LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurd(?) dure erfpacht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Huis + Erfpacht = €750.000,-?

Ik weet nog het tarief op de Herengracht van pand in staat van ontbinding met bordje Onbewoonbaar verklaarde woning erop!
Dat was in 1987 bepaald niet duurste.... nu staat alleen de kelder te koop!
Huis, 1e, 2e 3e en Zolder nog even op waarde schatten en als ik de vraagprijs 4x doe?

Toen kon je nog op de Herengracht gewoon voor parkeren voor busje en klusje.... iets te vroeg verkocht in 2005!
Wil ik de makelaar vragen om te kijken, sorry, al verkocht bij opbod, U is te laat.....
Mag ik alleen de foto online nog even kijken en opslaan.

Huizen in Amsterdam, wat de gek er voor geeft!
In 43 jaren is het wel een beetje erg veel gestegen.... toen was er leegstand en kocht je vrijwel alles ver onder de vraagprijs!

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door k2p »

Jaja Komkommer, kijk maar uit dat jij de euro's en de gulden florijnen niet door elkaar haalt.

Ik had gehoopt dat er nog iemand iets zou roepen dat ik desnoods juridisch kon gebruiken, om de gemeente terug te fluiten. Maar het lijkt er op dat zelfs een goed verdienende woningeigenaar de stad uit moet. Echt crimineel vind ik de gemeente nu hier.

Deze stad is alleen nog voor de miljonairs en investeerders. De rest weet gewoon nog niet dat ie er binnenkort uit zal moeten. De huren waren al 2000+ voor een appartement. Nu de erfpacht voor dik 500 euro per maand, zodra het huidige tijdvak afloopt. En alleen al parkeren kost meer dan een uitzendkracht inhuren die rondjes blijft rijden in je auto tot hem weer nodig hebt.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is heel triest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Onzin.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2020 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onzinnige bijdrage

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
11 sep 2020 09:09
k2p,
Zorg dat je zelf invalide word of zoek een partner met een kaart....
Die parkeren gratis !
Echt he... hij is er weer :roll:

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Moneyman schreef:
11 sep 2020 09:13
Komkommertijd schreef:
11 sep 2020 09:09
*onzin*
Echt he... hij is er weer :roll:
En een komkommer die op de Herengracht woonde?
Yeah, right.

(Het houdt niet op, niet vanzelf..... )

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Komkommer, door dit soort domme uitspraken denk ik dat de volgende vakantie iets langer gaat duren.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door juliomariner »

@KKT: toen inlevingsvermogen werd uitgedeeld heeft u waarschijnlijk achteraan gestaan en was de eigenschap op. Hoe kun je nou zo'n stomme kwetsende opmerking maken. Excuses lijken me wel op zijn plaats.
U geeft trouwens weer een illegaal advies namelijk oneigenlijk gebruik van een invalidenkaart. Waarom doet u dit soort adviezen, denkt u stoer of grappig te zijn?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb hierover in Feedback wat geschreven want misschien is het toch eens nodig om te discuteren wat weel en niet kan op een forum en dat niet alles onder vrijheid van meningsuiting valt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Radar »

Komkommertijd schreef:
11 sep 2020 09:09

*onzin*

Ja, Amsterdam heeft soms Kromme regels en dan krijg je mijn Krom kommer advies!
Hee, welkom terug. U heeft kennelijk niet bijster veel van de meest recente forumvakantie opgestoken, spijtig genoeg. Misschien dat nóg een maandje u wel voldoende tijd, ruimte en gelegenheid biedt voor de nodige bezinning, contemplatie en reflectie? We gaan het gelijk maar weer even proberen.

Tot 11 oktober en als het daarna opnieuw mis gaat met dit soort onzinnige bijdragen is het wat mij betreft wel gewoon een keertje klaar.

Ik geloof overigens niet dat er heel veel kwaad achter zit, maar al die ongevraagde kromkommeradviezen leiden keer op keer maar weer af van de kern van de zaak. Dat leidt tot irritatie en de aardigheid is er op een zeker ogenblik wel vanaf.

Groeten en een goed weekend!

Radar^SK

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door kweenie »

Even met het stofzuigertje door het forum 🙂

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Justmeagain »

v.d.Heyden schreef:
11 sep 2020 09:59
Moneyman schreef:
11 sep 2020 09:13
Komkommertijd schreef:
11 sep 2020 09:09
*onzin*
Echt he... hij is er weer :roll:
En een komkommer die op de Herengracht woonde?
Yeah, right.


(Het houdt niet op, niet vanzelf..... )
Hij was aan het stofzuigen 4 hoog achter op de Herengracht.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

k2p schreef:
07 sep 2020 17:43
er vierkante meter is de erfpacht dus TWINTIG keer duurder, terwijl ik van een populaire plek zou verhuizen naar een industrieterrein. Mijn appartement is de afgelopen 15 jaar in WOZ waarde verdubbeld, maar dat verklaart bij lange na niet het verschil in erfpacht. De erfpacht kost nu zelfs méér dan wat je bijvoorbeeld voor de hypotheek voor het rijtjeshuis betaalt.

