevonden. Hier is ook Fit for free aanwezig blijkbaar. Voor 39 kilometer heeft persoon in kwestie ook gelijk gekregen en is contract beeindigd. Hiervoor diende wel een BRP van de gemeente te worden getoond als bewijs.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/f ... 338fa8a750

Nickai
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:49

Re: Abonnement bij sportschool Fit for Free vroegtijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Nickai »

Sannietje schreef:
22 sep 2021 12:54
Op klachtencompas een soortgelijke situatie gevonden. Hier is ook Fit for free aanwezig blijkbaar. Voor 39 kilometer heeft persoon in kwestie ook gelijk gekregen en is contract beeindigd. Hiervoor diende wel een BRP van de gemeente te worden getoond als bewijs.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/f ... 338fa8a750
Dit had ik ook gelezen. Ik moest of een BRP sturen of de huurovereenkomst waarin het nieuwe adres stond. Dit heb ik opgestuurd en nu krijg ik dus niks meer te horen van ze

Gesloten