ANWB kiest niet voor leden maar voor dienstaanbieders

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
thoob74

ANWB kiest niet voor leden maar voor dienstaanbieders

Ongelezen bericht door thoob74 » 18 jun 2019 12:37

De ANWB verwijst leden naar de Visumcentrale, maar doet niets met klachen van leden daarover.

Nadat ik veel meer moest betalen dan ik had gedacht ben ik naar de ANWB winkel op de Neude in Utrecht gegaan. De medewerkster zei dat ze die week al minstens 6 klachten over de Visumcentrale kreeg. Mijn mails naar de ANWB leverde niks op, de ANWB legde zich neer bij de uitleg van de Visumcentrale.

De factuur die ik betaalde kwam niet overeen met de offerte die ik had ontvangen. Ik heb hierover contact opgenomen met de Visumcentrale zelf en met de ANWB omdat deze mij had verwezen naar de Visumcentrale. In de mail wordt beweerd dat ik akkoord ben gegaan met verschillende diensten die extra geld kosten, maar dat is een leugen. Het bedrag dat ik teveel heb betaald is te laag om gerechtelijke stappen te ondernemen. Wel heb ik aangifte gedaan bij de Autoriteit Consument en Markt. De ANWB legt zich neer bij de uitleg (die dus een leugen is) van de Visumcentrale en verwijst mij door naar mijn juridische mogelijkheden.

Het uiteindelijke bedrag dat ik betaald hebt is hoger dan het opnemen van een vrije dag, het reizen naar den Haag en het zelf betalen van de visumkosten samen. De communicatie over de te betalen bedragen is vaag en ik ben niet éénmaal gewezen op mogelijk extra kosten. Er staan diensten beschreven die ik niet heb afgesproken zoals een spoedopdracht die nergens voor nodig was.

NeoDutchio

Re: ANWB kiest niet voor leden maar voor dienstaanbieders

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 18 jun 2019 13:50

De ANWB verwijst u door, deze is geen partij in deze. U kunt aan een voorganger op straat ook de weg vragen, maar als er een straat afgesloten is kunt u die voorbijganger ook niet de schuld geven.
U hebt een overeenkomst met de Visumcentrale en daar heeft u een geschil mee. Eerst zegt u dat u meer moest betalen dan gedacht en daarna meer dan de offerte aangaf.
U weet wat u ontvangen heeft, dus daarover zou geen onenigheid over kunnen ontstaan. Als u toch kunt aantonen dat u niet akkoord bent gegaan met extra zaken en deze ook niet gekregen heeft, wat is dan het probleem? Betalen voor wat u gekregen heeft.

berndv

Re: ANWB kiest niet voor leden maar voor dienstaanbieders

Ongelezen bericht door berndv » 18 jun 2019 13:58

thoob74 schreef:
18 jun 2019 12:37
In de mail wordt beweerd dat ik akkoord ben gegaan met verschillende diensten die extra geld kosten, maar dat is een leugen. Het bedrag dat ik teveel heb betaald is te laag om gerechtelijke stappen te ondernemen. Wel heb ik aangifte gedaan bij de Autoriteit Consument en Markt.
U benoemt 1 dienst, spoed. Het verschil dat ik zie tussen 3 en 6 werkdagen. Financieel is dat 40 euro verschil. Geen enkel veld is vooringevuld, alles dient zelf aangevinkt te worden. Ik zie nog wat extra diensten als noodhulp en executive service, beide staan standaard niet aan. Als u deze niet zelf aan heeft gezet, zullen ze ook niet op uw bevestiging staan.

Maar goed, u geeft aan dat het bedrag te laag is om te gaan procederen, maar dat het bedrag dusdanig hoog is dat het goedkoper was om een vrije dag te nemen om de documenten zelf aan te vragen en op te halen.

Plaats reactie