LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bess73
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2008 02:04

24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Ongelezen bericht door Bess73 »

Ik heb tot mijn schrik vandaag een invordering gekregen van een incassobureau.


Ik moet binnen 10 dagen een bedrag betalen van 24.163,43 euro voor de huur van dvd's uit de videotheek.


Ik heb 3 jaar geleden 4 dvd's gehuurd en volgens de videotheek niet teruggebracht. Wat wel het geval is.

Ik heb van de videotheek nooit een herrinering mogen ontvangen of een telefoontje.
3 jaar naar dato schakelen ze incassobureau.
Ik heb met het incassobureau direct contact op genomen en het enige wat ze verzoeken is een bezwaarschrift in te dienen.

Wie kan mij tips geven want ik ben ten einde raad.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Ongelezen bericht door antonh »

Bess73,

krijg je voor dat bedrag de hele videotheek er bij?
Is wel erg veel he.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: 24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Ongelezen bericht door marnix »

Er is al meer geklaagd over videotheken, waarom kunnen ze eigenlijk geen bonnetje oid geven als bewijs dat men daadwerkelijk het geleende spul heeft teruggebracht? Laatst bracht ik ook een dvd terug, een meisje riep van achter uit de zaak dat ik de dvd maar op de toonbank moest leggen. Voor hetzelfde geld neemt 1 of andere zot die film mee en jij zit met de ellende...

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: 24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Vraag of ze kunnen aantonen dat je ze niet heb terug gebracht, en anders een goed onderbouwde brief opstellen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: 24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Mei 2008 01:34 door Bess73

Ik heb tot mijn schrik vandaag een invordering gekregen van een incassobureau.


Ik moet binnen 10 dagen een bedrag betalen van 24.163,43 euro voor de huur van dvd's uit de videotheek.
Dat incassoburo en de videotheek kan wel zoveel vragen.De schade geleden door het niet op tijd terug brengen van de dvd's staat in geen enkele verhouding met de door hun geleden schade en er is geen rechter in dit land die dit laat gebeuren.dat wil niet zeggen dat je niets hoeft te betalen maar dit bedrag komt uit de grote duim van videotheek en is belachelijk.

Mvg Jor.
Ik heb 3 jaar geleden 4 dvd's gehuurd en volgens de videotheek niet teruggebracht. Wat wel het geval is.
Als de videotheek geen bonnen geeft bij het terug brengen zal het moeten bewijzen dat u dat niet deed.Juridisch is dit na 3 jaar heel moeilijk en ik zou me er niet al te druk over maken.Zoals boven al werd gemeld, schrijf een ( liefst aangetekende brief ) naar de videotheek en naar het incassoburo waarin je aangeeft wat er volgens jou gebeurd is.Bij de rechter krijgen ze absoluut nul op het rekest voor dit bedrag. In Nederland geld nog altijd, de eiser bewijst.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: 24.163,43 betalen voor huur dvd's van videotheek

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Me dunkt dat hier duidelijk een fout is gemaakt. Komma te ver naar rechts o.i.d., of veriwsseling van debiteuren...

Dat bewijst maar weer eens hoe dom incassomedewerkers zijn.

Gesloten