Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Beun57
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2022 21:09

Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Beun57 »

Graag jullie advies om uit een impasse te komen met DPG media betreffende abonnement op De Gelderlander.
Wij zijn al vanaf 24 mei telefonisch, dan wel via de mail bezig om een abonnement wat afgesproken is ook werkelijk uitgevoerd te krijgen.
We zagen op internet dat er een abonnement te krijgen was voor 5 dagen digitaal de krant lezen en een papieren zaterdagkrant voor € 4,- per week. Dat was precies wat wij zochten. We zijn al meer dan 40 jaar abonnee van dagblad De Gelderlander. Na contact met klanten service blijkt dat dit alleen mogelijk is voor nieuwe klanten. We waren het daar niet mee eens, immers wij betalen de hoofdprijs momenteel voor een papieren zaterdag krant. We kwamen er niet uit. Daarna opnieuw gebeld met klantenservice. Medewerkster stemde in met opname van het gesprek. Na overleg met haar baas werd de afspraak premium krant + zaterdagkrant € 12,44/mnd met opzegtermijn 1 maand. Er zou een mail komen met de code zodat we de krant digitaal konden lezen. Tot zo ver geen probleem. Het opgenomen gesprek hebben nog op band staan. Er kwam echter geen mail. Opnieuw gebeld, daarna werd ons meegedeeld dat het dit aanbod niet kon.

Na opnieuw diverse keren bellen en overleg Zijn weer overeengekomen € 13,.. premium en zaterdagkrant met looptijd van 3 jaar. Dus voor de tweede keer een afspraak over een abonnement.

Op 9 juni ontvangen wij een mail van De gelderlander met een abonnement. Er wordt niet vermeld wat de prijs is, wat we gaan ontvangen is ook vaag. WEER klantenservice gebeld omdat het al zo vaak mis ging.

Wat blijkt er is voor ons een abonnement afgesloten voor 6 dagen een papieren krant voor meer dan twintig euro per maand. U zult begrijpen dat wij ontploffen. Dit is toch te zot voor woorden. Dus dit abonnement zeggen wij op. Daarna weer een klacht ingediend waar wel op gereageerd wordt.
Echter de Gelderlander blijft weigeren een van de twee Afgesproken abonnementen uit te voeren. Daarnaast krijgen we nu een factuur voor 14 dagen van een abonnement wat we niet besteld hebben. Immers zij sluiten een abonnement af wat wij niet besteld hebben, wat wij direct hebben opgezegd. We komen er niet uit. Wat is jullie advies?

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik zou alles opzeggen en proberen het hogerop te zoeken. Directie aanschrijven, ombudsman als die er is...het probleem is dat u probeert het systeem te kraken. Dat gaat dus niet lukken. U kunt het wel niet eens zijn met een aanbieding die alleen voor nieuwe klanten geldt, maar daar zal niemand van onder de indruk raken. Net zomin als dat u al decennia klant bent. Ook dat interesseert niemand. Succes.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar waarom een nieuw abonnement afsluiten als je al een abonnement hebt lopen? Bij de aanbiedingen staat het er toch bij dat het alleen voor nieuwe klanten is?

Beun57
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2022 21:09

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Beun57 »

Dat laatste gaat het om. Tot twee keer toe toezeggen en vervolgens zeggen dat het niet kan. We hebben het eerste gesprek met toestemming opgenomen. Wij hebben een eigen bedrijf. Als ik een fout maak zijn de consequenties voor mijn rekening. En als mijn personeel een fout maakt ook. Daar zit voor ons het probleem. Geldt in dit geval niet dat een afgesloten abonnement geweest door moet gaan? Bewijs hebben we

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door moederslink »

Kunt u niet dit oude abonnement opzeggen en dan dit nieuwe mét die aanbieding opstarten?

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door xflorisx »

Dat laatste heb ik ook gedaan. Ik heb een tijd terug de papieren krant opgezegd en heb net zo lang gewacht om een digitaal abonnement met korting aan te schaffen. (3 jaar) Officieel volgens de regels moest ik een half jaar wachten, maar die termijn is toch korter geworden, omdat ze toch doorhadden dat ik echt een half jaar zou wachten.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Mark1992 »

fonsflons schreef:
23 jun 2022 13:47
Jazeker, maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom je het onterecht vind dat een bedrijf een aanbieding heeft om nieuwe klanten te werven en jij eist dat je daar ook gebruik van mag maken. Dat heeft natuurlijk niets met de uitkomst te maken (gedane aanbod moet nagekomen worden) maar ik vraag het mij gewoon af.
Ligt eraan. Hetgeen dat zij aanbieden aan nieuwe abonnees is een verschillend type. Zoals TS aangeeft zijn ze al 40 jaar abonnee, dit zal inhouden dat zij 6 dagen/week een papieren krant ontvangen. De aanbieding gaat om 5 dagen digitaal en alleen de zaterdagkrant op papier, hetgeen waar TS juist interesse in heeft. Waarom zou je dan als bestaande klant met een ander type abonnement, dit niet kunnen omzetten?

Marc-Willem
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2020 16:37

Re: Afgesproken abonnement De Gelderlander wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Marc-Willem »

Mijn ervaring...
Gewoon (per mail!!!) opzeggen en vervolgens zullen de aanbiedingen je om de oren vliegen, incluis die van de papieren zaterdag en de rest van de week digitaal. Ik vind wel dat je als zeer trouwe supporter erg belabberd behandeld wordt.
Groet en prettig weekend ☺

Plaats reactie