LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten op standaard factuur of betaalverzoek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
demian.ottema
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2019 19:30

Re: Administratiekosten op standaard factuur of betaalverzoek

Ongelezen bericht door demian.ottema »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
De kosten die ik per keer moet betalen bedragen maar liefst 9,95

Daarnaast gaat het om facturen die per email verstuurd worden.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Administratiekosten op standaard factuur of betaalverzoek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je geeft niet de informatie die we nodig hebben.
Erthanax schreef:
05 aug 2019 17:46
Wat staat er in de voorwaarden of in de rijlesovereenkomst van uw rijschool over tarieven, facturering en administratiekosten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Administratiekosten op standaard factuur of betaalverzoek

Ongelezen bericht door berndv »

Even gokkend of ik het goed heb, maar ik vermoed dat het gaat om Rijschool Marum. Deze heeft op de tarievenlijst wel een prijs onder de noemer "administratiekosten" en deze bedragen 9,95. Helaas hebben ze geen algemene voorwaarden of iets dergelijks online staan, dus het ligt er geheel aan wat er is opgenomen in de overeenkomst hierover.

Ik zie dat ze pakketten aanbieden die in termijnen betaald kunnen worden. Het zou kunnen zijn dat er per deelbetaling bijvoorbeeld in de overeenkomst administratiekosten afgesproken zijn. Maar goed, dat is koffiedikkijken, zonder de overeenkomst te kunnen inzien.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Administratiekosten op standaard factuur of betaalverzoek

Ongelezen bericht door alfatrion »

De prijzenlijst van Rijschool Marum zijn deels ook algemene voorwaarden, maar ik vind de post administratiekosten onduidelijk, omdat hier niet uit duidelijk wordt hoe deze worden berekend. Dit kan zo worden uitgelegd dat je voor iedere losse dienst apart administratiekosten moet betalen en dan moeten ze opgenomen worden in de prijs van de dienst zelf.

http://www.rijschool-marum.nl/index.php/blog

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Administratiekosten op standaard factuur of betaalverzoek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie vooralsnog geen enkele reden om te denken dat dit géén onverschuldigde betalingen zijn.

Gesloten