Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Popolasecaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021 02:22

Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Popolasecaw »

Ik word al maanden door De OnderneemtGroep gestalkt en dit bedrijf probeer me op te lichten. In oktober werd ik gebeld met een lang verhaal over internet marketing voor mijn bedrijf. Ze deden een interessant verhaal waarna ik zei dat ik graag info wilde ontvangen. De volgende dag stuurden ze factuur voor een abonnement waar ik nooit mee heb ingestemd. Sindsdien word ik dagelijks gebeld, gemaild en zelfs geappt met dreigementen en aanmaningen.
In een laatste bericht dreigen ze bij me langs te komen. De politie doet niks, want zo lang ik niet betaal is het geen fraude. Ik ga niet betalen en ze kunnen niks, maar ondertussen blijven ze dreigen. Wat is hier aan te doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je al op HigherLevel deze vraag gesteld?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoi, dit "bedrijf" veroorzaakt heel veel klachten. Ze gaan net zolang door tot dat je betaald. Dit is de rode draad in hun werkwijze. Het beste is om ze te negeren. Wat je ook kunt doen is een aangifte doen i.v.m, bedreiging.

Tip stuur ze een mail waarin je alle claims afwijst en aangeeft dat je niet meer op hun mail zal reageren.

Meer klachten over hun werkwijze.

https://www.klacht.nl/de-onderneemt-groep/
https://nl.trustpilot.com/review/www.onderneemtgroep.nl
https://www.vergelijkdeurwaarders.nl/re ... k-incasso/
https://www.facebook.com/20846934585926 ... 205854169/
https://incasso.nl/nieuws/de-onderneemt ... ssobureau-

Geen BTW nummer, Geen KVK nummer op website

KvK 56869347 Vestigingsnr. 000026368854Het Haagje 158 7906AE Hoogeveen. Op dit adres is ook gevestigd Zonnestudio Eivissa Sun

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Vraag ze een door jouw getekend kontrakt en als ze niet kunnen leveren dat je voortaan verschoond wenst te blijven van kontakt met hen, neem wel elk gesprek op, sla mails op en bouw dossier op....

reageren ze hier niet op of blijven ze doorgaan dan zul je naar de rechter moeten om een kontaktverbod af te dwingen, dit kun je overigens goed zelf, daar helpt dat dossier welk je opbouwt goed van pas!!!!

De Onderneemt Groep
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:52

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door De Onderneemt Groep »

Beste,

Wij willen graag tevreden klanten en daarom zoeken wij graag met u samen naar een oplossing. U kunt contact opnemen met onze klantenservice ([email protected]/088 00 272 00).

Met vriendelijke groeten,
Wendy (klantenservice)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Moneyman »

De Onderneemt Groep schreef:
18 mei 2021 15:55
Wij willen graag tevreden klanten en daarom zoeken wij graag met u samen naar een oplossing.
:lol: :lol: :lol:
Succes dan met je score van 1,1 (uit 10!) op klacht.nl... en 1,6 ("zeer slecht") op Trustpilot :D :mrgreen:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

De Onderneemt Groep schreef:
18 mei 2021 15:55
Beste,

Wij willen graag tevreden klanten en daarom zoeken wij graag met u samen naar een oplossing. U kunt contact opnemen met onze klantenservice ([email protected]/088 00 272 00).

Met vriendelijke groeten,
Wendy (klantenservice)
Hoezo zoeken naar een oplossing? TS heeft niets afgesloten bij u dus is een oplossing niet nodig. Gewoon stoppen met het lastig vallen van TS. Hoe simpel kan het zijn.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wendy, als je echt bent, zoek een baan bij een fatsoenlijk bedrijf.
Laten we zeggen een bedrijf dat minimaal een 2 scoort qua klanttevredenheidscijfer. Op een schaal van 10.

Martin01B
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2022 09:44

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Martin01B »

Zelf ook zeer nare ervaring met De Onderneemtgroep. Ellenlange verhalen als of ze weten waar ze het over hebben. En voordat je het weet heb je niet 1 maar gelijk 2 facturen in de mail. Op e-mail wordt niet gereageerd en telefonisch zijn ze ondanks ze zelf zeggen maandag t/m vrijdag bereikbaar in werkelijkheid niet te bereiken. Zeer naar bedrijf.

De Onderneemt Groep
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:52

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door De Onderneemt Groep »

@Martin01B

Neemt u ook even contact met ons op? Alle mailingen worden beantwoord. Indien u ons gemaild heeft, heeft u ook een antwoord terug ontvangen. Als er nog steeds zaken niet duidelijk zijn, kunt u beter weer contact met ons opnemen. Hier gaat u geen antwoorden vinden.
Mail naar: [email protected]

Groet,

Team Klantenservice
De Onderneemtgroep BV

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door BL2 »

Arizonakid schreef:
18 mei 2021 20:12
Wendy, als je echt bent, zoek een baan bij een fatsoenlijk bedrijf.
Het lijkt erop dat Wendy vertrokken is bij dit zgn bedrijf.