Wie is ook tegen de absurde erfpacht prijzen aangelopen? En ben ik nu de enige die vindt dat dit compleet asociaal is van de gemeente Amsterdam? Hoe kijken jullie er tegen aan?

Je kan ervan vinden wat je wilt, feit is dat de gemeente Amsterdam dit erfpachtsysteem als melkkoe gebruikt om vermogenden een poot uit te draaien. Er zijn wel meer voorbeelden van overheidsheffingen die puur bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen.

Je kan dan twee dingen doen:
  • 1 Blijven wonen waar je nu woont
  • 2 Buiten Amsterdam gaan wonen op een stuk grond in eigendom

jonis
Berichten: 2745
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door jonis »

Fiesiekus schreef:
12 sep 2020 11:57


Je kan ervan vinden wat je wilt, feit is dat de gemeente Amsterdam dit erfpachtsysteem als melkkoe gebruikt om vermogenden een poot uit te draaien. Er zijn wel meer voorbeelden van overheidsheffingen die puur bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen.

Je kan dan twee dingen doen:
  • 1 Blijven wonen waar je nu woont
  • 2 Buiten Amsterdam gaan wonen op een stuk grond in eigendom
Geen woorden maar daden.....dat kennen ze in A'dam niet.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb een mail gestuurd naar wethouder Laurens Ivens en burgemeester Halsema. De volgende dag ontving ik een reactie, dat mijn mail wordt opgevat als klacht, en dat ik binnen 6 weken een inhoudelijke reactie mag ontvangen. Jammer, ik wou liever (politieke) aandacht van de aangeschrevenen dan een kansloze klachtenregeling. Ik vraag me af of de wethouder en burgemeester mijn mail uberhaupt persoonlijk hebben gelezen, of dat het hun ambtenaren waren die het hebben afgehandeld.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
14 sep 2020 10:14
Jammer, ik wou liever (politieke) aandacht van de aangeschrevenen dan een kansloze klachtenregeling.
Denk je niet dat die "politieke aandacht" minstens zo kansloos is als een klachtenregeling?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door berndv »

k2p schreef:
14 sep 2020 10:14
Ik heb een mail gestuurd naar wethouder Laurens Ivens en burgemeester Halsema. De volgende dag ontving ik een reactie, dat mijn mail wordt opgevat als klacht, en dat ik binnen 6 weken een inhoudelijke reactie mag ontvangen. Jammer, ik wou liever (politieke) aandacht van de aangeschrevenen dan een kansloze klachtenregeling.
Voor politieke aandacht kan je denk ik ook beter andere wegen bewandelen. Een wethouder en een burgemeester zullen veelal het huidige beleid verdedigen. Wellicht is het beter om een partij uit de oppositie te vinden die uw mening deelt, of zou kunnen delen, en die aanschrijven in een poging het op de agenda te krijgen. Hoewel ik wel zeer sterk betwijfel of het enig effect gaat hebben. Maar mijn ervaring is in ieder geval dat de zittende partijen en de daarbij behorende wethouders niet heel erg vatbaar zijn voor kritiek van burgers op het beleid. De oppositie is dat vaak wel.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

berndv schreef:
14 sep 2020 11:56
k2p schreef:
14 sep 2020 10:14
Ik heb een mail gestuurd naar wethouder Laurens Ivens en burgemeester Halsema. De volgende dag ontving ik een reactie, dat mijn mail wordt opgevat als klacht, en dat ik binnen 6 weken een inhoudelijke reactie mag ontvangen. Jammer, ik wou liever (politieke) aandacht van de aangeschrevenen dan een kansloze klachtenregeling.
Voor politieke aandacht kan je denk ik ook beter andere wegen bewandelen. Een wethouder en een burgemeester zullen veelal het huidige beleid verdedigen. Wellicht is het beter om een partij uit de oppositie te vinden die uw mening deelt, of zou kunnen delen, en die aanschrijven in een poging het op de agenda te krijgen. Hoewel ik wel zeer sterk betwijfel of het enig effect gaat hebben. Maar mijn ervaring is in ieder geval dat de zittende partijen en de daarbij behorende wethouders niet heel erg vatbaar zijn voor kritiek van burgers op het beleid. De oppositie is dat vaak wel.
Ik denk dat TS beter haar eigen partij BIJ1 kan vragen iets voor haar te betekenen in deze.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurd(?) dure erfpacht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar goed, en de oppositie heeft dus niets te zeggen.

Dus maar blijven zitten waar u zit, dat zal de gemeente leren.

Gesloten