LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Is het wenselijk, dat consumenten verplicht worden te gaan pinnen ipv contante betaling?

Ja, ik betaal toch altijd al met pin of contactloos
11
27%
Nee, ik bepaal hoe ik wil betalen en niet de ondernemer.
6
15%
Nee, contant geld is nog steeds een wettelijk betaalmiddel en moet ook als dusdanig geaccepeerd worden.
23
56%
Geen mening.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Cash geld is volkomen achterhaald. Pro-pinnen, welk kleur hesjes vertegenwoordigd dat standpunt?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:
14 dec 2018 16:27
Lady1234 schreef:
14 dec 2018 16:18
Maar in juni 2018 maakte de Zweedse overheid bekend dat ze de banken zullen dwingen contant geld aan te houden, zodat mensen kunnen opnemen en storten.
Dat is (nog steeds) niet het officiële standpunt van de Nederlandse Overheid en DNB ... en daarom moet er ook op dit forum gelobbyd blijven worden voor het behouden van cashgeld, naast het kùnnen pinnen. Het zal anders als klacht toegevoegd moeten worden aan alle andere gele hesjes-thema's, waarmee om onze eigen vrijheid geknokt moet blijven worden.

Wat een onzin. U haalde oud nieuws aan uit Zweden, wat dus achterhaalt is. Voor zover mij bekend heeft de Nederlandse overheid helemaal geen standpunt bekend gemaakt over ja dan nee cash geld. En waarschuwt DNB juist over het teruggelopen gebruik van cash geld.

En een hesjes thema? :mrgreen: Gebruik zelf gewoon cash, dan blijft het in roulatie.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Lady ... what's in a name en ... wie is dan de Overheid?

CITAAT van een VVD-bestuurder van deze maand:

"Als het aan de VVD ligt moet het in de toekomst niet meer mogelijk zijn om aankopen boven de €500 met contant geld af te rekenen".

Naam van de geciteerde: VVD-Kamerlid Foort van Oosten
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 dec 2018 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De VVD is een politieke partij.

En wat heeft mijn gebruikersnaam er mee van doen?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:
14 dec 2018 17:32
De VVD is een politieke partij.
... en maakt al jarenlang de dienst uit in Nederland als bestuurders.

Foort van Oosten (1977) is sinds 20 september 2012 lid van de Tweede Kamerfractie van de VVD. Hij was in 2011-2012 wethouder van Schiedam. Eerder was hij advocaat en voorzitter van de Rekenkamer in de gemeente Leiderdorp. De heer Van Oosten is woordvoerder justitie (... en hij en de VVD hebben helemaal niets te vertellen, omdat zij politiek bezig zijn?).

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

En wat heeft dat met haar gebruikersnaam te maken?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Forum-collega's ... sorry!

Ik heb zojuist drie maanden 'schandpaal' op dit (mijn favoriete) forum achter de rug wegens off-topic bezig zijn ... (zegt de moderator).

Ik neem niet meer deel aan deze veel te brede/off-topic discussie over schandpalen ect. , want de volgende ban kan zomaar een half jaar worden en zo jong ben ik ook niet meer, dat ik in zo lange pauzen kan gaan denken om een eerder aangestuurd einddoel ooit te kunnen gaan bereiken, ondanks het bereids gemelde feit, dat de enige (Medsen-)Apotheker hier in de buurt gaat deelnemen aan een cashloze ontwikkeling waarvan we ooit om genoemde redenen de dupe zullen gaan worden.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 dec 2018 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door marnix »

alsjeblieft?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Apotheek accepteert alleen pinbetaling

Ongelezen bericht door renewouters »

Henk Toeter schreef:
14 dec 2018 16:35
Cash geld is volkomen achterhaald. Pro-pinnen, welk kleur hesjes vertegenwoordigd dat standpunt?
Ik heb zelf een oranjehesje, dus ik denk dat het oranje is :-)

Gesloten