Myself84
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2022 13:01

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Myself84 »

Ook in het te maken met een nare ervaring met De Onderneemtgroep. Beweren van alles voor je te kunnen betekenen. Wordt niet vanzelf verlengd. Nu een nieuwe factuur voor een jaar. Enkel aangegeven in een mail. Ik heb niks getekend. Meteen een harde en zakelijke toon en dreigen met opgenomen gesprekken, de wet en meer van dat.
Weet nu niet zo goed wat te doen anders dan negeren. Iemand tips?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Jablan »

Je doet al het goede: negeren. Voor de rest: blijf sterk, laat je niet intimideren.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door k2p »

Anders betaal je 0.01 en ga je weer naar de politie.

Dieke555
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2023 14:08

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door Dieke555 »

Slechte ervaring met De Onderneemt groep,
Beste mensen,
Ik ben gisteren benaderd door de Onderneemt Groep.
Zij gaan op slinkse wijze een gesprek met je aan, zonder om toestemming te vragen voor opname van het gesprek.
Dan vragen ze of je een overeenkomst aan wilt gaan, daar heb ik met mijn stomme kop ja op gezegd.
Nu vinden ze dat rechtsgeldig en moet ik dus betalen voor een jaar.
Ik heb geprobeerd om er nog vanaf te komen, maar dat lijkt niet te lukken.
Ze zwaaien met het feit dat ik akkoord ging.
Weet iemand hier of Radar hier een onderwerp over kan maken?
Ik zie op internet heel veel gedupeerden.
En het probleem is dat ze precies weten hoe ze net binnen de wet kunnen blijven, maar dit mag niet ongestraft door blijven gaan.
Is er toevallig een gezamenlijke rechtszaak opgestart, dat iemand weet?

nico2310
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2023 06:21

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door nico2310 »

HEEL Slechte ervaring met De Onderneemt groep,

Ik ben in november 2022 benaderd door dit bedrijf en een pakket aangeboden gekregen.

Ik verwachte vervolgens een offerte van ze zodat ik het kan bestuderen en er over beslissen .
Dat is helaas niet gebeurd. Ik krijg hetzelfde dag een factuur van ze.
Vervolgens heb ik talloze pogingen gedaan om dit met ze te bespreken.
Telefonisch contact met de nep klantenservice is niet gelukt: het wordt niet opgenomen .
Het blijkt dat de klantenservice telefoon een scam is .

Sindsdien word ik dagelijks gemaild met dreigementen en aanmaningen.
Ik ben niet van plan te betalen en dat heb ik tegen ze duidelijk geschreven , maar ze blijven me mailen met factuur en dreigen met incaso.

Ik zie op internet heel veel gedupeerden.
En het probleem is dat ze precies weten hoe ze net binnen de wet kunnen blijven, maar dit mag niet ongestraft door blijven gaan.
Is er toevallig een gezamenlijke rechtszaak opgestart tegen deze nep bedrijf?

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door BL2 »

Dieke555 schreef:
13 jan 2023 14:17
Ik zie op internet heel veel gedupeerden.
En het probleem is dat ze precies weten hoe ze net binnen de wet kunnen blijven, maar dit mag niet ongestraft door blijven gaan.
Is er toevallig een gezamenlijke rechtszaak opgestart, dat iemand weet?
Gelukkig ben je het tekstueel geheel eens met elkaar.....

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door BreejKC »

"Dat ze precies weten hoe ze net binnen de wet kunnen blijven"

Dat weten ze dus niet, maar deze firma speelt in op de onwetendheid met wetteksten.

Voor het aangaan van een contract, een wederzijdse verbintenis, bestaat een zogenaamd schriftelijkheidsvereiste. Dat wil zeggen dat aangetoond moet worden, door de aanbieder van het contract, dat de klant middels een geldige handtekening, al dan niet digitaal verkregen, akkoord is gegaan met het aangaan van het gesuggereerde contract. Kan deze handtekening door de aanbieder het contract niet wettig en overtuigend aangetoond worden, dan is er geen sprake van een contractuele overeenkomst en is de gesuggereerde aangegane verbintenis nietig.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Myself84 schreef:
29 sep 2022 13:06
Ook in het te maken met een nare ervaring met De Onderneemtgroep. Beweren van alles voor je te kunnen betekenen. Wordt niet vanzelf verlengd. Nu een nieuwe factuur voor een jaar. Enkel aangegeven in een mail. Ik heb niks getekend. Meteen een harde en zakelijke toon en dreigen met opgenomen gesprekken, de wet en meer van dat.
Weet nu niet zo goed wat te doen anders dan negeren. Iemand tips?
Inmiddels een half jaar verder, maar ik denk dat je door te betalen akkoord bent gegaan met het contract ? Dan moet je ook schriftelijk opzeggen volgens mij.

LindaP63
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2023 20:09

Re: Acquisitiefraude door De OnderneemtGroep

Ongelezen bericht door LindaP63 »

Zelfs als je schriftelijk opzegt maar spijtig genoeg niet voldoende alert bent geweest op een bevestiging, houden ze je aan je contract. Ze weigeren aan te nemen dat ik heb opgezegd en ze verwachten van mij hen te geloven dat ze geen opzegging hebben ontvangen. Doen ze zo te lezen bij meer mensen.

Plaats reactie